2020-03-26, 00:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Behövde returna en grej. Höll bra avstånd. Högsta skyddet av ansiktsmask. Allt jag andas in i princips won’t touch me.
Blev lite uttittad men vi får se hur kaxiga de är när vi beger oss inför beach 2020.

Låter som ett onödigt besök.
Citera
2020-03-26, 00:04
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-i-upprop-till-regeringen/

Det börjar röra på sig!

Kan du klistra in artikeln här? Måste prenumerera på DN för att kunna läsa.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
vi håller tummarna att det går ner imorgon. det är alldeles för tidigt att snitta 20 döda per dag när vi är ganska långt bort från peaken. Mentalt har jag väntat att peaken ska ligga mellan 20 döda per dag i snitt i ett best case scenario till 60 döda i ett worst case scenario.

Hahaha, du skojar. Sverige har 200 döda per dag om en vecka. 1000 om en månad med eran taktik.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Svaret på fråga ej är att det inte offentliggörs.

Svaret på fråga två är Ja.

Fast på en sida för statistik av intensivvårdade i Sverige så definierades riskgrupp som diabetes, hjärtkärlsjukdom, lungsjukdom, neuromuskulär sjukdom, över 65 (Eller 70, har den inte framför mig)
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Lååångt ifrån? Världsekonomin klarar nån månad eller 2 till av detta tillstånd sen är det kört. Som någon sa tidigare så har viruset antagligen skurit av halspulsådern på världsekonomin, nu är det bara att se på medan den blöder ihjäl. USA lanserade ett stödpaket på 6000 miljarder dollar och folk tror inte det räcker på långa vägar för att rädda ekonomin där. Vänta bara tills det tar fart i Indien och blossar upp ordentligt i Kina igen.

Vadå ”klarar” sig? Vad tror du händer om en månad? Självantänder alla människor på jorden? Det kommer bli en rejäl jävla lågkonjuktur men de allra flesta kommer komma ur det här precis som vid alla andra kriser i världshistorien. Vi kan höras om ett halvår och stämma av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Folk kan börja försöka skydda sig så gott det går. Dammsugarpåsar med gummisnoddar, skidglasögon, plastsäckar, mc-visir. Såg bilder på Helsingfors där folk gör vad de kan med halsdukar och annat. Förstår inte varför inte Stockholmarna inte ens försöker skydda sig. Varför?
Inte stylish.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
I den här tråden är ekonomin börsen, och börsen är bara över- och medelklassens sparpengar samt miljardärers förmögenheter. Pengar har staten, outtömliga kassor.

W h a t ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har ingen aning, men låter väl inte otroligt. Dock kommer en otroligt mycket större mängd av dom som är under 70 promenera ut därifrån. Än dom som är över 70.

Just nu kanske. Men om 2 veckor när vi har betydligt fler sjuka i behov av intensivvård än vad vi har platser så kommer många av dom under 70 skickas in i samma brännugn som dom över 70.
Citera
2020-03-26, 00:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har ingen aning, men låter väl inte otroligt. Dock kommer en otroligt mycket större mängd av dom som är under 70 promenera ut därifrån. Än dom som är över 70.
Bra ju färre äldre som ligger där, visar på att de vidtar säkerhetsåtgärderna.
Citera
2020-03-26, 00:05
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fast på en sida för statistik av intensivvårdade i Sverige så definierades riskgrupp som diabetes, hjärtkärlsjukdom, lungsjukdom, neuromuskulär sjukdom, över 65 (Eller 70, har den inte framför mig)

Men du kan inte se i statistik om de yngre på IVA haft bakomliggande sjukdom.
Citera
2020-03-26, 00:06
Medlem
BonerBatmans avatar
Nä vet ni vad gott folk. Att sitta här och grotta ner sig i hur barn dör, gamlingar i Spanien överges i sina ålderdomshem för att hittas av militär som kommer för att sanera och hur de på nyheterna börjat prata om systemkollaps.... detta få en att minst sagt bli lite svajig i psyket. Jag tror verkligen inte jag är ensam om detta. Vad gör ni för att koppla bort? Det var först idag jag börjat känna så.
Citera
2020-03-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
I den här tråden är ekonomin börsen, och börsen är bara över- och medelklassens sparpengar samt miljardärers förmögenheter. Pengar har staten, outtömliga kassor.

Juste glömde bort det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in