2020-03-25, 23:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag skrattar inte åt att folk dör, ditt efterblivna mähä. Jag skrattar åt att ni som inte fattar är så jävla dumma. Det är ju NI som leker med folks liv genom er naivitet. Ni hejar på Tegnell som den gud ni tror han är.

Ni är ju som en flock får som man kan styra precis dit man vill bara man pratar tillräckligt PK och öser tillräckligt med floskler över er, och allra helst har en partitillhörighet i 7-klövern.

En opposition är alltid i opposition. Så ni slipper tänka.
Citera
2020-03-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jag som många andra här i tråden är inte intresserade av mer pengar än nödvändigt, din fårskalle.

Yea, right. Och hur mycket är "nödvändigt" då ditt pucko? Vem fan är det som drar ihop dessa "nödvändiga" pengar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag bor i området, du glömde hjulsta förresten.

Det är mycket större än vad du verkar tro och en total karantän anser jag är omöjlig, blockera vägar in ut skulle vara mäjligt med hemvärn och polis men problemet att i princip hela området är omgett av skog, ska det stå en polis var 10m lutandes mot ett träd för att förhindra att folk rör sig in ut?

Folk gillar inte att bli instängda och speciellt den typen av människor som bor här, kaozblattar

går det att stänga ned paris så nog måste det gå att stänga ned stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Spanska sjukan var i ca. ett års period med milda vågor efteråt vilket tyder på att folk fick immunitet.

Folk fick ingen immunitet mot 1918s spanska sjukan. Viruset muterade till en mindre dödlig variant under 1920.

"The 1918 virus mutated extremely rapidly to a less lethal strain. This is a common occurrence with influenza viruses: there is a tendency for pathogenic viruses to become less lethal with time, as the hosts of more dangerous strains tend to die out."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vänta, vänta, vänta här nu.

Tror du på fullaste allvar att vi överhuvudtaget kan rädda ekonomin eller?
Hela världen har stängt ner. Hela. Världen.
Du tycker dagens lite "mellanläge" verkar ok? Skenande dödssiffror men ändå massarbetslöshet och med tiden depression.
Eller tycker du vi ska låtsas som att corona inte finns och släppa lös det fullständigt- tror du folk hade betett sig som vanligt när 10 tusentals dog och sjukvården kollapsade fullständigt? Folk hade betett sig precis som nu, om inte ännu värre. Ekonomin hade dött.

Kolla den:

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

"Everything we do before a pandemic will seem alarmist, everything we do after will seem inadequate"

Dessutom är en tredjedel av sveriges befolkning i riskgruppen och du hånar de och förminskar de genom att förringa faran med att säga att det bara är multisjuka 95 åringar som dör. Det är en tredjedel som ska vara oroliga för detta virus. Spec med tanke på att de inte kommer kunna få någon vård inom en månad och för en tid framåt.

Läs och begrunda. Men det lär du inte göra

Fel som vanligt. Stänger vi ner helt i 2 månader så kanske vi stoppar viruset tillfälligt. Men saknar immunitet när nästa våg kommer 2 månader senare.
Då får vi stänga ner igen 2 månader, osv. Kanske 4-5 gånger.

Det du heller inte förstått är att den ekonomiska kollapsen blir värre mede lock-downstartegin.
Du måste läsa på bättre.

Mångdubbelt fler dör av självmord, rånmord, grov alkoholism, canser som följd av massarbetslöshet än av Corona.
Men människoliv är det sista du tänker på
Citera
2020-03-25, 23:23
Medlem
21 årig kvinna utan några underliggande sjukdomar dör av Corona viruset.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-beds-bucks-herts-52041709

Läskigt!
Citera
2020-03-25, 23:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det har varit olagligt men den lagen är numera bortagen.

Okej, ja det var mer än jag visste!
Citera
2020-03-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Yea, right. Och hur mycket är "nödvändigt" då ditt pucko? Vem fan är det som drar ihop dessa "nödvändiga" pengar?

Nödvändiga pengar så att man klarar uppehälle och föda.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
By Laura Ingle | Fox News
We all hoped it wouldn't happen, but now more and more young children are testing positive and requiring hospitalization for coronavirus across the nation.

Fox News can exclusively confirm the youngest patient in the U.S. has been identified as a 3-week-old infant who was treated at NYU Winthrop Hospital on New York's Long Island in Mineola for several days. The baby has since been released and is now recuperating at home.

As more and more children fall ill from COVID-19, the narrative that little ones are mostly immune to it is quickly changing. While children can recover from it quicker than older adults, like any illness, there could be medical complications that escalate quickly....https://www.foxnews.com/us/3-week-ol...-patient-

Det är ingen som motsäger att även unga kan bli sjuka. En del säkert till och med som måste vara på sjukhus. Däremot är det extremt, extremt ovanligt att dom dör av detta virus. Det var medelålder på döda som diskuterades...
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, Hjulsta skulle också inkluderas i det avspärrade området. Vad fint att du bor i området!

Som sagt, om hela området inklusive det 3.5 kvadratkilometer stora grönområdet i mitten kräver bara 12 kilometer avspärrning runtomkring. Kräver bara 240 poster med 50 meters mellanrum (2 militärer, 8 timmarspass, 1 maskingevär per post). Väldigt lätt att genomföra.

Naturligtvis skulle ingen skadas om alla hörsammar uppmaningen att isolera sig inom området. Och jag förutsätter att alla i dessa områden mer än gärna skulle dra till stå till stacken som de goda samhällsmedborgare de är (har jag läst i tidningarna).

I nuläget ser jag ingen annan lösning.

Men det måste genomföras i närtid för att ha effekt.

Jag tror som du, invånarna i området kommer förstå allvaret och vara samarbetsvilliga.
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
By Laura Ingle | Fox News
We all hoped it wouldn't happen, but now more and more young children are testing positive and requiring hospitalization for coronavirus across the nation.

Fox News can exclusively confirm the youngest patient in the U.S. has been identified as a 3-week-old infant who was treated at NYU Winthrop Hospital on New York's Long Island in Mineola for several days. The baby has since been released and is now recuperating at home.

As more and more children fall ill from COVID-19, the narrative that little ones are mostly immune to it is quickly changing. While children can recover from it quicker than older adults, like any illness, there could be medical complications that escalate quickly....https://www.foxnews.com/us/3-week-ol...-patient-

Att yngre i USA smittas beror förmodligen på deras katastrofala hälsa. USA går mot trenden jmf med alla andra I-länder och de ska undersöka varför enligt Jerome Adams.

I Sverige, Italien och Spanien är det främst äldre som blir smittade, inlagda och dör. Så inget att oroa sig över och skapa panik då USA får banne mig rycka upp sig och sluta överäta.

https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-23-20-intl-hnk/h_2fe6383c4ac9154ea1e48cbeafe15a42
Senast redigerad av Xfiles 2020-03-25 kl. 23:26.
Citera
Medlem
Det kommer bli ett helvete i Stockholm framöver. Ca 17 dagar fram och alla som suttit och pratat om business as usual...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in