Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Jag bor i området, du glömde hjulsta förresten.
Det är mycket större än vad du verkar tro och en total karantän anser jag är omöjlig, blockera vägar in ut skulle vara mäjligt med hemvärn och polis men problemet att i princip hela området är omgett av skog, ska det stå en polis var 10m lutandes mot ett träd för att förhindra att folk rör sig in ut?
Folk gillar inte att bli instängda och speciellt den typen av människor som bor här, kaozblattar
Jo, Hjulsta skulle också inkluderas i det avspärrade området. Vad fint att du bor i området!
Som sagt, om hela området inklusive det 3.5 kvadratkilometer stora grönområdet i mitten kräver bara 12 kilometer avspärrning runtomkring. Kräver bara 240 poster med 50 meters mellanrum (2 militärer, 8 timmarspass, 1 maskingevär per post). Väldigt lätt att genomföra.
Naturligtvis skulle ingen skadas om alla hörsammar uppmaningen att isolera sig inom området. Och jag förutsätter att alla i dessa områden mer än gärna skulle dra till stå till stacken som de goda samhällsmedborgare de är (har jag läst i tidningarna).