2020-03-25, 22:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag har tittat lite på vilka åtgärder som skulle kunna vara effektiva i att begränsa smittspridningen och samtidigt ge så liten negativ påverkan på samhällsekonomin som möjligt.

En åtgärd skulle kunna vara att stänga av områdena Akalla, Husby, Rinkeby och Tensta i Stockholm. Det sägs ju att smittan är mest utbredd i dessa områden och fokus måste ligga på att förhindra att denna sprids till övriga delar av Stockholm.

Rent geografiskt borde detta vara genomförbart utan allt för stora problem, genom områdenas placering och de leder som finns ut/in ur områdena. Man skulle kunna göra som många andra länder redan gjort för att förhindra smittspridning, dvs att utnyttja våra tillgängliga militära förband för att göra denna avspärrning.

Vad tror ni om denna åtgärd? Finns det något som förhindrar att man gör det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Covid-19 ger ingen immunitet.
Det vet vi inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du fullständigt idiotförklarade en person på förra sidan som sa att det nog är en ortodox kyrka.

Snel hest.

Jaså? Jag minns inte, kan du länka?
Citera
2020-03-25, 22:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Nej din idiot. Covid-19 ger ingen bestående immunitet mot sars-cov2. Sahlgrenska hoppas det men de bara hoppas.

Hur fan överlever man om man blir smittad då? Kan du berätta rent medicinskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/efter-sus-coronatester-hopp-om-immunitet/reptcy!ifbQuATtX7dapkNIy9iwUQ/

Covid-19 ger ingen immunitet. Sahlgrenska hoppas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Nu anser jag det vara läge att stänga Stockholm. De kommer dra ner hela landet med sin smittohord.

Helsingfors stängde idag 3 veckor. 2 stycken har dött där...

Stockholm eskalerade idag, 18 nya...är alla dessa somalier som inte har en susning om det svenska språket?

Jag stöttar Tegnell, han är my man, men hoppas han stänger huvudstaden snart eller iaf funderar på det.

Sen efter detta borde SL anmälas, vilka jävla idioter!

Jag tycker inte man ska stänga ner Sthlm.
Däremot instämmer jag till fullo med dig angående SL.
Sinnessjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-03-25, 22:45
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Nej din idiot. Covid-19 ger ingen bestående immunitet mot sars-cov2. Sahlgrenska hoppas det men de bara hoppas.

För det vet du. Erbjudit din hjälp till Sahlgrenska på sista tiden? Dumt av dem att slösa pengar på att utreda detta när du redan vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
LOCKDOWN

Sen då? Räcker fortfarande med att en enda smittad sätter sin fot i Sverige så blir hela befolkningen smittad igen. Den onda cirkeln i sitt esse.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad yrar du om?
Tegnell är inte förtroendevald av folket utan har fått sin post av regimen.
Det finns skräckexempel som Eliasson men Tegnell har väl skött sitt ämbete bra så här långt?

Nej, Tegnell har inte skött denna kris väl, överhuvudtaget, annars skulle han aldrig fått så mycket skit som i denna tråd.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja och det är väl ingen som tror att kinesiskan hade tydliga symptom då hon höll sitt föredrag? Eller Albert för den delen.

Ja. Jag har liksom svårt att se hur Furst Albert hostar slem på Prins Charles över matbordet.

Detta o en smittspridning utan kontroll tyder på att det kommer sluta med förskräckelse.

Men ändå så är det svårt att ta in vad som håller på att ske när solen lyser, fåglarna sjunger o vattnet glittrar.

Det är lätt att intala sig själv att man överreagerar.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Haha är du seriös? Det står utsatt område haha måste vara det du dummaste jag hört, och hur många såna finns det i Stockholm?

Citat:

Jodå. Varsågod. Det var det "dummaste du hört".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in