2020-03-25, 21:59
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag är född i Finland och det känns väldigt dumt att bo i Sverige just nu. Har bott och betalat skatt i detta land i många årtionden och nu ser man att dessa skattepengar är borta med vinden. Hur har detta gått till? Varför är beredskapen inom sjukvården obefintlig?

I Sverige har pengarna gått till invandring, genus samt att leka humanitär stormakt. I Finland har man bibehållit beredskap om det värsta skulle inträffa.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Enligt Aftonbladet har 37 personer dött av covid19 i Sverige hittills. Ni skriver upp till 66 här inne.

Satan vad siffrorna spretar? Vad gäller?
I Stockholm har 37 dött av covid19. I hela Sverige var vi uppe i 62 dödsfall vid 19 tiden ikväll. Kan nog inkommit fler då sen dess då
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Absolut det är sjukt mycket rörliga delar i den här farsen.

Men jag vill mest att FHM öppnar upp sig för andra idéer.

Fair point. Jag hade också gärna sett transparens i de modeller och data de använder för att stöda sina beslut på.
Citera
2020-03-25, 22:00
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Här är en lite tråkig fråga.

När man väl har hamnat i respiratorn, hur stor chans har man att överleva?
Det beror säkert främst på din ålder och andra likartade faktorer.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Skulle vara intressant att veta om några av dom avlidna haft detta årets influensa före dom insjuknade i corona.

Kan årets influensa göra så att ditt immunförsvar har "fresh" erfarenhet av att bekämpa nytt virus och din kropp får mildare symtom? Man borde undersöka detta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Hur många är/har varit smittade i Sverige just nu? Med tanke på de antal celebriteter som misstänks/misstänker sig vara smittade och deras andel av populationen skulle jag inte bli förvånad om vi ligger på 50-100.000 fall?

Tror inte så mycket ...än gissar runt ... 30000-50000
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Enligt Aftonbladet har 37 personer dött av covid19 i Sverige hittills. Ni skriver upp till 66 här inne.

Satan vad siffrorna spretar? Vad gäller?

37 i region Stockholm. 66 i hela landet.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
” Den tionde mars satt prins Charles mittemot furst Albert av Monaco vid ett event i London. Fursten testade positivt för corona för sex dagar sedan”.

Det är det jag menar med utsatta o socialt exponerade. Men jag är övertygad om att det redan står minst tre respiratorer uppmonterade på Bucklingham palace. O att risken för dödsfall är låg annat än för den 92 årige drottningen o hennes man.

Det intressanta är att man här faktiskt får en glimt av hur smittsamt Covid-19 faktiskt är. Vi fick det också vid de första fallen i Tyskland där en kinesiska hållit föredrag på ett företag. Med det så kan man utgå ifrån o befara en galopperande smittspridning. Vi har bara inte fått den kännbar i de stora folklagren än. Och att det finns en ordentlig fördröjning.

Ja och det är väl ingen som tror att kinesiskan hade tydliga symptom då hon höll sitt föredrag? Eller Albert för den delen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
I Stockholm har 37 dött av covid19. I hela Sverige var vi uppe i 62 dödsfall vid 19 tiden ikväll. Kan nog inkommit fler då sen dess då

Okej. Imorgon kväll kommer vi vara över 100. Är min prognos.
Citera
2020-03-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
https://www.dn.se/debatt/folkhalsomyndigheten-maste-sluta-hemlighalla-fakta/?fbclid=IwAR1kh1vrP0_DOcsLh2nBUKqGqkjch9meI1Z3anvK lNWqkd7-oPXXPqnqmis

Jag tycker gott att FHM kan sitta i tystnad och arbete. Det enda som händer med för hög genomskinlighet är att alarmisterna får vatten på sin kvarn och regeringen kapitulerar därför att det är så demokrati fungerar.

Det spelar ingen roll vad som är rätt, om någon idiot lyckas övertyga röstarna om att det ska vara på ett visst sätt då brukar det bli så. Jag är inte redo att lämna över denna frågan till röstberättigade svenskar, jag har inget förtroende för denna gruppen.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
https://www.dn.se/debatt/folkhalsomyndigheten-maste-sluta-hemlighalla-fakta/?fbclid=IwAR1kh1vrP0_DOcsLh2nBUKqGqkjch9meI1Z3anvK lNWqkd7-oPXXPqnqmis

Det intressanta där är följande: En rad länder har tagit till extraordinära insatser för att kväva det pandemiska utbrottet. Dock har detta gjorts på olika sätt och med olika framgång.

Med andra ord har de inte någon modell för hur man klarar detta på bästa sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Okej då.

Sydkorea har (20 februari) 1 dödsfall. Inför karantän av regioner, stopp för folksamlingar, och massor av andra åtgärder, samt drar igång masstestning och karantän på individnivå.

Sverige har 63 dödsfall. Förbjuder att man äter stående på krogen och förlänger dubbdäckssäsongen med två veckor.
Du har fel om vad man gjorde och inte gjorde i Sydkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in