2020-03-25, 22:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En del av er som läser mina tidigare skrivna inlägg gällande dessa splittrings-skadorna i trädstammen, tycks vara tröga likt en sengångare till att få komprehensibilitet över vad jag vill få framfört.
Varför skriver du inte tydligt om du vill bli förstådd?
Du skriver för att insinuera, förvilla och ge sken av olika saker men aldrig för att förklara vad du egentligen vet.
Citera
2020-03-25, 22:12
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar ha blivit någon sammanblandning i tråden av runt vapen (dvs med runt huvud) och cylindriskt vapen?
Var finns detta beskrivet?
NA
"23 mar 2020 13:37
Åklagaren visar nu bilder från brottsplatsen och frågar om hur synliga blodstänken var.
– Det fanns blodstänk på löv och grenar. Vi tog bara några enstaka prover från allt det som fanns, säger han.
ShareReplies Likes1
Stefan Hazianastasiou,...

23 mar 2020 13:35
– Någon typ av föremål som har cylinderform, säger han.
ShareReplies Likes3

Åklagaren frågar om vittnet har någon teori om brottsverktyg. Det kan vara någon typ av hammare, någon typ av föremål, säger han.
ShareReplies Likes0
Christina Eriksson: NA"
Citera
2020-03-25, 22:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Alltså förstår inte: att SD under förhandlingen skulle försöka spela sig till en rpu genom att försöka framstå som verklighetsförankrad?🤔
Borde han inte då i stället göra sitt bästa för att spela knäpp?

Om vi provar att vända på skratten så kan SD faktiskt försöka visa rätten hur fel dom har.... Att jag skulle mörda är helt enkelt skrattretande därför skrattar jag. Jag kan inte ta era anklagelser på allvar.....
Därför skrattar jag......
Citera
2020-03-25, 22:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja han är osmakligt underhållande med alla sina sjukt målande historier.

Inte att förglömma är SD:s utfall i rätten om att poliserna som mötte honom mitt i natten den 11:e ljög om hans namn, personnummer, var han bodde etc. Vilken kuf!

Finns ficklampor som ex vakter använder i självförsvar. Dessa går ej sönder eller lämnar spår.
Kolla i tråden vi har diskuterat det tidigare.

Tror nog som du att han iså fall inte offrat den utan att den finns kvar någonstans precis som NB löpskorna gjorde.

Han har väl ett hemligt klätterträd nånstans där han har gömt den i så fall.

Men märkena på träden var av ett i en eller annan bemärkelse vasst tillhygge (eller massivt stål) och möjligen tvåhandsfattat, hade jag gissat, med reservation för bildskala. Kofot? Modell inbrottstjyv, alltså portföljmodell?
Citera
2020-03-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande en så kallad kul-hammare vill jag deklarera följande sagt, oavsett om kul-hammaren:s så kalkade kul-huvud eller hammaren:s platta sida slås eller genom svingande slag träffar trädstammen, uppstår inte en splittrings-skada med en diagonal linje så som även kallad för kant, dessutom sagt, hade det räckt med två hårda slag mot offret:s huvud för att sålunda orsaka svåra krosskador i offret:s skallben.

En del av er som läser mina tidigare skrivna inlägg gällande dessa splittrings-skadorna i trädstammen, tycks vara tröga likt en sengångare till att få komprehensibilitet över vad jag vill få framfört.

Splittrings-såren eller skadorna i trädstammen har varsin diagonal linjer eller kant, och till observandum, det vill säga, något som man bör lägga märke till när man studerar fotografierna, är att de två olika splittrings-skadorna i trädstammen uppvisar att den diagonala kanten eller linjen inte är på exakt samma plats då komparationen görs dem emellan, det vill säga, gällande de två uppkomna splittrings-skadorna i trädstammen.

Mvh/ @JokerMannen

slog han henne med baksidan av en yxa och den vassa delen träffade stammen?
Citera
2020-03-25, 22:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Aningen! Tror att de ursprungligen kommer från bland annat US Marines Navy SEALs och israeliska IDF, bland annat. Man kan lätt döda någon med en sådan taktisk lampa.

En av reklamsidorna där den poppade upp för kanske 10 år sen, visade hur man bland annat försvarade sig genom att hugga mot en vattenmelon som en biffig man höll upp. En vattenmelon ska visst ha samma densitet som en människoskalle. Det blev mer eller mindre en smoothie, kan man säga.

Men jag utgår från att Polisen håller koll på sådant.

#TeamÅsaHiding
Jag köpte min när jag bodde i USA (80- 90-tal), den var standardutrustning hos CHP (fast jag tror dom hade den med 6 batterier) och duger utmärkt som batong
Går säkert utmärkt att banka ihjäl någon med...
Citera
2020-03-25, 22:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den typen av lampa som han köpt där är av en stenhård legering. En så kallad taktisk lampa, som ofta saluförs som vapen/självförsvarsvapen utomlands. Glaset är okrossbart. Och lampan går att blända folk med, så att de tappar synförmågan några sekunder. LW KAN ha blivit bländad innan första smällen och sen kollapsat. GM har då fortsatt att slå.

Nu säger jag inte att det är en sådan lampa GM har använt som mordvapen, men det är fullt möjligt.

Har sett vad en sådan lampa kan göra på en reklamfilm med dylika lampor som såldes till Sverige från USA. Det finns någon lite äldre tidningsartikel om vilken skada en sådan taktisk ficklampa kunde göra.

Dessa lampor förbjöds, eller stoppades åtminstone i tullen. Numera är det mycket svårare att stoppa allt som flödar in från andra länder.

Vi får hoppas att Polisen har koll på denna lampa och andra liknande som kan ha inköpts. Kanske ligger den i just det dyiga vattnet, som många vittnat om fanns på väg till vattentornet och/eller gymmet?

#TeamÅsaHiding
Taktiska ficklampor är lätta att få tag på. Den ficklampa han hade med sig den 11-12 maj torde omgående ha blivit undersökt och avfärdad som mordvapen. Om han inte hade någon liknande i sin ägo som han valde att ta fram. Någon i hans närhet har säkert kännedom om de ficklampor han brukar använda.
Citera
2020-03-25, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Taktiska ficklampor är lätta att få tag på. Den ficklampa han hade med sig den 11-12 maj torde omgående ha blivit undersökt och avfärdad som mordvapen. Om han inte hade någon liknande i sin ägo som han valde att ta fram. Någon i hans närhet har säkert kännedom om de ficklampor han brukar använda.
Men finns det någon dylik lampa i beslagsprotokollen? Minns inte...
Citera
2020-03-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Jag tycker mig se på denna bild, att leendet når faktiskt inte ögonen. Eller inbillar jag mig, färgad av vad jag förstått om hans personlighet? Men när jag zoomar in ser jag att hans ögon är öppnare än de andras. De andras ögon är smalare med rynkor runt.

Och för er som inte visste. Det är så man kan avslöja en psykopat. Leendet når inte ögonen. De härmar grimasen de ser andra göra när andra skrattar.

Det sk leendet ser inte ut som ett leende, nej. Snarare en grimas.
Jämför med Johanna Möllers sk leende. Ser bara läskigt ut.
Det också.
Citera
2020-03-25, 22:21
Medlem
StefanDavidssons avatar
Kan han ha använt en träpåk som han sen brände upp i pelletspannan? En sån där rundstav i lämplig storlek väger inte mycket men är väldigt tålig och skulle kanske kunna lämna såna spår i trädet. Krävs väl några fler slag av en sådan jämfört med något av metall.
Citera
2020-03-25, 22:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Ja, jag har inte sett något om någon ficklampa i FUP:et, men sen har jag heller inte läst allt.

Men bara genom att följa detta fall, har jag börjat fundera på hur många hammare jag har till exempel. Minst 4-5, kanske 6. Absolut ingen människa i min familj/närhet, skulle ha den minsta aning om en av dem försvann. Så oavsett vad vapnet var, så är det säkerligen inget han har kvar hemma.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-25, 22:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
NA
"23 mar 2020 13:37
Åklagaren visar nu bilder från brottsplatsen och frågar om hur synliga blodstänken var.
– Det fanns blodstänk på löv och grenar. Vi tog bara några enstaka prover från allt det som fanns, säger han.
ShareReplies Likes1

– Någon typ av föremål som har cylinderform, säger han.
ShareReplies Likes3

Åklagaren frågar om vittnet har någon teori om brottsverktyg. Det kan vara någon typ av hammare, någon typ av föremål, säger han.
ShareReplies Likes0
Christina Eriksson: NA"

Det där går egentligen bara ihop (för mig) om man tänker sig ett slags hammare med långt skaft. Lite åt kortare krocketklubba fast med järnhuvud. Baksida av nåt slags yxa? Nåt slaga trädgårdshacka (rothacka) med blad bara åt ena hållet?

”Cylindrisk” är ju mer ett rör än en stång eller skaft. Men det måste vara halvlångt och ganska rejält för att åstadkomma skadorna på träden om det inte sitter ett vasst huvud på.

Nästa avdelning är väl ett spett av något slag...?

JokerManne är inte värst mycket till hjälp heller ...

https://www.bauhaus.se/tradgardshacka-gardol-44cm?gclid=CjwKCAjwguzzBRBiEiwAgU0FT9JlZWoIXscyHHO Vg5GGe2J7YIbJQ7xcdxXnlBkMOM8 yGxfm8TJv3RoCO7sQAvD_BwE
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-25 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in