2020-03-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Dom är så korkade att dom inte fattar att nyhetsrapporteringen var för att media var orolig över överrepresentationen. De hugger reflexmässigt och vrålar rasism på allt. Kväv dessa röster istället. Ge dom inget utrymme. Det är såna här idioter till människor som skapar rasismen. Tiden måste vara förbi där det räcker att säga ett ord för att få sprida sitt skit i media.

De lär sig från barnsben att skrika rasism, åt allt och alla. Tyvärr.

Att de döda somalierna mest troligt var i samma moské är inte rasism, precis som du säger.
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Jag har faktiskt slutat bry mig, dör man så dör man det är inte så jävla mycket som går att göra åt saken. Spendera tid på att diskutera hur många som dör hit och dit är meningslöst då man kan räkna ut med kuken att det kommer att bli mer än 5000 dödsfall i Sverige innan det här är klart.

Själv sitter jag hemma i karantän fram tills pandemin är över, befinner mig i Sveriges huvudstad för tillfället så nu kan man egentligen bara dra i den sure och spela TV spela å hoppas att skiten är över snart.

// Lotavos
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Står ju utsatt område.
Kanske ortodox kyrka

Haha är du seriös? Det står utsatt område haha måste vara det du dummaste jag hört, och hur många såna finns det i Stockholm?
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Går inte jämföra HTLV3 med coronavirus det är väldigt olika virustyper.

Corona familjen ger ex. SARS som sjukfom och till detta har inget vaccin tagits fram ännu..Så ett vaccin ligger långt gram i tiden..Troligare att folk utvecklar immunitet innan det finns ett vaccin.

Naturlig immunitet är alltid bättre än immunitet man får via ett vaccin.

Htlv3...

Är det första gången Du loggar in sen 90-talet ...?

/
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sahlgrenska har hittat väldigt starka tecken på immunitet. Patienter har fått antikroppar efter sjukdom av Sars-Cov2.

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/efter-sus-coronatester-hopp-om-immunitet/reptcy!ifbQuATtX7dapkNIy9iwUQ/
Tack för länken! Hoppfullt men än så länge trevar vi efter Jesus, precis som jag trodde. Må utvecklingen knäppa mig på näsan inom kort, det bjuder jag så gärna på.

”Nu har de första resultaten från Sahlgrenskas analyser av antikroppar hos smittade patienter kommit. Förhoppningen är att den som varit smittad utvecklar immunitet mot covid-19.”
Citera
2020-03-25, 22:35
Medlem
Troians avatar
Citat:

Corona familjen ger ex. SARS som sjukfom och till detta har inget vaccin tagits fram ännu..Så ett vaccin ligger långt gram i tiden..Troligare att folk utvecklar immunitet innan det finns ett vaccin.

Kan ju finnas större ekonomiska (och prestigemässiga) argument att utveckla vaccin mot covid-19 än mot SARS.
Citera
Medlem
Läste detta i Ny teknik:

"Vården av en enda patient kräver 50-60 ansiktsskydd per dag. Därför vore det värdefullt att veta när man måste ha andningsskydd och hur täta de då måste vara."

Det går åt galet mycket skydd alltså.

https://www.nyteknik.se/samhalle/forskare-soker-virussvar-i-luften-6991728?fbclid=IwAR0zYrtSxU45twcgTHacdPIBe6tVT1gHF GbD9IlHh7sISNXeI JE-M-0MFbc
Citera
Medlem
Citat:

Covid-19 ger ingen immunitet.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
HIV håller inte med eftersom HIV inte gått i skola tillräckligt länge.

Även utan medicinering hade vi människor utvecklat resistens efter en viss tid. Så jo, det du citerade är helt rätt.
Va? Utan medicinering hade vi dött i AIDS.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Absolut....vi tar det därifrån där och då.

Tror vi har ett bromsvaccin till jul. Allt tyder på det.

Nu håller vi ut...

En sak i sänder och döden sist som min morfar alltid sa.

Ok, så du vill stänga ner året ut? Gör det du, så får du bygga plog och så din egen mat nästa år.
Citera
2020-03-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
Det står dock kyrka, och inte moské. Och dessutom nämns söndagsgudstjänster. Det har de inte i moskéer, de har fredagsbön. Finns det verkligen en så stor moské i Järva nånstans? Är inte den största moskén den vid Medborgarplatsen, den tar väl ca 2000 pers.

Kan det kanske vara nån typ av frikyrka?

Om det varit en kyrkan, hade säger biskopen uttalat sig. Hon älskar ju att prata ut i media. Kanske en ortodox kyrka men 3000 personer? Låter lite överdrivet.
Citera
2020-03-25, 22:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
De hade hittat antikroppar.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/antikroppar-fran-tillfrisknade-covid-19-patienter-kan-radda-livet-pa-andra
Hoppfullt! Jag håller naturligtvis tummarna!
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Omni citat;

Personer som varit sjuka i covid-19 kan bli immuna mot viruset, visar tester Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg gjort.

I går fick man svar på en analys av ett blodprov som visar att smittade patienterna hade utvecklat antikroppar mot nya coronaviruset.

– Förhoppningen är att man utvecklar immunitet mot det nya coronaviruset på samma sätt som man gör mot andra virus, säger Jan-Åke Liljeqvist, överläkare i klinisk virologi, i ett pressmeddelande.

Sjukhuset kommer nu att utvärdera några av de tester som olika företag tagit fram för att påvisa antikroppar.

Talar för att vi utvecklar immunitet, det talar inte emot.
Danke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in