2020-03-25, 22:29
Medlem
-GGs avatar
Lars Bern har hört från en tillförlitlig källa att en familj kom hem från Iran och smittade ner ett helt kvarter i Kista.

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=hrn1m-M3g6E
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ska jag ringa Sahlgrenska? Jag frågar DIG. Langa en länk så ska jag läsa vad de som vet bättre har att säga men än så länge är immuniteten rent trådpladder om inte någon kan nysa fram fakta.

Sahlgrenska har hittat väldigt starka tecken på immunitet. Patienter har fått antikroppar efter sjukdom av Sars-Cov2.

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/efter-sus-coronatester-hopp-om-immunitet/reptcy!ifbQuATtX7dapkNIy9iwUQ/
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Var är vaccinet? Det är väldigt många som talar sig varma gällande immuniteten som om det vore en självklarhet, blev man immun mot HIV också?
Det är stor skillnad på olika virus. Röda hund är inte heller HIV.

Vaccinet kommer ta minst 18 månader. Därför är det helt meningslöst att "vänta på vaccinet". Vi hinner svälta till döds innan dess.
Citera
Medlem
Kan stämma med moskén eftersom de stängt sin verksamhet enligt artikeln i förrgår.
Citera
2020-03-25, 22:30
Medlem
Citat:
Forskare i upprop till regeringen
Citat:
Insamlingen av underskrifter gjordes via mejl och över 2 000 namn från svenska lärosäten har undertecknat brevet. Det handlar om forskare inom olika discipliner och även om initiativtagarna inte har kunnat dubbelkolla att alla namnuppgifter verkligen stämmer, har många av namnen verifierats.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-25/forskare-i-upprop-till-regeringen

2 000 forskare inom olika discipliner riktar skarp kritik mot Folkhälsomyndigheten.. 2 000.. Sug på den alla ni Tegnell-runkare här inne.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
HIV håller inte med dig om ovanstående.

HIV håller inte med eftersom HIV inte gått i skola tillräckligt länge.

Även utan medicinering hade vi människor utvecklat resistens efter en viss tid. Så jo, det du citerade är helt rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ska jag ringa Sahlgrenska? Jag frågar DIG. Langa en länk så ska jag läsa vad de som vet bättre har att säga men än så länge är immuniteten rent trådpladder om inte någon kan nysa fram fakta.

De hade hittat antikroppar.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/antikroppar-fran-tillfrisknade-covid-19-patienter-kan-radda-livet-pa-andra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Antal döda Sverige: 63
Antal döda Norge/Finland/Danmark: 51

Vad beror det här på? Har de bättre sjukvård? Beror det på att vi inte vidtagit åtgärder medan övriga norden har det?

Folkmängden mellan Sverige och fin/nor/Dan är inte så väldigt stor så i det hela är skillnaderna faktiskt hyfsat modesta.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Omni citat;

Personer som varit sjuka i covid-19 kan bli immuna mot viruset, visar tester Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg gjort.

I går fick man svar på en analys av ett blodprov som visar att smittade patienterna hade utvecklat antikroppar mot nya coronaviruset.

– Förhoppningen är att man utvecklar immunitet mot det nya coronaviruset på samma sätt som man gör mot andra virus, säger Jan-Åke Liljeqvist, överläkare i klinisk virologi, i ett pressmeddelande.

Sjukhuset kommer nu att utvärdera några av de tester som olika företag tagit fram för att påvisa antikroppar.

Talar för att vi utvecklar immunitet, det talar inte emot.
Citera
Medlem
Citat:
22:25. Flere unge mennesker utenfor risikogruppene er lagt i respirator på intensivavdelingen på Bærum sykehus, opplyser kilder til Budstikka.

Personene det er snakk om, er mellom 20 og 45 år og uten underliggende sykdommer som hjerte- og karsykdom, diabetes, kronisk lungesykdom, kreft og/eller høyt blodtrykk, skriver avisa.

Ifølge Folkehelseinstituttet (FHI) er kun 17 av de 74 coronasmittede som har fått intensivbehandling i Norge, under 50 år.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/194584
Citera
2020-03-25, 22:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Nope, jag hävdar inte att något är rätt eller fel eller förenklar komplexa skeenden ned till personligt hat gentemot människor som jobbar i det gemensamma med att hitta en väg genom detta skeende. De som predikar är den jävla gnällkören som tolkar ALLT Tegnell säger på värsta tänkbara sätt och låter insinuera att han är någon jävla diktator som bestämmer allena hur vi ska ta oss genom det här. Det är fan patetiskt att förenkla på den nivån för att vinna nån enkel jävla poäng för att stimulera sig själv.

Tegnell har bevisligen gjort tvärtemot allt som skulle vara det bästa för befolkningen. Allt tyder på att han valde ekonomin före befolkningen.

Klart han ska kritiseras.

Hans position är förtroende vald av befolkningen.

Det enda jag har sett är hur alla värdegrundsdårar går bananas med att skydda Tegnell för att han värderar samma ideologi som dem själva. Vilket i sin tur är totalt efterblivet. Men vi får nu se hur Sverige kommer se ut nu baserat på hans expertisråd till Regeringen.
Citera
2020-03-25, 22:31
Medlem
Om 3-5 år kommer vi att ha en helt annan värld. Vi som är födda på 60 och 70 talet. Sett barnen växa upp i en trygg värld ska vara tacksamma.

Lika fort som pandemin utvecklas kommer svält och mord och våldtäkter bli vår vardag.

Mogna meloner ... glöm det. Glöm apelsiner och kiwi också. Potatis och rovor om vi har tur.

Mvh Corona-profeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in