2020-03-25, 22:22
Medlem
Vill någon vänlig dam eller herre fylla på med legendariska uttalanden från Teggan?

"Viruset kan inte ta sig till Sverige"
"Barn smittar inte"
"Nästan ingen risk att bli smittad i kollektivtrafik"
"Vi har nått våran kulme" vid ca 40 rapporterade fall om dagen

Har vi fler?
Citera
2020-03-25, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kommer aldrig fungera, vi vet inte ens om du blir immun och detta viruset muterar hela tiden, så du måste då bli immun mot flera varianter som är nästan omöjligt.

Hur ska vi få stopp på det då?
Citera
2020-03-25, 22:23
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det är väldigt bevisat att immunitet uppstår. Det är ju själva grunden för vaccin. Kineserna är inte immuna eftersom ca 70% av befolkningen måste insjukna. Kina kommer att återigen drabbas av corona. Det är oundvikligt.

Vart är det bevisat? Du kan inte bara trolla fram massa påståenden utan studier eller källor.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Vad får dig att tro att jag är höger? Eller vänster? Anser bara att Anders Tegnell är en livsfarlig människa som leker rysk roulette med människoliv och har fått alldeles för mycket att säga till om.

OnT Till och med Mona Sahlin hade varit bättre än det mähät vi har nu.

Tegnell bestämmer inte
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Jag kan säga det. Man blir immun.
Du menar att de döda inte kan smittas fler gånger? Jag håller med om den teorin.
Citera
Avslutad
Men nu får ni väl lugna ner er o kippa efter andan en stund.

Idag dog 7 tusendelar av en promille av Stockholms befolkning.

18 av 2 300 000 pers som bor i regionen.

Och ni bölar om apokalypsen.

Herregud, Man skulle skicka ner er till Somalia för en dag. Eller krigets Syrien.

Mammas stjärtgossar som bara läst serietidningar och friatider tills nu och därför ballar ur när ni läser om riktiga dödsfall.

Kamma till er för f-n, veklingar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Ser på TV? Jag brukar prata med folk jag träffar. Titta på vilka partier som sitter i regeringen så ser du vilka åsikter som återspeglas hos över 80% av folket.

Jag gick ut med godkända betyg, gjorde du?
Det var mitt fel att prata om betyg, det erkänner jag.

Det är däremot fel att säga att våra åtgärder speglar folkviljan. Men visst, vi är en fårskock hos de av oss som har det bra.
Men vi kommer få problem från våra "utanförskapsområden" om de inte fattar att det här är något som drabbar alla.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det är väldigt bevisat att immunitet uppstår. Det är ju själva grunden för vaccin. Kineserna är inte immuna eftersom ca 70% av befolkningen måste insjukna. Kina kommer att återigen drabbas av corona. Det är oundvikligt.
Var är vaccinet? Det är väldigt många som talar sig varma gällande immuniteten som om det vore en självklarhet, blev man immun mot HIV också?
Citera
2020-03-25, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Immunitet hos befolkningen är vår enda utväg

Det blir ju Megadeath, var ju därför Boris hoppa av det tåget. + att han hade 200 st Lancet- forskare bakom sig.

Vi har i värsta fall 200k som är smittade och vi håller redan på konka.

Skulle du dra det till 7 miljoner så är vi en rykande soptipp i bästa fall.

Nu skärper vi oss alla och dämpar smittan och fixar en Sydkorea/Taiwan och Japan lösning.

Total karantän är ett jävla trubbigt instrument, men det funkar.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jo bakteriella då, oftast efter fallolyckor och annat som gör att dom blir sängliggande/ rörelse mobiliserad under ett par veckor. Och då pratar vi äldre som är månader bort från att dö hur som helst.

Att gemene man dör av virus orsakad lunginflammation är ovanligt och tyvärr har vi nog glömt bort att det är hyfsat dödligt med lunginflammationer

Ja det är ovanligt med virusrelaterad lunginflammation.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Antal döda Sverige: 63
Antal döda Norge/Finland/Danmark: 51

Vad beror det här på? Har de bättre sjukvård? Beror det på att vi inte vidtagit åtgärder medan övriga norden har det?
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Han är chef över en myndighet som består av hundratals experter. Att enskilda läkare tror att de har någonting att säga till om framför denna samlade kompetens är mest pinsamt.

Hur mycket statistikteori läser man på läkarlinjen? en halv HP? noll?

Ingen som helst aning om hur mycket statistikteori dom läser. Tycker bara att det är märkligt att han blir så sågad hela tiden av andra läkare. Ungefär som att dom har ett horn i sidan till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in