2020-03-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tvärtom, det är ju väldigt vanligt att äldre dör i lunginflammation.

Jo bakteriella då, oftast efter fallolyckor och annat som gör att dom blir sängliggande/ rörelse mobiliserad under ett par veckor. Och då pratar vi äldre som är månader bort från att dö hur som helst.

Att gemene man dör av virus orsakad lunginflammation är ovanligt och tyvärr har vi nog glömt bort att det är hyfsat dödligt med lunginflammationer
Citera
2020-03-25, 22:20
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det vet jag inte. Vet inte heller vad du ville säga med den kommentaren. Utveckla gärna, om du vill diskutera det.

Det jag vill säga är att man kan bevisa och säga vad man vill med statistik, gällar bara att vrida och vända den på rätt sätt.

Att hålla på och skrämma upp människor som du gör genom att tillrättalägga statistik för att bevisa det du vill bevisa, vad är syftet med det?
Citera
2020-03-25, 22:21
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Får massor av privata meddelanden varje dag av folk som tackar mig och vaknar upp från dimman.
Det är därför jag fortsätter göra det här.

Bra. Skicka dina alster på peer-review med dina findings i ämnet och rädda människoliv. Att sitta med den kunskapen och inte agera är väl näst intill brottsligt. Hur hinner du forska OCH vara aktiv här?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Hur kämpar du? Hur gör du rätt? Hur påvisar du att besluten är fel? Publicerar du dina rön så andra forskare kan göra peer-reviews? Eller gnäller du bara på ett forum?

Vad gör du själv egentligen?

Luktar dubbelmoral lång väg, herr predikare.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Hur vet du att Sverige gör rätt? Hur resonerar du då? Jag antar att du är en av dessa "allt kan inte stänga ner det skadar fler människor" typen? Men hur väger man det redan mot MÄNGDER med smittade som eventuellt kunnat undvikas? Det finns både mänskliga, ekonomiska och samhälleliga perspektiv som är helt omöjliga att överblicka redan.

Bästa sättet att förutspå framtiden är att titta historiskt och vi har i princip ett facit på hur det går med för slappa och senfärdiga åtgärder i Italien. Varför inte "better safe then sorry" och sätta in allt man har i tid?

Vi kan inte undvika smittan nu. Den är här i världen för att stanna. Immunitet är enda hoppet.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Enough-is-enough är en förnekare som vill göra expriment på sitt eget folk...
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Finns det belägg för immunitet? Har kineserna blivit immuna? Italienarna? Kan någon säga att immunitet ens kommer att uppstå?

Ja. Jag kan säga det. Man blir immun.
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Finns det belägg för immunitet? Har kineserna blivit immuna? Italienarna? Kan någon säga att immunitet ens kommer att uppstå?
Det är väldigt bevisat att immunitet uppstår. Det är ju själva grunden för vaccin. Kineserna är inte immuna eftersom ca 70% av befolkningen måste insjukna. Kina kommer att återigen drabbas av corona. Det är oundvikligt.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Mwdwlåldern på respiratorpatienter sjunker och frågan är nu vilka som är för gamla för att få en respiratorplats..Går gränsen vid 70+ nu och hur lågt ner i ålder kommer det gå ?

Kommer vi till den dagen då ingen över 40 får respiratorplats ? eftersom yngre med allvarliga symptom får förtur till platserna ?

Vilken ålder tror ni är den nuvarande gränsen och hur lågt ner i ålder kommer läkarna tvingas att sortera? Om 3000 allvarligt sjuka är under 40 och 6000 över 40 och det enbart finns 3000 respiratorer i landet.. då har vi en sådan situation ganska snart.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://news.sky.com/story/coronavirus-briton-21-with-no-existing-health-conditions-dies-after-contracting-covid-19-11963451

Säkert cirkulerat i tråden tidigare men orkar inte läsa allt.

Tydligen en 21-årig som dött i UK utan några bakomliggande faktorer. Givetvis finns alltid risken men den är väldigt låg. Förhoppningsvis innebär detta bara att hon hade väldigt otur än att viruset muterat eller varit farligare än man trott.
Citera
Medlem
Flera smittade – var på samma begravning https://www.aftonbladet.se/a/vQjmGL

Varför skriver man inte vart i Stockholmsområdet och vilken kyrka. Tycket allmänheten har rätt och veta.
Citera
2020-03-25, 22:22
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Antingen är Tegnell och CO Genier, Abosluta Genier! Verkligen, eller så är de helt jävla tappade!.
Detta. ^

Jag är extremt kluven. Men allt tyder på att Sverige har agerat som riktiga jubelidioter. Ansvariga, inklusive regeringen, bör ställas till svars för den mörkläggning och usla beslut man har tagit när krisen är över. Men sen är ju befolkningen lika stora idioter som dom som styr så de lär väl komma undan ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in