2020-03-25, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Fullt friska (inga underliggande sjukdomar) och hälsosamma (icke-rökande, icke-smällfet) människor under 50 år har i princip 0% risk att dö.

Som i Järva.
Citera
2020-03-25, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Många överviktiga har frestat på hjärta och kärlsystem under sin tid med övervikt. Även om de banatar kan de ha en permanent försämring därvidlag.

Tyvärr ingen skillnad sverige -italien i BMI. Italien 26, Sverige 25,8. Jag har ingen erfarenhet av att italienare är fet heller. Deras kvinnor är i mycket gott skick t ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Gå ner på knä inför svenska folket och be om ursäkt, sedan sparka Tegnell med anhang och därefter avgå...

Ok, tror inte du kommer få din vilja igenom, sorry.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Varsågod att presentera belägg för att påståendet att Taiwan ljuger.

Har kompis vara fru är från Taiwan.
Han säger att det är massvis av sjuka och folk som dött. De är i Singapore nu, samma hysteri där.
Citera
2020-03-25, 21:35
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, de såg väldigt allvarliga nästan desperata ut. Inte en chans att Stockholm kommer klara av detta. Det kommer gå fullständigt åt helvete. När skyddsutrustningen tar slut eller inte har tillräckligt hög kvalité och patienter svämmar in i rasande takt samtidigt som läkare och sjuksköterskor blir sjuka och inte räcker till i antal... Ja det kommer braka samman totalt.

Jag delar tyvärr din bild. Det märks verkligen att den italienska sjukvårdspersonalen försöker hålla hoppet uppe, men hur länge? Den svenska sjukvården, som jag själv varit verksam i, var redan enormt överbelastat innan COVID-19. Hur kommer det se ut nästa vecka eller om två veckor? Jag vågar inte ens tänka på det scenariot.
Citera
2020-03-25, 21:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Titta på aktuellt. Läkaren säger som fb har sagt för flera dagar sedan...

Snarare 7+ veckor sedan............ Då läckte de stora dödstalen
bland kinesiska sjukvårdare ut, då diskuterades det i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Väldigt intressant med sådana rapporter. Du och andra får gärna göra fler besök där, och gärna ta lite bilder!

Absolut kan jag fotografera. Ska dit igen på måndag så då kan jag fotografera.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Har du en fabrik i källaren som kan bidra? Svaret på din fråga är troligen att vi saknar kapaciteten, kunskapen eller erforderliga råvaror. Eller kanske alltihop. Sverige lade sina beredskapspengar på HBTQ, jämställdhet, genus och invandring. Detta blir resultatet. De får väl plocka fram sin jämställdhetsplan och se vad den säger att de ska göra.

Ja tyvärr tror jag dig. Vi har troligtvis en helt annan strategi. Framtiden får utvisa om denna strategi är rätt eller helt fel. Dock torde vi har det betydligt lättare att kontrollera viruset, dels för vi är ett relativt glest land, inte allt för stort med en hög instititionell kompetens etc.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Alla rapporter är sanna utom Sveriges?

Sveriges rapporter är lika sanna som Nordkoreas, men det visste du väl?
Citera
Medlem
Rökning + diabetes = Riskgrupp oavsett ålder
Rökning + Högt blodtryck = Riskgrupp oavsett ålder
Högt blodtryck + diabetes = Riskgrupp oavsett ålder
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Inte unik för fem öre. Varför är inte förkylningar utrotade? Varför är inte influensan utrotad? Lågpannade människofår kan däremot inte tänka större än aftonbladetrubriker.

Det går inte att få coronaviruset att försvinna. Det går att rädda miljoner människor från svält.

Nej, det går inte att få det att försvinna men det går att få ner antalet människor som blir smittade samtidigt. Det är så man undviker total katastrof (vilket det gjorts både studier och simulationer på) och det är därför resten av världen nu försöker med detta.

Och jo situationen är helt unik då det här är ett nytt virus vi aldrig sett tidigare och vet väldigt lite om.
Citera
2020-03-25, 21:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Farlig? Han kan inte stoppa viruset på egen hand. Jag tycker han verkar rätt harmlös och missförstånd.
Visst, och du kände inte till att Kina hade berg där man kunde åka skidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in