Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Hur sjutton kan 18 dö på en dag!? Stängde de av alla respiratorer på sjukhuset eller? Det är ju sanslöst många på en gång?
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Ja, jag har också lite svårt att begripa det. Antalet dödsfall i Stockholm dubblerades på en period om 24h.
Vad hände egentligen? Gick strömmen på IVA på Huddinge?
Jag ser att ni två är klappmongon eller möjligen kvinnor. Hursomhelst förstår ni inte exponentiell tillväxt. Jag skulle säga att om sisådär en vecka har vi mer än 100 döda per dag och om sisådär två veckor mer än 1000 döda per dag. Det är så matematiken fungerar ser ni.
Det kommer naturligtvis inte att dö 1000 personer om dagen på våra sjukhus utan de flesta dödsfallen kommer att ske i hemmet. I Italien så dör det inofficiellt 4-5 gånger mer personer i hemmet av corona än vad det dör på sjukhus.
Men det lär inte fungera så bra att dölja detta i Sverige för via folkbokföringen så kommer vi tydligt att se den överdödlighet som orsakas av corona även om myndigheterna maskerar dödsorsaken. I och med att vi har mängder av illegala invandrare i Sverige (uppemot en miljon) så kommer även folkbokföringsbaserade dödsuppskattningar att vara i underkant för illegala invandrare är förstås inte folkbokförda.