2020-03-25, 21:25
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är kört för er. Jag och andra forskare har försökt varna er i veckor!

Jag är en av de som också har varnat för detta, förutom att jag inte är någon forskare. Bara en läkare. Dock ingen smittskyddsläkare, så jag kan inte göra så mycket.

Sverige är inte redo för vågen som skall komma.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Jag har så himla svårt att förstå varför man skulle envisas och vara så fast kring den här strategin när man vet vilka förutsättningar vi har?

Jag menar, för att det här överhuvudtaget ska fungera så måste det ju masstestas för att man ska ha någon som helst koll på när vi ska införa restriktioner.

Vi har total brist på material och skyddsutrustning, och väntar inga leveranser.

Och dessutom så har vi så få intensivvårdsplatser.

Varför väljer man den här utdragna processen när det är så självklart att det kommer skita sig på en gång?

Det är väl den stora frågan många av oss ställer, ganska exakt den frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men ge dig, gamla dör varje år i influensan, årets siffror är än så länge ungefär desamma som 2019.
Men fortsätt du med dina fantasier om det får dig att må bra.
I Frankrike är det inget ovanligt med säsongsinfluensa med tusen döda i veckan, varför frågetecken naturligtvis höjs över nuvarande agerande. Värsta tänkbara utfall i Sverige (låt säga 50 gånger värre än Lombardiet för att ta i) ser jag fortfarande som acceptabelt. Det är sannolikt att regeringen kommer tappa fattningen nu, men det rätta agerandet vore att dra tillbaka alla restriktioner och rekommendationer som stör vardagslivet.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ett antal månader nu.

Hur många kmr dö i corona i september?

Ingen vet, men risken att självmorden ökar drastiskt är påtaglig i hela världen. Kan bli en självmordsepidemi sista tertialet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finland förklarar avspärrningen av Helsingfors med omnejd ganska enkelt.

Av 800 fall så är 500 upptäckta i Helsingfors med omnejd. Därför avskärmas den delen av landet.

Enkelt.

Hur enkelt som helst. (Bara inte i Sverige.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Jag har så himla svårt att förstå varför man skulle envisas och vara så fast kring den här strategin när man vet vilka förutsättningar vi har?

Jag menar, för att det här överhuvudtaget ska fungera så måste det ju masstestas för att man ska ha någon som helst koll på när vi ska införa restriktioner.

Vi har total brist på material och skyddsutrustning, och väntar inga leveranser.

Och dessutom så har vi så få intensivvårdsplatser.

Varför väljer man den här utdragna processen när det är så självklart att det kommer skita sig på en gång?
hur kan du tro att du har bättre koll på detta än en myndighet med flertalet experter som har förberett sig hela sitt aktiva yrkesliv för denna händelsen? för att du har suttit och läst lite kommentarer på flashback och sett ett nyhetsinslag gjort av kinesiska troll?

snacka om att folk har hybris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Påminnelse i all upprördhet att det är varken Tegnell eller FHM som tar beslut, det gör regeringen. Det är dit ni ska rikta er ilska, FHM har enbart rekommendationer. Beslutandemakt sitter hos regeringen.

Ett tips är också att jämföra vår regering mot Norges, med Erna Solberg i spetsen.

Idioti kontra ledarskap .
Citera
2020-03-25, 21:26
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kommer aldrig att hända för då kan förortskidzen börja kaoza och det fixar inte polisen

Japp, vi e vikingar för fan. Inget jävla kukvirus ska stoppa oss. Man har väl för fan ett immunförsvar som klarar en (k)in(a)fluensa?
Citera
Medlem
Vilken skillnad kommer krispaketet göra egentligen?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Stackars sjukvårdspersonal som ska jobba i bristfällig skyddsutrustning medans kontorsnissar står och säger att läget är lugnt och stabilt
Det är helt jävla sjukt!
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dom?

Jag syftar på Aftonbladet och även de källor som ex woldometer använder.
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Var hade du tänkt dig att bevis skulle komma ifrån? Det här är första gången genom historien som vi ser en pandemi av just det här viruset, så självklart finns det inga tidigare studier på situationen då den är unik. Lär dig tänka människa.

Hoppas du går bankrutt av det här och hamnar på gatan först av alla. Ditt giriga svin.
Inte unik för fem öre. Varför är inte förkylningar utrotade? Varför är inte influensan utrotad? Lågpannade människofår kan däremot inte tänka större än aftonbladetrubriker.

Det går inte att få coronaviruset att försvinna. Det går att rädda miljoner människor från svält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in