2020-03-27, 03:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är övertygad om att vi har stora lager av morfin på sjukhusen.

Jadu, jag var övertygad om att de hade stora lager av handsprit, ytdesinfektionsmedel, ansiktsmasker, visir, latexhandskar och skyddrockar på sjukhusen också... för en månad sedan. Så var det inte.
Citera
2020-03-27, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant. Ja, om Israel ligger bakom det här så har de nog koll...

Men nej, det tror jag faktiskt inte på. Känns uppenbart att det började på marknaden i Wuhan, när man har sett hur sådana marknader ser ut, och när man känner hela historien med SARS-virus, svininfluensan, och de vanliga säsonginfluensorna också för den delen. Blandningen av olika djurarter, och att människor och djur lever så tätt ihop (då tänker jag på svin, höns o.s.v. som fortfarande ofta bor i samma hus som människorna på landsbygden i Kina), samtidigt som man inte vet något om livsmedelshygien, äter köttet rått o.s.v. - är ju som en skapelseverkstad för en massa nya mikrober.

Det ena utesluter i och för sig inte det andra. Jag är bara cynisk, men det skulle inte förvåna mig om det var nåt planterat.

Här är svaret på frågan;

Forensic pathologists beware: COVID-19 lives on in blood after death
https://www.timesofisrael.com/forensic-pathologists-beware-covid-19-lives-on-in-blood-after-death/
Senast redigerad av zirconium2020 2020-03-27 kl. 04:01.
Citera
2020-03-27, 04:02
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Det stämmer. Men om det är uppenbart att en patient håller på att dö, så borde man kunna ge en överdos. Hoppas att läkarna kommer att göra det, när det blir kaos - de är bara att inte skriva in det i journalen, så behöver ingen veta om det. Det kommer inte att finnas någon tid att obducera patienterna eller ta blodprov och spara för analys, ändå. Det blir antagligen mass-direktkremeringar om ett par veckor.

Vilket leder mig till en annan fundering. Under Pestens tid så smittade liken, och därför var det så bråttom med massgravarna. Men det kan väl inte de corona-döda göra? Smittan kräver väl att värden är levande, så att han kan hosta, nysa, prata, andas..?

Viruset kan ju "överleva" en viss tid på olika ytor och även i luft, ett lik är såklart inget undantag. Liket blir dock mindre smittsamt över tid.

Både händer, näsa och luft i lungorna t.ex kommer vara kontaminerade en tid efter att cellerna slutat jobba. När man lyfter upp ett lik så är det oundvikligt att lite luft trycks ut t.ex.

Sådant behöver man inte ens undersöka, det räcker med lite logik.
Citera
2020-03-27, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Lena Melin gör som hon får order om och inget fritt tänkande. För henne är det viktigaste att få sitta på jobbet tills hon är 100 år.

Lena Melin befinner sig själv i många av riskgrupperna; överviktig, alkoholglad, 65 år. Säkert även diagnoser såsom hypertoni och diabetes med tanke på övervikten.

Att hon, i regim-media, hyllar regimens arbete - det är såklart inte oväntat för fem öre.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-03-27 kl. 04:43.
Citera
2020-03-27, 04:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Urgh. Vad kortsiktigt tänkande. Förstår du inte att du orsakar dina familjemedlemmar mer lidande? Ditt kortsiktiga beteende orsakar mer skada.

Ja, jag förstår att du har känslor, det är ju bra. Men känslor måste inte manifestera sig i destruktivt primitivt grottmänniskobeteende. Du måste inte vara en förvuxen jättebebis.

Verkligheten är denna:
- Folk som svävar mellan liv och död ligger på sjukhuset
- De dör därmed på sjukhuset
- Du vägrar att låta sjukvårdspersonal jobba ifred
- Människor som tar sig in och äventyrar människors liv (även dina familjemedlemmars) kommer med all rätta att förhindras med våld.
- Om du ens lyckas ta dig in och leta reda på dem så kommer deras sista syn av dig vara när du blir misshandlad och äventyrar allas (även dina familjemedlemmar) liv.
- Kanske råkar även en syrgasslang ryckas ut i tumultet när du ligger där och sprattlar och vrålar "UUUUAAARRRGGGHHHH!!!"
- Förmodligen så hedras du och din familjs minne med en pinsam tråd på Flashback

Trevligt farväl va?

Om jag ställer dig denna frågan:
Skulle du acceptera att en sådan jubelidiot sprang in och äventyrade dina (och sina) familjemedlemmars liv?

Är det ok om jag springer in och hindrar sjukvårdspersonal från att rädda dina och mina egna familjemedlemmar?

Trevligt om någon besökare går undan för att fisa lite och råkar dra ut en slang från dina familjemedlemmar va?

Kanske peta sig lite i näsan under covid-19-inhalationen och smitta din nästa familjemedlem?

Och att du sitter här och uppmuntrar det tragiska beteendet. Helt jävla sanslöst. Otroligt.

Kom ihåg att du precis har uppmuntrat människor att göra detta om dina familjemedlemmar hamnar där.
Dette er Viktig!

Det er dette som er skremmende...

Jeg er i risikogruppen, og har vært i karantene i over en måned nå, sammen med min make og datter på 14 år (skoleundervisningen foregår digitalt). Min make er også i risikogruppen.
Vi bor i Norge.

Vi har i tillegg 2 voksne døtre med egne familier - våre kjære barnebarn. Vi har ikke hatt kontakt etter at vi gikk inn i karantene.

I forrige uke fikk vi vite at vår eldste datters make, faren til vårt barnebarn, har testet positivt på convid-19.
Vår datter har testet negativt på Convid-19 idag.
Barnebarnet vårt er ikke testet.
Siden de bor sammen fremdeles, så risikerer de alle å bli smittet.

Det som er skremmende er at hvis begge foreldrene (Min datter og svigersønn) trenger hjelp på sykehuset (eller verste fall), så kan jeg ikke hjelpe på noen måte. Jeg kan ikke ta vare på barnebarnet mitt heller pga smittefare.

Jeg har mange barn som trenger meg - Min datter på 14 år er ikke voksen - alle barnebarna mine - Min make trenger meg også.

Skal jeg lytte til hjertet - hodet - eller begge deler?

Det må bli begge deler.
Citera
2020-03-27, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er Viktig!

Jeg er i risikogruppen, og har vært i karantene i over en måned nå, sammen med min make og datter på 14 år (skoleundervisningen foregår digitalt). Min make er også i risikogruppen.
Vi bor i Norge.

Vi har i tillegg 2 voksne døtre med egne familier - våre kjære barnebarn. Vi har ikke hatt kontakt etter at vi gikk inn i karantene.

I forrige uke fikk vi vite at vår eldste datters make, faren til vårt barnebarn, har testet positivt på convid-19.

Det som er skremmende er at hvis begge foreldrene (Min datter og svigersønn) trenger hjelp på sykehuset (eller verste fall), så kan jeg ikke hjelpe på noen måte. Jeg kan ikke ta vare på barnebarnet mitt heller pga smittefare.

Jeg har mange barn som trenger meg - Min datter på 14 år er ikke voksen - alle barnebarna mine - Min make trenger meg også.

Det må bli begge deler.
Lyssna till huvudet, är du i karantän av em bra anledning så.stanna där.
Citera
2020-03-27, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er Viktig!

Vi bor i Norge.

Det må bli begge deler.

Det är inte lätt men jag tycker att först och främst ska lyte til hodet. Det handlar om relativ kort tid. Under den tiden kanske andra familjemedlemmar eller vänner som är smittfria kan hjälpa till. Sen kan ni kommunicera med sociala medier.

Men att separera en familj är inte lätt därför sätter man i Sverige hela familjen i karantän och separerar inte familjen eftersom det är svårt under en längre period. Eftersom du tillhör en riskgrupp skulle jag inte utsätta mig för detta. Vad har barnen för glädje av en sjuk mormor/farmor?
Citera
2020-03-27, 04:39
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Enligt SVT TextTV sidan 109:
https://www.svt.se/svttext/web/pages/109.html

Hmm, undrar om affischuppsättandet hjälper ? 7K och särskilt MP har ju drivit på att analfabeter ska bli en stor del av det svenska samhället - Hur har man tänkt sig att dessa ska kunna ta sig till sådan information om de inte kan läsa ?
Man kan bara gissa hur fan dessa politiker har tänkt sig det hela ?
Och man vet att man ser på hygien på olika sätt i olika delar av världen.
Och man kan bara gissa när det brakar loss på allvar i NoGo-zonerna, och blir upplopp där ?
När antalet dödsfall börjar stiga brant där ?

Det är nu vi kommer få massa nya minareter som man kan använda för att basunera ut budskapet om att det är viktigt att man tvättar händerna på diverse mena-språk. Det är den debatten MP kommer att föra om något år. Då behöver stackarna som har blivit erbjudna språkundervisning varken lära sig svenska eller lära sig att läsa.

https://www.youtube.com/watch?v=qbUFgZyGvpQ
https://www.youtube.com/watch?v=7tfvUnnQ66U
Senast redigerad av Fontyl 2020-03-27 kl. 04:45.
Citera
2020-03-27, 04:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Intressant. Ja, om Israel ligger bakom det här så har de nog koll...

Men nej, det tror jag faktiskt inte på. Känns uppenbart att det började på marknaden i Wuhan, när man har sett hur sådana marknader ser ut, och när man känner hela historien med SARS-virus, svininfluensan, och de vanliga säsonginfluensorna också för den delen. Blandningen av olika djurarter, och att människor och djur lever så tätt ihop (då tänker jag på svin, höns o.s.v. som fortfarande ofta bor i samma hus som människorna på landsbygden i Kina), samtidigt som man inte vet något om livsmedelshygien, äter köttet rått o.s.v. - är ju som en skapelseverkstad för en massa nya mikrober.
Nej:

https://www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan-seafood-market-may-not-be-source-novel-virus-spreading-globally
https://observers.france24.com/en/20200203-china-coronavirus-bat-soup-debunk-videos-viral-palau-indonesia
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9?sf231596998=1
Citera
2020-03-27, 04:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Det är inte lätt men jag tycker att först och främst ska lyte til hodet. Det handlar om relativ kort tid. Under den tiden kanske andra familjemedlemmar eller vänner som är smittfria kan hjälpa till. Sen kan ni kommunicera med sociala medier.

Men att separera en familj är inte lätt därför sätter man i Sverige hela familjen i karantän och separerar inte familjen eftersom det är svårt under en längre period. Eftersom du tillhör en riskgrupp skulle jag inte utsätta mig för detta. Vad har barnen för glädje av en sjuk mormor/farmor?
Ja, det er det jeg mener.
Jeg må lytte til hodet, og det er også hjertet enig i, for på lang sikt er det best av alt.

Men det er umulig å forberede seg på en slik situasjon.

Vi har heldigvis god digital kontakt :-)
Citera
2020-03-27, 04:46
Medlem
arbetets avatar
Här är lite hur man räknar i Frankrike. Läget kan vara sämre än vad vi ser:
Ytterligare 365 personer som insjuknat i covid-19 i Frankrike har avlidit på sjukhus det senaste dygnet. Det är den högsta siffran för landet hittills, enligt Jérôme Salomon vid hälsodepartementet. Han betonar att personer som avlidit på ålderdomshem eller i sina hem inte finns med i statistiken.
https://www.svd.se/fransk-coronasmittad-16-aring-dod via @SvD

Gör vi så i Sverige med?
Citera
2020-03-27, 04:53
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här är lite hur man räknar i Frankrike. Läget kan vara sämre än vad vi ser:
Ytterligare 365 personer som insjuknat i covid-19 i Frankrike har avlidit på sjukhus det senaste dygnet. Det är den högsta siffran för landet hittills, enligt Jérôme Salomon vid hälsodepartementet. Han betonar att personer som avlidit på ålderdomshem eller i sina hem inte finns med i statistiken.
https://www.svd.se/fransk-coronasmittad-16-aring-dod via @SvD

Gör vi så i Sverige med?

Ja. Men undantag finns såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in