2020-03-25, 19:56
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det känns som en ganska grundläggande förändring.. Typ i stil med grundlag. Sådana ändrar man ju inte i brådrasket om det nu är så.
Ett scenario jag kan tänka mig är att krigslagar träder i kraft om landets existens hotas. Dvs. att militära tar över för att försvara nationens intressen.
Citera
Medlem
aina08s avatar
De detta!
Inslag från Italien några minuter in i Rapportsändningen!

https://www.svtplay.se/video/25863676/rapport/rapport-25-mars-19-30?cmpid=del:an:03-25-2020:rapportla:lp-app

När ska vår regering vakna!?

Dela vidare!
Senast redigerad av aina08 2020-03-25 kl. 20:00.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Nej medelåldern är 82 år.

Jag frågade även den förre som skrev det. Finns det någon officiell statistik kring det?
Citera
2020-03-25, 19:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.friatider.se/planen-fylla-ishallar-med-lik
Som madrid hörde jag nyss på rapport.

Bra idé. De suger ändå i hockey på Sveriges framsida
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
SARS-CoV-19 är ett virus som ger sjukdomen covid-19 vars symtom LIKNAR en influensa.
Det är ett virus som sätter sig i lungorna. Det är inte en influensa.
Sluta tro att det är ett förkylningsvirus, det är fruktansvärt naivt. Tror du verkligen varenda land skulle sätta sig själva i karantän och krascha sin ekonomi för ett "influensavirus"??

Vem vet? Vilka krafter ligger bakom?
Det finns sunda länder fortfarande, Sverige är ett av dem. Här lyssnar vi nämligen på de som vet vad de talar om, Anders och FHM i det här fallet.
Övriga länder agerar politiskt. Och vem har sina pinnar upp i röven på världens politiker?

Sånna här enkla saker är allmännkunskap. Eller var iaf, men efter att ha läst i tråden och sett människors respons i världen börjar man helt klart fundera på och oroa sig för människors förmåga till enkel matematik.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Spridningen har redan nått ett antal fängelser i usa

Ja, hittade en artikel. Ska bli intressant att följa

https://www.latimes.com/california/story/2020-03-22/coronavirus-first-california-prisoner-tests-positive-los-angeles-county
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kommer inte räcka på långa vägar pga regeringen och Anders Tegnells inkompetens.

Det är intressant, när man försöker lyfta positiva saker här inne. Hur totalsågad man blir och allt är förgäves ändå. Det borde forskas om denna tråd i framtiden. Hur människans psyke fungerar vid katastrofer som denna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
De har förmodligen bromsat smittspridningen så mycket som möjligt trots att folk dör.

Jämför med med om du kör bil rakt mot en bergvägg i 100 km/h. Antingen bromsar du så mycket du kan eller så kör du på som vanligt. I första fallet får du ner hastigheten till 60 km/h och minskar risken att dö men du kraschar och får skador likväl. I andra fallet gör du som svensk regering och höjer steron till max och fortsätter som att det inte finns en bergvägg i sikte. Som sagt, tiden får utvisa vilket alternativ som är bäst.
Jaha, jag har då svårt att se vad kompetensen består i. Dra hem en smitta från Kina som dödar tusentals både i det egna landet och resten av Europa ser ser jag inte som så jättestarkt jobbat.

Om man nu ska se den här smittan som en följd av någons inkompetens alltså.
Senast redigerad av Ipsi 2020-03-25 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Nu är svensk media och myndigheter ute och sprider disinformation om att masker inte hjälper igen:

https://www.svd.se/munskydd-hjalper--men-bara-for-de-redan-smittade/i/senaste

Citat:
Munskydd hjälper – men bara för de redan smittade

Deras kollektiva intelligens har inte ökat en millimeter på flera veckor, trots Internet redan har dissiminerat rätt info -
masker hjälper visst mot att bli smittad!

Se t ex: https://slatestarcodex.com/2020/03/23/face-masks-much-more-than-you-wanted-to-know/

Biologen Bret Weinstein förklarar varför t ex en simpel bandana över ansiktet hjälper och därför är att rekommendera. Det är inte ett lika bra skydd som t ex FFP3-masker med 95% skydd, men det är statistiskt signifikant sett bättre än inget:

https://youtu.be/ym-WGOq96G0?t=1610 (26:50)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Blir lite mörk humor nu när de enda som har samma inställning till Corona-hanteringen som Sverige är Trump, Putin och Bolsonaro. Inte de som Sverige brukar se som förebilder annars.

Trump är väl mest överoptimistisk och Putin är Sveriges motsats?
Citera
2020-03-25, 19:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Alla som har förlorat nära o kära pga honom kommer vilja spika upp Tengele på ett kors typ

Vi får se vem som grundar en organisation för att jaga ned de skyldiga
och ställa dem inför rätta för människorättsförbrytelser.

Komma undan lär de garanterat inte göra.
Citera
2020-03-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Jag vet inte om jag är ute och svävar. Jag tolkar som när man har sett presskonferenser från FHM att det upp till regeringen om man vill minska antalet personer i sammankomster, stänga skidanläggningar osv. Jag uppfattar som att Tegnell inte kan göra mycket mer än vad gör.
Det är jättemånga som lyssnar på FHM. Om FHM skulle påstå att det kommer fullständigt braka ihop utan en strikt karantän, så tror jag att regeringen skulle lyssna och inte köra sitt eget race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in