2020-03-25, 19:31
Medlem
Liouvilles avatar
Ur MGM:s logg (FUP) från hans telefon kan man hitta följande:

Undersökningsprotokoll 2018-5000-BG50883-1 SamsungGalaxyS6 - Stefan red., 2020-02-10, sid 309
...
http://d.aliexpress.com/http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html?tr
acelog=rowan&rowan _id 1 =sellerLeaveFeedbackToBuyer _ en_ US_ 2018-05-
15&rowan _ msg_id= 192c6e95b297 44fe82c5ebb3d2d 16bda&ck=in _ edm_ other]
The seller has left feedback for your order no. 505326647856552.Dear S*efan
D*vidsson,The transaction for your order no.505326647856552, product: USB
Rechargeable Cree XML-T6 LED Flashlight Waterproof LED Flash Light Hand
Torell Lamp Lantern With Power Reminder was completed on 14 May 2018.
The seller left feedback for this order on 14 May 2018.
...

Den här mailet uppkommer därför att den som sålt varan på Aliexpress (en LED ficklampa) vill att
köparen (MGM) skall ge ett omdöme om säljaren som ett sätt för Aliexpress att hålla koll
på att alla säljare sköter sig. Om man söker på Aliexpress med namnet på ficklampan
"USB Rechargeable Cree XML-T6 LED Flashlight" så kommer ett antal annonser upp på olika
typer av LED ficklampor. Bland annat så finns denna att köpa: "1100 Lumens CREE XML
T6 LED Baseball Bat Flashlight Rechargeable", 1100 lumen, längd 51 cm, diameter 45mm, vikt c:a 1kg.
(se bifogad fig.)

Kandidat till mordvapen? (1100 lumen räcker långt för att lysa upp). Är det den här MGM vid
ett tillfälle kallat för "hämtar en större ficklampa" under "testmordkvällen den 11/5".

Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-27 09:23 diarienr: 5000-K574218-18, sid 560
...
FL1: Mm .. för att S*efan du är ju .. det är ju så att du är ju en driftig person, i vanliga fall har
jag förstått av grannar och så .. för att jag menar när det var den här kvällen den 11 du mötte
dom här grabbarna som du har berättat om .. då vill, du går ju och ringer polisen du gör ju
nånting du tar ju hand om det här du åker hem och hämtar en större ficklampa och vill hjälpa
till och lysa på dom här grabbarna ..
MGM: Mm.
...

https://minfil.com/J9O962jdoa/baton_torch_pdf
Citera
2020-03-25, 19:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM SD inte är skyldig och rätt
gärningsman ska hittas så kan det vara
vem som helst av dessa stackars män som
hon lekte med och utnyttjade för att få
bekräftelse.

Om man leker med människors känslor så
stöter man till sist på någon som inte
accepterar det. Som blir så sårad att det
kan slå över.
Ja ja, och den som har
en faiblesse för rad-
brytningar tror naturligt-
vis inte att samtliga dessa
alternativa GM undersökts
och förkastats som mörda-
re?

Om du inte kan se vem som med största sannolikhet (ja, jag mildrar det en smula) är mördaren är du nog bortom alla meningsfyllda diskussioner; vilket väl illustrerats av tusentals skygglappstyrda inlägg.

Man pratar ibland om indiciekedjor men jag tycker mer detta påminner om ett berg av indicier som skyfflats ovanpå Pipisen. Kanske kan försvaret påpeka att vissa stenar och formationer inte passar in i bergarten så vi får väl se om dom kan schakta ut honom.

Alldeles oavsett tror jag man får vara blind och/eller religiöst känslostyrd om man tror på annan GM. Om han blir fälld är däremot en annan sak. Jag tror dom missade öppet mål när jourhavande åklagare stoppade dom från att göra husrannsakan.
Citera
2020-03-25, 19:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville

Undersökningsprotokoll 2018-5000-BG50883-1 SamsungGalaxyS6 - Stefan red., 2020-02-10, sid 309
...
...

Den här mailet uppkommer därför att den som sålt varan på Aliexpress (en LED ficklampa) vill att
köparen (MGM) skall ge ett omdöme om säljaren som ett sätt för Aliexpress att hålla koll
på att alla säljare sköter sig. Om man söker på Aliexpress med namnet på ficklampan
"USB Rechargeable Cree XML-T6 LED Flashlight" så kommer ett antal annonser upp på olika
typer av LED ficklampor. Bland annat så finns denna att köpa: "1100 Lumens CREE XML
T6 LED Baseball Bat Flashlight Rechargeable", 1100 lumen, längd 51 cm, diameter 45mm, vikt c:a 1kg.
(se bifogad fig.)

Kandidat till mordvapen? (1100 lumen räcker långt för att lysa upp). Är det den här MGM vid
ett tillfälle kallat för "hämtar en större ficklampa" under "testmordkvällen den 11/5".

Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-27 09:23 diarienr: 5000-K574218-18, sid 560
...
FL1: Mm .. för att S*efan du är ju .. det är ju så att du är ju en driftig person, i vanliga fall har
jag förstått av grannar och så .. för att jag menar när det var den här kvällen den 11 du mötte
dom här grabbarna som du har berättat om .. då vill, du går ju och ringer polisen du gör ju
nånting du tar ju hand om det här du åker hem och hämtar en större ficklampa och vill hjälpa
...

Djävlar... den ser lite misstänksam ut.
Citera
2020-03-25, 19:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja ja, och den som har
en faiblesse för rad-
brytningar tror naturligt-
vis inte att samtliga dessa
alternativa GM undersökts
och förkastats som mörda-
re?

Om du inte kan se vem som med största sannolikhet (ja, jag mildrar det en smula) är mördaren är du nog bortom alla meningsfyllda diskussioner; vilket väl illustrerats av tusentals skygglappstyrda inlägg.

Man pratar ibland om indiciekedjor men jag tycker mer detta påminner om ett berg av indicier som skyfflats ovanpå Pipisen. Kanske kan försvaret påpeka att vissa stenar och formationer inte passar in i bergarten så vi får väl se om dom kan schakta ut honom.

Alldeles oavsett tror jag man får vara blind och/eller religiöst känslostyrd om man tror på annan GM. Om han blir fälld är däremot en annan sak. Jag tror dom missade öppet mål när jourhavande åklagare stoppade dom från att göra husrannsakan.

Jag tror att SD är GM.
Men jag är inte övertygad om att de kollat
alla de andra så noga.
Hur kan de t.ex. veta att coco_c var hemma?
Hans telefon kanske var hemma men
råkade han tjatta med någon eller göra
något annat på telefonen just precis när
LW mördades?
Citera
2020-03-25, 19:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Djävlar... den ser lite misstänksam ut.
Och ännu mer misstänksamt hade det sett ut om han lämnat sin feedback dagen efter;
slagtålig = check.
Citera
2020-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Jag tror att SD är GM.
alla de andra så noga.
LW mördades?

När man läser deras chattar finns det inget som tyder på någon konflikt. De chattade den 14e och det var hur fredligt som helst. Geocachingsnack. Hon ville låna en laddare av honom men det gick tyvärr inte eftersom han behövde den. Han skulle till Polen den 15e.

Nä, ser inget som skulle få mig att tro att han helt plötsligt skulle slå ihjäl henne med 17 slag. Det var väl dessutom flera år sedan deras flyktiga förhållande.
Citera
2020-03-25, 20:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag tror att SD är GM.
alla de andra så noga.
LW mördades?

Har du koll på var i FUP man kan hitta förhör med honom?
Citera
2020-03-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I samtal med väninnan K*ristin den 11/4 -17 uppger Lena att:
"Legat med R*oger, var som väntat fantastiskt." Jag förmodar
att det är den R*oger som var med på Norgeresan.

Den 7/4 -17 Lena: "Jag åker till M*ats för att få tröst, bekräftelse,
sällskap, vill inte ha sex. Men vet vad han vill. M*ats hatar SD.

Vad gäller J*immy så: "Ligger han högt upp på listan, nu nästan
ramlat ur. Inte alls så intresserad som jag skulle önska."

Lena var väldigt förtjust i J*immy. Lena ville mer än J*immy.
Den R*oger du menar verkar vara bästa vän med J*immy, tycks märkligt om det är han.
Och så länge ingen säker källa finns så kan man inte bara förmoda.
Hon har f.ö andra manliga vänner på fb som bär just namnet R*oger
Citera
2020-03-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Nu vittnar en expert kring våld i nära relationer. Hon har tydligen skrivit någon bok i ämnet också. Ganska ointressant om ni fråga mig men gissar att det fyller någon funktion i rättegången.

Och:

Kanske värt att notera att detta är generellt och inte just rörande SD/LW.

Men det är också intressant att notera att psykopater beter sig så lika. Om man bara lärt sig vad deras drag är, kan man enkelt förutsäga deras beteenden. Kusligt
Citera
2020-03-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville

...
...

(se bifogad fig.)

...
...

Ja ficklampa är onekligen ett möjligt och oskyldigt vapen som inte heller väcker uppmärksamhet mitt i natten.

Har kikat igenom beslag och diverse bilder utan hittat någon ficklampa. Ser bara de beslagtagit en hammare utan spår.

citat från AB under SD:s förhör:

”– Varför behövde du bättre lampa den här gången?
– Det fanns en risk att något skulle hända igen. Då vinner någon som har e n lampa inte snorungar som inte har en.”

Gissar han var på G redan den 11:e och att poliserna såg mordvapnet där och då.
Citera
2020-03-25, 20:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag betvivlar inte att det finns folk som lyckats ha sex med cyklar. Problemet för SD är dock att LW inte kan ha haft sex med SD:s cykelsadel på det sätt han beskriver. Hon är för kort, cykeln för hög.
Fetad text finns också redovisat i FUP, hon hade inte ens nått ner med tåspetsarna. Såvida inte handyman plockat fram verktyg och skruvat ner sadeln till botten innan, för att göra det bekvämt för sin dam.
- Nej, det är uppenbart att han garderar sig fullt ut med en uppsjö av kreativa utläggningar. Mest troligt är att han har satt sig på cykeln efteråt med blodiga byxor.

Kvälls- och nattaktiviteter:
1. Jobbmejl
2. Packa upp
3. Starta tvättmaskin
4. 00.00-01.00: Slå på vattenspridare
5. Mjölk och smörgås

Noterbart är att cykelturerna förändras över tid. De första förhören 30/5 -2018, Aktbil. 147:

F: Jaa, och har du inte varit utanför tomten någon gång eller? Under, under den kvällen? När, efter det du kom hem?
M: (Inget svar)
F: Är du säker på att du bara har hållit dig...
M: Jo jag...
F: Inne?
M: Har, jo jag var utanför tomten också. F: Var var du då nånstans då?
M: Jag cyklade.
F:Mhm, var cykla du då?
M: Eh, förmodligen cykla jag runt kvarteret, eh jag höll ju på och ställa in växlarna på cykeln,
eh som jag prata om igår.

- Oroad över att ha blivit iakttagen av något vittne under cykelturerna? Lite justering av växlar utökas här till några cykelturer efter fråga om han är säker på att han har hållit sig inom tomtgränsen.

Forts:
Talande är hur han anpassar sig till vad han misstänker är vittnesuppgifter. Kl 00.00-01.00 uppges först. Men han ändrar sig snabbt och menar att spannet snarare var 11.00-01.00, detta efter fråga från FL. I det här läget har han ingen som helst aning om, när och var han har blivit iakttagen, därför finns eventuellt information att inhämta här om efterförloppet då det är möjligt att han håller sig till sanningen om just cykelturen.
Uppger cykeltur fram- och tillbaka utefter B*t*svägen, S*ördevägen, F*rdemansgatan, över cykel- motorvägsbron. Låter också rimligt i och med att LWs mobil kopplar upp någonstans på andra sidan motorvägsbron.

31/1 -2019 sker en rekonstruktion av cykelturen. Plötsligt är han med ens osäker på om han varit ute och cyklat på tidigare uppgivna platser.
Inga eventuella vittnen till cykelturerna har heller gett sig till känna.
MGM under bilfärden: "Kan vi även få inspelat att dom har den enda julstjärnan kvar i kvarteret."
(tystnad)

Och nu, efter läsning av FUP tar han tillbaka sin cykelhistoria då det saknas både vittnen och blod på cykelsadel. Efter snart två år börjar minnet återvända tack och lov, och det var nog visst i slutet av april som cykeln fixades. - Sicken miss!
Citera
2020-03-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hamnat efter i tråden och kanske har ni redan föreslagit flera potentiella mordvapen längre fram.
Jag funderar på kulhammare?

Gällande en så kallad kul-hammare vill jag deklarera följande sagt, oavsett om kul-hammaren:s så kalkade kul-huvud eller hammaren:s platta sida slås eller genom svingande slag träffar trädstammen, uppstår inte en splittrings-skada med en diagonal linje så som även kallad för kant, dessutom sagt, hade det räckt med två hårda slag mot offret:s huvud för att sålunda orsaka svåra krosskador i offret:s skallben.

En del av er som läser mina tidigare skrivna inlägg gällande dessa splittrings-skadorna i trädstammen, tycks vara tröga likt en sengångare till att få komprehensibilitet över vad jag vill få framfört.

Splittrings-såren eller skadorna i trädstammen har varsin diagonal linjer eller kant, och till observandum, det vill säga, något som man bör lägga märke till när man studerar fotografierna, är att de två olika splittrings-skadorna i trädstammen uppvisar att den diagonala kanten eller linjen inte är på exakt samma plats då komparationen görs dem emellan, det vill säga, gällande de två uppkomna splittrings-skadorna i trädstammen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in