2020-03-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
USA öppna upp? NY är på väg upp i kurvan. Ser du bara på SVT? Se så sök på NY governor så inser du att USA ej öppnar upp t påsk.

Jag tänker inte göda din psykiska ohälsa. Uppenbarligen har du stora problem som jag hoppas du får hjälp med. Kram!
Citera
2020-03-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Klart att detta är viktigt. Kan man skjuta konkursen 6 månader fram får man en rimlig möjlighet att övervintra detta. För detta kommer inte hålla på länge till. Kina är helt öppet och USA öppnar upp förmodligen efter påsk. Eller vill du se alla företag kollapsa? Hur jävla vidriga människor är ni egentligen?

Ett företag som inte klarar dessa månader, kommer garanterat inte klara av att betala en ännu större skuld om ett halvår.

Jag bedömer huruvida Regeringens åtgärder kommer vara verkningsfulla eller ej, inte som du påstår att jag skulle vilja se "alla företag kollapsa".

Regeringens åtgärder innebär lån till allra största delen. Lån med ränta dessutom. Småföretagen har inte ens marginaler 1-2 månader som det är i dagsläget. Och 80-100% av intäkterna försvunna.

Du är naiv om du tror att de flesta småföretagare lyckas övervintra med hjälp av Regeringens åtgärder.
Citera
2020-03-25, 17:43
Medlem
Citat:
Jag tänker inte göda din psykiska ohälsa. Uppenbarligen har du stora problem som jag hoppas du får hjälp med. Kram!
Haha du får nog likadana problem. När du vaknar upp.
Citera
2020-03-25, 17:44
Medlem
Citat:
Klart att detta är viktigt. Kan man skjuta konkursen 6 månader fram får man en rimlig möjlighet att övervintra detta. För detta kommer inte hålla på länge till. Kina är helt öppet och USA öppnar upp förmodligen efter påsk. Eller vill du se alla företag kollapsa? Hur jävla vidriga människor är ni egentligen?

Och nej, USA kommer inte öppna upp i April. Vad Trump har sagt är att han hade "älskat att öppna upp landet". Vad man vill /önskar är inte samma sak som ens faktiska beslut i slutändan.

Vi får återkomma till tråden i April, så ser vi vem av oss som hade rätt
Citera
2020-03-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ett företag som inte klarar dessa månader, kommer garanterat inte klara av att betala en ännu större skuld om ett halvår.

Jag bedömer huruvida Regeringens åtgärder kommer vara verkningsfulla eller ej, inte som du påstår att jag skulle vilja se "alla företag kollapsa".

Regeringens åtgärder innebär lån till allra största delen. Lån med ränta dessutom. Småföretagen har inte ens marginaler 1-2 månader som det är i dagsläget. Och 80-100% av intäkterna försvunna.

Du är naiv om du tror att de flesta småföretagare lyckas övervintra med hjälp av Regeringens åtgärder.

Jag tycker att det är bra att de får åtminstone möjligheten till lån, reducerad skatt, eller andra åtgärder, vilket är bättre än att de går under. Detta är en tillverkad kris som företagen inte kan rå för.
Citera
2020-03-25, 17:52
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är bra att de får åtminstone möjligheten till lån, reducerad skatt, eller andra åtgärder, vilket är bättre än att de går under. Detta är en tillverkad kris som företagen inte kan rå för.

Jag ser gärna att småföretagen lever vidare, men min lösning hade sett helt annorlunda ut.

Pengar skulle jag hämtat från:

1. De hundratals miljarder vi lägger på bistånd och felriktade klimatsatsningar
2. De hundratals miljarder vi lägger på asyl- och massinvandring

300-500 miljarder årligen. Sätt den summan och hjälp små- och medelstora företag på riktigt. Utan dyra lån, som de ändå aldrig kan betala tillbaka. Det hade hjälpt företagen ur krisen - på riktigt!
Citera
2020-03-25, 17:57
Medlem
Citat:
Jag ser gärna att småföretagen lever vidare, men min lösning hade sett helt annorlunda ut.

Pengar skulle jag hämtat från:

1. De hundratals miljarder vi lägger på bistånd och felriktade klimatsatsningar
2. De hundratals miljarder vi lägger på asyl- och massinvandring

300-500 miljarder årligen. Sätt den summan och hjälp små- och medelstora företag på riktigt. Utan dyra lån, som de ändå aldrig kan betala tillbaka. Det hade hjälpt företagen ur krisen - på riktigt!

För det första, jag håller med om vi slösar pengar till vänster och höger. Men sluta ljuga din lilla råtta. Vår statsbudget är runt 800 miljarder årligen.
Citera
2020-03-25, 18:29
Medlem
Sänk arbetsgivaravgift, upp till ca 5k per månad och anställd. Mm det kommer säkerligen rädda de som tappat/ar 80-90% av sin omsättning.
Citera
2020-03-25, 18:38
Medlem
Citat:
Vår statsbudget är runt 800 miljarder årligen.

Haha, NEJ!
Citera
2020-03-25, 18:44
Medlem
Citat:
Haha, NEJ!

1124 miljarder för 2020. Jag står fast: du är ett ljugande svin.
Citera
2020-03-25, 18:56
Medlem
Citat:
1124 miljarder för 2020. Jag står fast: du är ett ljugande svin.

Som sagt; ej de 800 miljarder du skrev.

Sedan gör du generalfelet att du tro att allt i samhället betalas av staten. Vilket inte är fallet.
Kommunernas intäkter: 682 miljarder
Regionernas intäkter: 357 miljarder

Totalt = 1 839 miljarder SEK

Varav definitivt 300-400 miljarder per år går till invandring, klimat, bistånd. (Kolla Ruist forskning, HHG).

Rädda landets småföretagare har högre prio för mig.
Citera
2020-03-25, 19:11
Medlem
Spotify donerar 100 miljoner till artister runtom i världen skriver Dagens Nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in