Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Men fan är du ironisk nu eller?
Tegnell sa att toppen var nådd för över 1 månad sedan?
Det är inte bekräftat någonstans med 30% och jag börjar bli uppriktigt trött på sådana som du.
Tegnell har spekulerat vilt och sagt varannan dag att vi "nått en platå" och sedan har idioter som du använt det som källa i diskussion när det är ren gissning.
30% smittade och "toppen är nådd"? Eh va? Även om jag skulle underhålla tanken att 30% är smittade återstår 70%. Och fler Stockholmare är ute nu än de varit de senaste veckorna så lycka till med den spekulationen.
Du måste vara bra iq-befriad.
Inte behöva verkställas? Va? Nu spekulerar du som Tegnell. Det här kommer pågå i minst ett par månader framöver. Det sa även FHM i söndags att restriktionerna de vidtagit är just sådana de anser kan pågå länge. Resor kommer dra igång? Alltså eh va? Alla andra länder har fortfarande 14 dagar karantän eller stängda gränser...
Man förstår verkligen varför vissa blir nollor i livet när man stöter på sådana som du.
Som ett jävla får följer du en autistiskt blind man som inte vet ett skit och gissar stup i kvarten.
Det är ju inte bara Tegnell, alla som har någon inblick i detta tror det vänder snart.
"Enligt Johan Giesecke, professor emeritus vid Karolinska Institutet och tidigare statsepidemiolog, kommer kurvan att planas ut om tre veckor, för att sedan vända nedåt."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/giesecke-det-kommer-bli-mycket-varre-for-sjukvarden
Jag har inte påstått att allt är som vanligt nu, jag skriver att man "
på sikt kan börja öppna upp igen, och
successivt få igång..."
I Sverige har vi klarat oss bra utan totalstopp, vi har inte stängt restauranger, skolor och annat som i andra länder.