2020-03-25, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Urinblåsan sitter inte i pungen ditt efterblivna helvete. Hoppas helt klart att Mr Kuk åtalas för detta, jag vet vem det är och det värsta av allt är att han är 30+ och fortfarande oskuld.

Jaha, vänta jag måste springa och anteckna i mitt blick "Användaren Toalettborsten vet vem det är och att han är oskuld (hur fan användaren nu vet det?) "

Tack för viktiga infon, ville du ha en guldstjärna?
Citera
2020-03-25, 18:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Tycker han visar vägen för tjejer som är dumma nog att skicka nakenbilder, en förebild faktiskt.
Är ganska säker på att du suttit och runkat till hemmaporr någon gång, har du då undrat detsamma om den som laddade upp videon du tömde din pung åt? Precis, tror knappast det.
Anser du också att de som ringer och lurar av gamlingar deras besparingar också är förebilder?
De visar ju vägen åt äldre, som är dumma nog att gå på bedrägeriet.
Citera
2020-03-25, 18:31
Medlem
Citat:
Tjejerna har ju självmant skickat bilderna och de borde väl veta att det finns något som heter Internet, de får skylla sig själva.

Nej det får de inte din dumme fan! Bilder är något som man skickar privat!
Hade de velat vara offentliga så hade de lagt ut bilderna öppet på tex xhamster .
Citera
2020-03-25, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Anser du också att de som ringer och lurar av gamlingar deras besparingar också är förebilder?
De visar ju vägen åt äldre, som är dumma nog att gå på bedrägeriet.
Återigen, ett dåligt exempel som inte är ekvivalent.
Citera
2020-03-25, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Nej det får de inte din dumme fan! Bilder är något som man skickar privat!
Hade de velat vara offentliga så hade de lagt ut bilderna öppet på tex xhamster .
Men om man skickar något privat så har man delat med sig. Damn jag född ganska långt innan internet så kanske därför jag inte är så naiv.
Citera
2020-03-25, 18:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi.N
Om du får inbrott i din bostad, får du skylla dig själv för att det existerar inbrottstjuvar?

Spridningen är ett lagbrott.
Det är inte rätt analogi. Om du får inbrott i din bostad och någon tar dina nakenbilder så stämmer din liknelse. I det här fallet är det som att skicka nyckeln till sin bostad till någon som sedan går in och tar dina grejer. Det är olagligt men alla förstår att det skulle kunna hända. Att skicka nakenbilder till någon är riskfyllt och unga personer bör utbildas i hur man hanterar risker, som att skicka bilder, på nätet.

Vad man kan göra för att minska risken:
- skicka bara nakenbilder till personer du känner mycket väl och litar på.
- skicka bara nakenbilder till personer som också skickar nakenbilder till dig (reciprocitet vid spridning).
- skicka bara nakenbilder där ditt ansikte inte syns.
- skicka bara nakenbilder utan identifierande karakteristika så som tatueringar, bakgrund eller smycken.
- skicka bara nakenbilder om du kan leva med att de sprids på nätet.

Så hade mina tips varit.
Citera
2020-03-25, 18:38
Medlem
Citat:
Men om man skickar något privat så har man delat med sig. Damn jag född ganska långt innan internet så kanske därför jag inte är så naiv.

Naiv? Jag har haft några genom åren där vi skickar filmer till varandra och kommer. Dom är ju givetvis till för att vi ska göra varandra kåta. Inte för att en smygbög som du ska sitta och runka till min kuk
Citera
2020-03-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Urinblåsan sitter inte i pungen ditt efterblivna helvete. Hoppas helt klart att Mr Kuk åtalas för detta, jag vet vem det är och det värsta av allt är att han är 30+ och fortfarande oskuld.

Vad är fel med att vara 30 och oskuld? Många som är.
Citera
2020-03-25, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Naiv? Jag har haft några genom åren där vi skickar filmer till varandra och kommer. Dom är ju givetvis till för att vi ska göra varandra kåta. Inte för att en smygbög som du ska sitta och runka till min kuk
Fattar verkligen ingenting , kan du utveckla?
Citera
2020-03-25, 18:46
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Nu blir väl jag varnad för off-toppchans. Men för fan!! Håll er till ämnet och sluta diskutera vilket brott som är värst/jämförbart etc. Vet att man kan rapportera inlägg, men då tråden består av typ två seriösa inlägg så.
Citera
2020-03-25, 18:46
Medlem
Men var kan man få tag på avsnittet av Trolljägarna? Vill se!
Citera
2020-03-25, 18:48
Medlem
Citat:
Fattar verkligen ingenting , kan du utveckla?

Att det man skickar till någon är privat, och inget som är acceptabelt att lägga ut eller skicka vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in