2020-03-25, 17:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Alltså. Kanske kom de s inom eu : ett land får prova att inte köra lock-down, för att kolla om det har någon skillnad i effekt. ”Dra kortast strå-principen” gällde. Här är Sverige!

Än så länge verkar det ta mig tusan inte vara så stor skillnad va? Tänk om OM vi klarar det bättre tack vare vår glesa befolkning 🤔

Har förövrigt bara ”hört” om en som fått Corona i bekantskapskretsen. Han var 40+ och fick andnöd efter fyra-fem dagar med vanlig förkylning. Fick åka till lasarettet och inhalera; skrevs ut senare på kvällen. Är nu frisk. Ingen i familjen synligt smittad. JÄVLIGT skum
Sjukdom?! Eller finns så här många asymptomatiska inom spektrat influensa? Inom andra Corona-virus?

Vi har ju ett antal fördelar som talar för att vi kan fixa det här bättre än de flesta länder som du säger. På landsorten tror jag folk är så pass disciplinerade och använder sunt förnuft så där kommer det inte att vara något problem. Jokrarna är storstädernas superegoistiska övre medelklass som ser det som en mänsklig rättighet att vaska skumpa på Åreskutan eller dricka Chailatte på hippa caféet varje dag. Den andra jokern är förortens folk som visat sig oberäkneliga. Den förstnämnda gruppen tog hit skiten. Den sistnämnda gruppen visar sig vara extra mottagliga för skiten. Vi får se vad som händer.
Citera
2020-03-25, 17:44
Medlem
Alltså Tegnell, vill han framstå som en idiot frivilligt eller blir han tvingad av Führer Löhven under pistolhot?

-Läget ser stabilt ut

Samtidigt ökar fallen kraftigt i Stockholm.

Seriöst, den mannen har inte tur, VARENDA uttalande han gjort senaste månaderna har slagit rakt emot honom.

Finns det nån bra sammanställning på hur fel han har procentuellt nu med sina uttalanden?
Citera
2020-03-25, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Både itteapa, adidas och coba är obilade, efterblivna eller arbetar för Tegnell troligen är dom alla tre.

Visst kan vi stoppa in crisscross där oxå....dock tror jag ej dom är regimanställda, enbart hipsters som ser att allt dom älskar håller på försvinna.

Gym, cash, aktier, brudar osv . Dom accepterar ej att att deras livsstil skall behöva ändras för nåt fukkin fakevirus.

Dom har ångest nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
källa med länk tack annars e din post lika mycket värd som anders Lindbergs twittrande

Länk om presskonferensen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Annars vänta till kl 18 så ser du om det jag säger stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nej jag ville visa att Belgien ligger efter oss i fas och fick sin start efter oss, PRECIS SOM JAG HÄVDAT. Om du kan läsa så är det tydligt. Trots det har Belgien bara idag haft 56 dödsoffer. Och dom har en befolkning på 11 miljoner.

Så jag har rätt och du fel.

Holland säger de "besegrat" viruset..
Citera
2020-03-25, 17:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Här antar jag Worldometers

Men den kolumnen Serious/Critical handlar nog inte om inlagda totalt, utan om riktigt allvarligt sjuka, och den siffran ligger ligger nog närmare antal inlagda på intensivvårdsavdelning, som Expressen rapporterade till avrundat 100 fall för några dagar sedan.

Siffran Serious/Critical summeras förövrigt längre ner på den där sidan, och ger då att 4% är Serious/Critical globalt sett, och inga 20%.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Antalet bekräftat coronasmittade har ökat kraftigt i Stockholm

Publicerat kl 17.33
Antalet personer som bekräftas vara smittade av coronaviruset har ökat kraftigt i Stockholmsområdet.

Detta enligt Region Stockholm som håller pressträff 18:00.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7438458

Men detta är egentligen en ganska meningslös uppgift eftersom de inte brukar rapporterar hur många (få!) de testar. Så det går inte att utröna om det är testningen som ökat eller smittan som ökat...

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det borde snarare ni som försöker elda på stämningen kring viruset få, att ni fortfarande har mage till att göra det är otroligt.

En historia från framtiden

-Farfar, den där gamla guldbron vid Slussen, varför kallas den för Coronabron egentligen?

-Sätt dig så ska jag berätta. Året var 2020, även känt som året utan vinter, och Stockholms stad hade köpt en bro på Wish. Ett ensamt fartyg från Kina anländer och samtidigt dyker en mystisk smitta upp. Den gör att man blir lite förkyld och får därför katastrofala följder för samhället.

-Å nej!

-Det första som hände var naturligtvis att allt toapapper tog slut. Det som räddade oss var att staten lånade 500 miljarder kronor som vi kunde använda.

-Torkade ni er med sedlar, farfar!?!

-Självklart! Efter börsen kollapsat och med det landets ekonomi var det det billigaste papper som gick att få tag på.

-Oj!

-Som tur var hade vi en trygg ledning i statsepidemiolog Anders Tegnells expertkunskaper! Du vet, han som står staty på Sergels torg. Han lugnade oss med att smittan aldrig skulle lämna Kina.

-Men… det gjorde den ju.

-Naturligtvis! Han visste också att berätta att sjukdomen inte fanns i Alperna och svenska sportlovsfirare lugnt kunde återgå till nära och kära och till sina arbetsplatser, exempelvis inom vården.

-Fanns smittan i Alperna, farfar?

-Givetvis! Men den store Tegnell försäkrade oss om att det inte smittade inom Sverige.

-Så österrikare kunde smitta svenskar, men svenskar kunde inte smitta svenskar?

-Nu ska du inte ifrågasätta Anders Tegnell, pojkvasker! Han jobbade faktiskt på en myndighet. Det kändes också tryggt då han meddelade att barn inte kunde smittas och därför heller inte vara smittspridare.

-Kunde barn inte bli smittade?

-Det kunde de absolut. Ukraina, Japan, Italien, Tyskland, Danmark, Norge, Spanien, Irland, Österrike, Frankrike, Slovakien, Grekland och Polen stängde sina skolor.

-Men inte Sverige?

-Tegnell tyckte det var meningslöst.

-Var det nån annan än Tegnell som gjorde nåt, farfar?

-Vissa företag lät sina anställda jobba hemifrån. Men det var naturligtvis inte bra. Tegnell förklarade för oss att det ledde till ojämlikhet om inte alla var utsatta för samma risk för att bli smittade.

-Att det alltid finns de som förstör, farfar!

-Exakt! Men vi får inte heller glömma vår kraftfulla regering. De förbjöd alla folksamlingar på 500 personer eller mer, med hot om fängelse annars.

-Åkte bara arrangören i fängelse eller alla 500?

-Lite oklart.

-Vad hände om man var 499 personer, smittade det inte då, farfar?

-Nä, det gick bra. Och när sjukvården nästan hade slut på helt nödvändig skyddsutrustning tog vår regering beslutsamt tag i saken och försökte köpa sån utrustning utomlands.

-Gick det att köpa sånt då?

-Nä.

- Men visst är smittan över nu, det har ju gått så länge, farfar.

-Efter ett tag gick antalet smittade ner.

-Så folk blev inte smittade mer?

-Öh… de slutade testa folk. Så siffrorna började se allt bättre ut. Snart var vi helt smittfria, som Nordkorea. Ta på ditt munskydd nu så går vi ut och kokar handsprit.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Ja det kan vara en delförklaring, sen har vi ju Alptomtarna som smittspridare även.
Jag fick ett ironiskt svar från "Mike Hanlon" så jag var tvungen att svara ironiskt.

Mitt inlägg handlade om att Alpturisterna tagit hit skiten till Sverige och sedan spridit sjukan, och då svarade "MikeHanlon":

-Hur många från Järva har åkt skidor"?

- 100 procent, svarade då jag.

Jag är orolig för när det importerade klansamhället briserar, ja.

Jodå, jag förstod din ironi.

"Alptomtarna" var också Tegnells fel. Han kunde a) ha bett UD att gå ut med officiell avrådan, så hade de kunnat få sina pengar tillbaka och "sluppit" åka till Alperna, b) rekommendera Regeringen att dra in flygtillstånd från först Italien och sedan Österrike, och c) sätta dem som ändå åkte och kom tillbaka, i karantän när de kom hem. INKLUSIVE barnen, även de som inte visade symptom.

Så ALLT är egentligen Tegnells fel. Fast FORMELLT är det Löfvens fel, för han kunde ha kringgått FHM:s rekommendationer. Det ÄR faktiskt Löfven som är Statsminister här, men han verkar fortfarande inte riktigt våga tro på det... Vi hade behövt en starkare, resolutare statsminister i dessa tider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
källa med länk tack annars e din post lika mycket värd som anders Lindbergs twittrande
Fanns tidigare i tråden:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7438458
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
Nej men du har missförstått det lite nu. Det ligger 177 st inne på intensiven. Sen flyttas dessa runt på olika avdelningar eller blir förflyttade till andra sjukhus. Då räknas dom på nytt igen. Dvs 177 på intensiven. 200+ är antalet VÅRDTILLFÄLLEN.

Så byter de sal ökar antalet från 1 till 2 vårdtillfällen samma dag till och med? Var exakt hittar du uppgiften om 177 st
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Dramatiskt? Det låter inte bra

Kanske blir lockdown i Stockholm redan i morgon då?

Vad är det för fantasier. Ingen har pratat om lockdown. Förutom Flashbacks tonåringar, a.k.a white trash
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Lägsta dödssiffrorna på 6 dagar (igår 402). Återstår att se om det är en trend. Det har svängt förr.

Låter bra. Håller tummarna för att nergången är en ihållande trend!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in