2020-03-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Sedan länge så har det sagts att vi enbart testar seriösa fall och inget annat.

Jag menar, hur bra blåst måste man vara att inte inse att mörkertalet är extremt mycket mer...

Men mörkertalet borde väl börja synas i dödssiffran snart? Ok, det tar 2-4 veckor innan unga blir dåliga, men det har väl snart gått två veckor sedan man slutade testa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det låter lågt med bara 70 000. Dubbla eller tredubbla det det

Siffran tog jag av ngn annan som kände nån läkare, läkaren hade räknat och fått det till 70000...jag tror att fler än 70000 är smittade men jag har ju ingen aning...jag heller
Senast redigerad av nitlip 2020-03-25 kl. 16:49. Anledning: Skrev fel tal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nej, de som ska inför rätta är de politiker i andra länder som agerar rent politiskt i den här situationen istället för efter vetenskap och expertråd. Sverige tillhör de länder som agerat med integritet.

Att det sedan piskas upp en hatisk stämning på flashback är väl inte något nytt.
Det är väl naturligt att man ser efter sitt eget land. Det är därför man har ett beredskaslager för att kunna skydda sig vid såda här tillfällen när man inte kan lite på att allt fungerar som vanligt.

Om Sveriges sjukvård gick på knäna, skulle du vilja att vi exporterade sjukmaterial vi själva behövde_?
Citera
2020-03-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Sedan länge så har det sagts att vi enbart testar seriösa fall och inget annat.

Jag menar, hur bra blåst måste man vara att inte inse att mörkertalet är extremt mycket mer...

Men är du trög? Vi har haft samma testsystem i över en vecka nu. Så du kan sluta mynta "vi har slutat testa folk". Vi har utfört liknande tester lång tid nu och det visar tydligt att den enorma ökningen uteblivit.
Dom som testas idag är mest folk med grövre symtom som är ganska illa, precis som det var för en vecka sedan. Och det finns bara en marginell ökning av bekräfta fall per dygn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Virus in i hjärtat på sjuk- och äldrevård = katastrof!

Ja men varför sa du att svenskar smtitats på sjukhus? Det stämmer inte.

Citat:
Såklart, om man låter viruset frodas på sjukhuset blir det utgången ju.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nej, de som ska inför rätta är de politiker i andra länder som agerar rent politiskt i den här situationen istället för efter vetenskap och expertråd. Sverige tillhör de länder som agerat med integritet.

Att det sedan piskas upp en hatisk stämning på flashback är väl inte något nytt.
Fattar inte riktigt det argumentet.
Är det alltså populism att sätta folk i karantän men det är motsatsen att låta folk bestämma själva...?!
För mig låter det tvärtom, dvs att det är populism att inte sätta in jobbiga åtgärder.
Citera
Medlem
"THL: 11 300 kommer att behöva sjukhusvård i Finland på grund av coronaviruset, 3 600 behöver intensivvård"

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/25/thl-11-300-kommer-att-behova-sjukhusvard-i-finland-pa-grund-av-coronaviruset-3
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Reuters har nån källa som påstår att dödsfallen i Lombardiet kommer vara betydligt lägre idag:
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-lombardy/coronavirus-death-toll-in-italys-lombardy-rises-by-around-296-in-a-day-source-idUSKBN21C2I2?il=0

Håller tummarna för det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vilka 1000 är det som testas...jag hoppas att det är lite blandade åldrar och att även de utan tidigare sjukdomsbild testas!?
Oj förlåt missade Ejså strunt samma, men kan ju vara intressant hur som haver, vilka som testas.
Citera
2020-03-25, 16:43
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Kanske är dags att förstå att dom haft hårda restriktioner ganska länge nu och att någon form av förbättring borde skett fram tills nu, om än ganska liten. Dom senaste dagarna har dom haft sina värsta dagar hittills i Norge.

Att stänga ner gym är VERKNINGSLÖST. För det första är det bara friska och krya på gymmen med starka immunförsvar. För det andra delar dom som gymmar inte boende med multisjuka gamlingar, för det tredje vistas det inte mer än 5-20 personer där åt gången under coronatider.

Allt måste stängas ner. LOCKDOWN fungerade mot Spanska sjukan och fungerar mot coronaviruset, det är bevisat.
Inget mer daltande, stäng gym skolor parker diskotek och allt annat som inte är samhällsnödvändigt nu på en gång!
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
För varje dag som går i denna takt hinner sjukvården öppna fler och fler iva-platser. Det är briljant.

Men skyddsmaterialet är slut. Katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Sverige är ett litet land. Världens ekonomier och vår hänger ihop. Hur ser världen ut just nu tycker du? Inte ser det ljust ut iallafall. Vad pekar på att vi skulle klara detta så bra?

Främst att vi inte är så många i landet, glesbefolkat, vi har en massa åldringar som sitter ensamma i sina lägenheter/hus och ugglar och vi har få rökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in