2020-03-25, 16:37
Medlem
Väldigt stort tryck ute i Huddinge jusr nu. Massor med människor som gör exakt det dom inte ska göra. Nämligen knalla till testningen. Det står ju tydligt du som är kallad. Ändå står det folk där som tjafsar om att de måste få testa sig för att de är sjuka. Man blir så trött. På Närakuten är det kö och folk hostade både innanför och utanför. Väktare stod vid ambulansinfarten. Måste vara ett väldigt utsatt arbete. Achmed med familj kommer och bråkar om att få testa sig och måste få träffa en läkare för att frun håller på att svimma. Flera män med fruar med flera barn i barnvagn. Känns som en smitthärd bara man går förbi. Väktarna har inget munskydd. Sedan kommer 3 Adidaskillar som undrar om de kan få intyg. Vet inte vad väktaren ska ordna för intyg.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-03-25 kl. 16:40.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Sluta dumma dig. Vi ligger fortfarande bara på 200 nya bekräftade fall/dygn. Att stänga ner gymmen har knappt någon effekt alls. Dom har haft gym stängt i Norge och Danmark under ganska lång tid nu, men deras statistik har gått precis samma väg som den svenska trots alla deras jävla regler.

Det har igen effekt att stänga ner gym eller restauranger, fatta någon gång för fan.

Sedan länge så har det sagts att vi enbart testar seriösa fall och inget annat.

Jag menar, hur bra blåst måste man vara att inte inse att mörkertalet är extremt mycket mer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Inte jag som tänker, så tänker nog Folkhälsomyndigheten var vad jag menade.
Ja vi har ju både en maratonlöpare och simmare på elitnivå som blivit rejält dåliga av viruset.

Förstår, inte min mening att lägga dessa ord i munnen på dig, ber om ursäkt för det. Dessa ord tillhör så klart den allsmäktige FHM.

Så är det. Att människor fortfarande är öppna för att ta risken att bli smittade när vi inte vet mer än ett par månaders forskning.. Det är riktigt skrämmande.

Alla ni som tror att folk sköter sig, stannar hemma vid symptom, inte går ut... Ni måste antingen bo i en liten håla där man kan se allt detta från fönstret.

Jag kan lova er att det är bra andra bullar i storstan. Här ska det festas, ätas och drickas gott. Mina lokala är fyllda - varje kväll - sen veckor tillbaka.
Citera
Medlem
Finns det information var dödsfallen är? Alla runt Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Regeringens direktiv kan vare sig du eller dina kollegor bestämma över.
Skillnad på direktiv och rekommendationer.
Inom vård och omsorg samt särskilda omsorgen , LSS gäller rekommendationer.
inom SOL rekommendationer.
Inom HLS är det direktiv som gäller.
Ett åläggande. Kan ge vite om direktiven inte efterföljs.
Så sluta snacka skit om att du gör som du vill. Tar in Kalle 35 år för att han uppger symtomen på covid-19. I helvetet att du gör.
Varför drar du in lagarna? Det är klart att socialstyrelsen föreskriver att legitimerad personal ska följa lagarna.

Men regeringen ska ge fan i mig så länge som jag sköter mitt jobb enligt sjukhusledningen och socialstyrelsens styrdokument.
Citera
2020-03-25, 16:38
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja då är de ju väldigt märkligt var siffrorna kommer ifrån.
Ja mycket märkligt. Endera är det patienter med mycket svåra symtom som får testas.
De som redan är inlagda osv.
Hörde en kvinna prata i telefon om att hennes väns man fått åka in akut för att han hostade och hade svåra andningssymtom. Antagligen blir då han en av de 100-200 om det nu inte var något annat.
Mörkertalet testas inte oavsett symtom. Endast när du är i behov av akut hjälp får du testas. Det första de gör.
Stenhårda regler. Slussar i olika rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Sverige ska skämmas så in i helvete. Det visar sig nu att hela statsapparaten var människor som leker kontor. De kunde inte ens ha en låda med munskydd i källaren. Alla ska inför rätta när detta är över.

Nej, de som ska inför rätta är de politiker i andra länder som agerar rent politiskt i den här situationen istället för efter vetenskap och expertråd. Sverige tillhör de länder som agerat med integritet.

Att det sedan piskas upp en hatisk stämning på flashback är väl inte något nytt.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Viktig samhällsinformation ska inte blockeras av nån jävla betalvägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag håller med, vi kan inte hålla världens ekonomier stängda på grund av detta vitus, det kommer att göra mycket större skada än viruset i sig.
Vi kommer att klara detta bra tror jag.
Låter skitbra, 1-2% dödlighet bland de som smittats är inget att oroa sig för, låt folk slippa nedstängningar och sätt dom i arbete, skit i karantän alla blir ändå smittade tillslut osv osv!
Är du hjärndöd och inte förstår vad det är du säger eller du förstår vad du säger men begriper inte innebörden? Börja med att räkna ut antalet uppskattade döda i Sverige vid 70-80% smittospridning, sen kan du säga att ekonomin går före det du just räknat fram, i sådant fall rekommenderar jag dig att lägga in dig på ett psyke för grav sinnessjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Kanske dags att förstå att det tar lite tid att se effekterna av nerstängning?

Kanske är dags att förstå att dom haft hårda restriktioner ganska länge nu och att någon form av förbättring borde skett fram tills nu, om än ganska liten. Dom senaste dagarna har dom haft sina värsta dagar hittills i Norge.

Att stänga ner gym är VERKNINGSLÖST. För det första är det bara friska och krya på gymmen med starka immunförsvar. För det andra delar dom som gymmar inte boende med multisjuka gamlingar, för det tredje vistas det inte mer än 5-20 personer där åt gången under coronatider.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Samma dag som Italien slutligen såg ett stort dopp i antalet dödsfall från coronaviruset, tvingades Storbritannien till ett fullständigt lockdown med ett europa som fortfarande letar efter nya sätt att mildra den förödande sociala och ekonomiska effekten av pandemin.
Två veckor från nationellt utegångsförbud tills effekten märks i form av minskat dagligt antal dödsfall.
Det kanske kan förväntas för Spanien och Frankrike också?
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Reuters har nån källa som påstår att dödsfallen i Lombardiet kommer vara betydligt lägre idag:
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-lombardy/coronavirus-death-toll-in-italys-lombardy-rises-by-around-296-in-a-day-source-idUSKBN21C2I2?il=0
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Finns det information var dödsfallen är? Alla runt Stockholm?

Finns väl överallt om du orkar leta istället för att fråga någon annan som ska leta åt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in