2020-03-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tegnell påstår att USA kan få det problematiskt. Är han medveten om att de testar mycket fler för sjukdomen än vad vi gör här i Sverige? Har han tagit detta i beaktande när han påstår att vi har det stabilt i Sverige?
Nej. Man testar en mycket mindre andel av befolkningen i USA.
Citera
2020-03-25, 15:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Fan vad bra det går för Sverige ändå. Få dödsfall, bra koll på läget och inget eskalerande än så länge. Fint att se!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Så även Frankrike friserar sina dödssiffror.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-france-tally-idUSKBN21C11A

Fler som dör av corona än vad de redovisar. Frankrike lär då inte ligga långt efter Spanien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Dom jag såg gick närma varandra hostade och snörvlande gamlingar. Den tid på dagen när jag brukar träna ser jag i stort sett aldrig nån gamling. Nu är dom överallt.

De försöker kanske smitta dig.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Var fan har dem varit i en månad? Nu är det typ försent.

Marknadsavdelningarna var lite slöa på bollen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ne, men typ på alla fullpackade bussar, trånga utrymmen, shoppingcentra etc.

Fast det räcker inte med att andas ut för o smitta.
Citera
2020-03-25, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Världen över talar man om Sveriges "experiment" med befolkningens ve och väl.
Man förstår inte att det fortfarande tillåts vara 500 i en grupp osv.
Jag förstår varför Sverige gör det här ecperimentat. Man utgår helt enkelt att svensken skall bli immun som vid alla andra influensor trots att covid-19 inte är en influenca.
Endera kommer Sveriges hantering utav pandemin visa sig vara det bästa sättet.
Eller också blir det katastrofalt.
Lite rysk roulett över det hela.
Pang! Du klarade dig, pang du dog.

Det handlar so mdet alltid handat om i Sverige, om pengar. Bara judarna är mer pengakåta. Man tänkte och tänker offra gamla och svaga för att spara in på deras pensioner och läkarvård för att täcka lyxmigrants kostnaderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Pengar före människors liv. Så går det när människan dyrkar Mammon före Gud.
Höger eller vänster? Spelar ingen roll nu. Nu gäller pengar eller människoliv. Och utifrån den vattendelaren formerar sig de flesta.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Giorgios Kontorinis heter han, Svenska Civilförsvarsförbundet.

Håller med, hans svenska var bedrövlig.

Det låter som en grek.
Dåså
Inget skumt där!
Tack ska du ha
Var mest orolig för att vi inte har kollat folk ordentligt innan vi sätter dem på försvarspositioner.
Inte orolig över själva brytningen i sig.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Antalet smittade just nu är väl dom som testas av vården. De som söker vårt eller arbetar inom vård och bekräftas smittade.
Mörkertalet är så klart väldigt stort.
Att han säger 100-200 är ju helt klart för att förminska det hela.
Han ligger också i underkant på totala siffran över världen och avrundar alltid nedåt, idag med ca 30.000.
Stickprover har man inte börjat med vad jag förstått utan är nåt som de ska börja med.
Gissar att de kommer att bli inte som "mannen på gatan" som man egentligen känner till sedan innan så att man försäkrar sig om att siffrorna inte blir för höga.
Det är väldigt passande att göra tester som inte kan kontrolleras, då är det enkelt att försköna siffrorna om de inte passar.
Tegnell är helt klart en person (som på uppdrag av sina vänner från SMP) gärna säger så lite som möjligt, fyller ut med de han redan sagt och håller sig till manus.
Nej de tar inte emot den som söker vård med symtom likt covid- 29.
Pratat med sjuksköterskor som säger att de fått direktiv från regeringen. Ta inte emot syntombärare. Stanna hemma säger man .
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så idiotiskt det här är. Träna kan man göra hemma. Poängen med att hålla gymmen stängda, är att folk inte ska träffas. Jag kan dessutom tänka mig, att om någon är smittad, så blir luften i en sådan lokal väldigt fort full av virus, eftersom man blir andfådd och andas häftigt. Till det kommer kontaktsmittan från allt som besökarna rör vid...

Förhoppningsvis har alla som tränar ett bättre immunförsvar, men inte går jag till gymmet nu för det dock, onödig risk. Men tror de tänker att detta är människor som inte kommer belasta sjukvården i slutändan.
Citera
2020-03-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast det räcker inte med att andas ut för o smitta.
källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in