2020-03-25, 15:02
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är for fan inte radioaktivt nedfall det handlar om. Det är droppsmitta av virus .

Folk spelar för mycket datorspel . . . .

Mja, det är väl konstaterat att det är en blandning dvs både droppsmitta men även aerosolt.
Citera
2020-03-25, 15:03
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag undrar över den som pratade på presskonferensen för sveriges fivilligförsvar.
Han bröt kraftigt på ett annat språk.
Har vi någon som inte varit svensk medborgare så länge på platsen som chef för vårt frivilligförsvar?
Var kommer han ifrån?
Är det någon som kan klargöra detta?

Giorgios Kontorinis heter han, Svenska Civilförsvarsförbundet.

Håller med, hans svenska var bedrövlig.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Över 200 rapporterade fall idag. Skulle vara intressant att se vart de är. Rent statiskt borde majoriteten vara i Stockholm.

Slutsats. Stäng Stockholm nu. Både för in och utresande och andra aktiviteter i staden med omnejd.
111 i Stockholm idag, enligt https://c19.se/
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var irriterad jag bli när jag är ute och joggar och de enda jag stöter på är 70 plussare. Bryr dom sig inte alls.

Är inte det där ett symptom på hur störd du är?

Dom är i riskzon men bryr sig inte. För dom har valt att strunta i det och fortsätta leva de dagar de har kvar på jorden.

Du däremot väljer att bli irriterad och sabba din dag, trots att du inte ens blir drabbad. DET är stört på riktigt. Bli nu irriterad av det här inlägget också.. ring sedan psyket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det ökar hela tiden nu! 201 intensivvård
https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp-corona

Klart det ökar. Alla dessa är registrerade fall som fått intensivvård. Där inräknat döda och andra som inte behöver intensivvård längre.
Citera
Medlem
CFR klättrar långsamt uppåt i Tyskland. Nu över 0.5%. Norge ligger på 0.47%.
Citera
2020-03-25, 15:04
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det ökar hela tiden nu! 201 intensivvård
https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp-corona

Förnekarna bara lämna tråden en efter en nu när allvaret börjar sätta igång.. Ge det en vecka så kommer ni se mig som en hjälte, jag försökte och kommer fortsätta att hjälpa och varna sverige för den "osynlige fienden"
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Statistik från 2020/03/25:

Antal smittade: 2526
Antal intensivvårdsfall: 200
Antal döda: 40
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Titta på kurvan över döda igen, och på datum. 6 personner, vad pratar du om.............
22 mars 21 döda, 24 mars 40 döda...........

Kurvan är inte brant, inte än. Men den kommer bli. Titta på kurvan över nya IVA istället. Den är brant. När de som vårdas på IVA nu börjar falla ifrån så kommer kurvan över döda också att stiga brant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Mja, det är väl konstaterat att det är en blandning dvs både droppsmitta men även aerosolt.
Ja OK. I sämsta fall en aerosolsmitta. Aersolsmitta smittar inte heller genom väggar,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är for fan inte radioaktivt nedfall det handlar om. Det är droppsmitta av virus .

Folk spelar för mycket datorspel . . . .

Folk tittar för mycket på Youtube. De tittar på skräckscenarion från alla andra länder och blir förbannad för att svenska folkhälsomyndigheten inte är den enda myndigheten i världen som kan stoppa det.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja det är kört.

För alla i hela världen. Tegnell har helt rätt i att någon slags flock-immunitet är enda lösningen. Människan är inte där än att vi kan bekämpa ett sånt här virus oavsett om du är Anders Tegnell eller utländsk motsvarighet.

Kanske om 100 år att en robot kan skapa ett vaccin på en kvart.

Så vi ger alltså upp typ allt mellan 50-100k människor, låter dom dö och hoppas och ber för flockimmunitet. Jag vet inte, i min värld känns det väldigt olustigt - ganska makabert faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in