2020-03-25, 14:33
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ja Tegnell svarar inte ens på frågan?!
Hade han svarat på frågan hade han antingen behövt att ljuga eller ändra hela sin plan han går efter.
Han väljer därför att undvika frågan istället genom att prata bort det.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Han har sagt det i några veckor nu. Men grattis.

Han har tidigare ej erkänt vad som kan likställas med folkmord är målet.
Nu kan han åtalas och han har noll försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Dummare än dummast är att Socialstyrelsen kräver att visiren ska vara godkända i EU och att företag som vill hjälpa med att ta fram visir inte får göra det. Hur blir någonting bättre av att personalen kan stå helt utan skyddsutrustning?

Byråkrati står i vägen
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
12e?
De dödsfall och IVA-fall vi ser nu är alltså resultatet av de smittade vid gränsen mellan smittspårning/samhällsspridning? Eller missar jag något?
Citera
2020-03-25, 14:34
Medlem
Menarduatts avatar
Har aldrig skrivit på fb förut, men nu kan jag inte hålla mig längre.

Någon skrev längre bak i tråden att de har ställt kylcontainrar utanför sjukhus i Stockholm. Stämmer detta? Finns det bildbevis? Så myndigheterna försöker lugna oss samtidigt som dom förbereder att bårhusen inte ska räcka till? Jag ryser av den tanken...
Citera
Medlem
42 dödsfall enlig FHM. Fortsatt är ökningstakten i Sverige långsammare än den varit i de flesta länder i början av kuvorna. Trots att vi bara förlitar oss på människors kunskap och egna ansvar och inte stänger ner nåt.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Är det någon mer än jag som drar paralleller mellan Paolo Macchiarini, som utan att blinka tog livet av sina halspatienter med sin hittepå metod med plaststrupar doppade i stamcells lösning och Anders Tegnell?

I båda fall försvarade våra höga potentater dessa farliga mönniskor och läkare som slagit larm tystades ner och stämplades som avundsjuka särintressen.

Kommer det bli så med Anders Tegnell också som envetet trotsar omvärldens experter och kör sin egen hittepå strategi ända in i kaklet med den svenska befolkningen som insats.

Att först när katastrofens omfattning utkristalliserar sig, så kommer de som tillsatt honom skylla på honom och att han trots allt var en expert och såg det inte komma etc...
Citera
2020-03-25, 14:35
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Han har tidigare ej erkänt vad som kan likställas med folkmord är målet.
Nu kan han åtalas och han har noll försvar.

Jo eller hur. Bra tänkt där. Not. Det är inte han ensam som är FHM som många mindre begåvade verkar tro.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad händer när vårdpersonalen tar slut?
Då engagerar man mer och ny personal.
Först från andra delar av vårdapparaten, sedan anhöriga.

Frågan är snarare vad man gör när sängplatserna tar slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det här vill jag se i varje kommun i Sverige. Något för våra kommunpolitiker att ta till sig och själva göra.
Nu råder det ju inte utegångsförbud i Sverige, så varför skulle våra kommunpolitiker vara på stan och skrika på folk, det låter ju mer som dom var färdiga för slutenvård.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-25 kl. 14:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Byråkrati står i vägen
I krissituationer måste de ha stake nog att strunta i byråkratin!
Citera
Medlem
– Det kommer att bli en hög belastning på intensiven. Regionerna har inte de resurserna i dag, men det verkar som att man kan bygga upp den kapaciteten om man får lite tid på sig, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten.

Vilket jävla skitsnack!

Vi har drygt 570 respiratorer, när behovet av antalet IVA-platser vid vårdtoppen beräknas bli flera tusen. Minst.

Att då stå om Tegnell, stå och säga att vi snart kan ha den kapaciteten, det är sinnessjukt!
Hur FAN kan media låta bli ställa gubbfan mot väggen?!?!
Senast redigerad av blueberrycake 2020-03-25 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in