2020-03-23, 11:01
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4you
Sluta sprid falska rykten. Du har ingen aning om det du säger.
Om inte det hjälpte så menar du att all vårdpersonal som hjälper dom som är smittade använder masker i onödan alla i vården kommer bli sjuka och smittade direkt? Varför tror du dom använder masker?
Sen om du använder masker som man köper på apoteket så är det en sak men då måste du vara mer specifik. Sluta läs Aftonbladet.

Det är inte falska rykten. Det är sanning. Att vårdpersonal använder ansiktsmask är inte för att skydda sig mot att bli sjuka, utan för att skydda patienter från mikrober som kommer ut ur deras munnar när de pratar och andas. Det är stor risk att sjukvårdare själva bär på Corona, och det vore olyckligt om de skulle sprida smittan vidare till folk som inte ens var sjuka från första början.

Det de gör inom vården för att skydda sig mot smitta är att använda plastvisir som täcker hela ansiktet. Det gör det omöjligt för även de minsta mikrober att ta sig igenom.

Sen studerar jag en medicinsk utbildning och har studerat bland annat virologi. Vad har du för kvalifikationer?
Citera
2020-03-23, 16:04
Avslutad
Jag har beställt dessa, hoppas på snabb leverans...
(FB) Var köper man virussäkra munskydd?
Citera
2020-03-23, 16:52
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det är inte falska rykten. Det är sanning. Att vårdpersonal använder ansiktsmask är inte för att skydda sig mot att bli sjuka, utan för att skydda patienter från mikrober som kommer ut ur deras munnar när de pratar och andas. Det är stor risk att sjukvårdare själva bär på Corona, och det vore olyckligt om de skulle sprida smittan vidare till folk som inte ens var sjuka från första början.

Det de gör inom vården för att skydda sig mot smitta är att använda plastvisir som täcker hela ansiktet. Det gör det omöjligt för även de minsta mikrober att ta sig igenom.

Sen studerar jag en medicinsk utbildning och har studerat bland annat virologi. Vad har du för kvalifikationer?

Oj vad fel du har, sjukvårdspersonal som ska skydda sig emot coronaviruset ska ha minst FFP2 men helst FFP3 andningsskydd samt skyddsglasögon för det är inte bara droppsmitta man behöver skydda sig utan även aerosoler som sprider smittan.
Ett vanligt plastvisir skyddar mot stänk när någon nyser men inte de aerosoler som virvlar runt i luften och kan då komma in via ögonen även vid ett fullgott andningsskydd som täcker näsa och mun.
Det bästa är förstås en helmask med fullgott partikelfilter.

OM du har en medicinsk utbildning och har bland annat studerat virologi så borde du veta bättre.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-03-23 kl. 16:55.
Citera
2020-03-23, 20:44
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Oj vad fel du har, sjukvårdspersonal som ska skydda sig emot coronaviruset ska ha minst FFP2 men helst FFP3 andningsskydd samt skyddsglasögon för det är inte bara droppsmitta man behöver skydda sig utan även aerosoler som sprider smittan.
Ett vanligt plastvisir skyddar mot stänk när någon nyser men inte de aerosoler som virvlar runt i luften och kan då komma in via ögonen även vid ett fullgott andningsskydd som täcker näsa och mun.
Det bästa är förstås en helmask med fullgott partikelfilter.

OM du har en medicinsk utbildning och har bland annat studerat virologi så borde du veta bättre.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Sluta leka expert som hela Sverige verkar tro att de är.
Citera
2020-03-23, 20:47
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad du pratar om. Sluta leka expert som hela Sverige verkar tro att de är.

Tänk, att du överhuvudtaget svarade innebär att du inte bara är dum utan även olämplig att arbeta inom medicin. Du är säkert inte en idiot men sluta härma en!
Citera
2020-03-23, 20:49
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Tänk, att du överhuvudtaget svarade innebär att du inte bara är dum utan även olämplig att arbeta inom medicin. Du är säkert inte en idiot men sluta härma en!

Läs på lite om varför vårdpersonal använder ansiktsmask är du snäll. Du gör bara en massa antaganden utan någon kunskap. Du gör bara bort dig samtidigt som du sprider falsk information.
Citera
2020-03-23, 20:57
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Läs på lite om varför vårdpersonal använder ansiktsmask är du snäll. Du gör bara en massa antaganden utan någon kunskap. Du gör bara bort dig samtidigt som du sprider falsk information.

Ok, du är är dåligt informerad och knappast utbildad, jag trodde först att du var lite oinformerad men du är så mycket ute och cyklar så du kan inte hitta hem.
Citera
2020-03-23, 21:28
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ok, du är är dåligt informerad och knappast utbildad, jag trodde först att du var lite oinformerad men du är så mycket ute och cyklar så du kan inte hitta hem.

Alltså jag orkar inte. Du är ignorant. Jag har utbildning inom medicin. Du har det inte. Slut.
Senast redigerad av Jagozar 2020-03-23 kl. 21:30.
Citera
2020-03-23, 21:35
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Alltså jag orkar inte. Du är ignorant. Jag har utbildning inom medicin. Du har det inte. Slut.

Imbecill är man när man inte kan något, sov gott och dröm skönt.
Citera
2020-03-24, 02:42
Medlem
https://multimedia.3m.com/mws/media/748670O/3m-aura-9300-series-disposable-respirators-tech-datasheet.pdf
Citera
2020-03-25, 12:58
Medlem
gs20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozoniosahara
Jag håller med... svårt att lita på staten och myndigheter och framförallt media i dagens läge, dom har ljugit och svikit allt för många gånger.
Man får ta sitt sunda förnuft så långt det går.
Och du vet väl att dina skydd inte är mycket att ha såvida du är sjuk själv och vill minska din egen smittspridning.

Hoppas vi kan få in några experter i tråden.
Kommer själv uppdatera om jag hittar nå bra information.

Förresten, undra om en ozongenerator kan döda viruset...? Hmm... om man har lite kunskaper inom elektronik kan man bygga en med hjälp av en flybacktransformator (finns en i alla crt-skärmar). Det är inte överdrivet avancerat. Guider finns det gott om på nätet.
Talar av egen erfarenhet

/ozon i o så hära

Vid Sterilisering av mask:

4C Air confirmed all the proposed treatments have killed corona viruses. Labs have no way totest COVID-19 directly and as an accepted protocol, E. Coli is used for testing. We asked whatmethods can be used to decontaminate the facial mask for reuse safely and without loss tofiltration efficiency. 4C Air confirms using 70 degree C hot air in an oven for 30min, or hot watervapor are additional effective decontamination methods.

https://m.box.com/shared_item/https%3A%2F%2Fstanfordmedicine.box.com%2Fv%2Fcovid 19-PPE-1-1

DO NOT use alcohol and chlorine-based disinfection methods. These will removethe static charge in the microfibers in N95 facial masks, reducing filtration efficiency. Inaddition, chlorine also retains gas after de-contamination and these fumes may be harmful.
Citera
2020-03-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har beställt dessa, hoppas på snabb leverans...
(FB) Var köper man virussäkra munskydd?

Till halvmasken skulle du kunna köpa korgglasögon, det gjorde jag till min.
Fick tag i ett par på jula för ~200kr efter letet runt en hel dag. Såg att det fanns på alla större byggvaruhus och liknande(slut överallt såklart ).
Dom är ju lite som skidglasögon men sluter åt bättre med gummi istället för kasst skummaterial.

Mvh

/ozon i o så hära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in