2020-03-25, 11:32
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asnaj
Vet inte om man ska skratta eller gråta

Hur tänker ledningen i Sats? Gym måste vara väldigt lätt att bli smittad i.

Uppenbart att Max 500 regeln måste bli tuffare.
Citera
2020-03-25, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Att SATS öppnar sina gym är för i helvete inte klokt!! Myndigheterna måste ingripa!!

Hur fan kan det ens komma på tal att öppna upp gymmen igen??
Citera
2020-03-25, 11:33
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Sluta leva i förnekelse. Det blir ingen storm. Det kommer inte bli värre än det är nu. Dvs. Några extra människor på intensiven.

Hälsningar

Det är väl du som ska sluta. Om allt öppnar igen och folk rör sig ute klart det kommer sprida sig snabbt.

Det var såhär det började i Italien, folk tog det inte på allvar sen BOOM.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Sluta leva i förnekelse. Det blir ingen storm. Det kommer inte bli värre än det är nu. Dvs. Några extra människor på intensiven.

Hälsningar

144 extra har blivit inlagda hittills, 13 nya bara sen igår. Det är ganska mycket för att bara vara början. Notera också att medeltiden dessa människor behöver intensivvård är 14 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Att SATS öppnar sina gym är för i helvete inte klokt!! Myndigheterna måste ingripa!!

Har du inte märkt att staten inte ger fem öre för människoliv? Ekonomin går före liv , vad övriga Europa gör är inte intressant för svenska ledare.
Citera
2020-03-25, 11:34
Medlem
schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Hur fan kan det ens komma på tal att öppna upp gymmen igen??

Ptja... de är typ det enda gym som har hållit stängt under den här tiden och myndigheterna har ju inte kommit med några vidare restriktioner samtidigt som de med all önskvärd tydlighet förmedlat till allmänheten att den anstormning av patienter de förväntade sig har uteblivit. Inte mycket som talar FÖR fortsatt stängning om de verkligen inte är tvingade.
Citera
2020-03-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Det måste bli tuffare för att du värnar om folkhälsan eller det måste bli tuffare för att du vill att börsen ska gå ner?

Jag vet att du för inte en sekund bryr dig om andra utan du vill se börsen krascha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Lever du i en inlåst källare?

Det jag menade med mitt inlägg var mer att påpeka att många verkar ha inställningen att "så länge jag bara gör de få sakerna som myndigheterna har rekommenderat som försiktighetsåtgärder kan jag har bra samvete". Sen om man direkt slarvar med övriga saker som det inte gett direkta direktiv om att tänka på är inte så noga.
Citera
Medlem
GeleZachas avatar
SATS bestämde ju inte aktivt att öppna upp gymmen igen nu, utan när de stängde bestämde de att de skulle vara stänga en viss tid, och sista dagen är idag... Men kanske förlänger de stängningen, det skulle jag gissa på...
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Joggade förbi ett annat gym igår med stora fönster, Actic tror jag de heter och det var full fart! Såg bland annat en garanterad 70+ are som stod och slog på en boxboll för fullt...

Det är såhär de börjar

Nu vet vi vilka vi ska tacka för de veka åtgärderna sen när vi blir Italien..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Lär dig hur vetenskap fungerar. Man granskar premissen och metoderna, möjligtvis slutsatserna. Inte källan. Men du kan väl inte kinesiska, så lättare att angripa källan.

Din invändning är därför invaliderad.

Normalt blandar jag inte ihop trådtroll med vetenskap men du är undantaget som bekräftar regeln i stort -det finns inga undantag.
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-25 kl. 11:46.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Det kanske är lite grand en protesthandling. Tycker att staten inte har tagit ansvar för deras ekonomi som utlovat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in