2020-03-25, 10:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Verkar som om många ute i regionerna vill framstå som duktiga o därmed dölja uppgifter. Här kommer en vädjan från centralt håll att inte fuska.

"Every locality needs to be truthful and publicly and transparently release epidemic information." Li Keqiang, member of the Standing Committee of the Political Bureau of the CPC Central Committee, Premier of the State Council, and leader of the Central Leading Group for New Coronary Pneumonia Epidemic Situation, emphasized at the meeting of the leading group on March 23 that "seeking truth from facts means being targeted" Do a good job of prevention and control. Once an epidemic situation is discovered, the first precise control will be carried out to control the cases and the places where they can be transmitted within the effective range. Openness and transparency means that one case is reported and one case is what it is.

http://big5.www.gov.cn/gate/big5/www.gov.cn/premier/2020-03/24/content_5494917.htm
Citera
2020-03-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Är det dyrt med testkitt eller varför testar man bara folk i kylrummet?

Moderatledaren sa att man ska börja testa mer. Har nog handlat om att man inte har så många testkit och vill hålla på det. Men nu har det väll trillat in mer och de kan börja undersöka hur många som faktiskt är sjuka i det här och få en uppfattning till verkligheten vad som pågår egentligen. Rätt skrämmande egentligen. Man får hopas på det bästa.
Citera
2020-03-25, 10:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Ja, en evighetslång husarrest har man effektivt skapat i Sverige.

Gränserna mot omvärlden kommer att bli problematiska nu när norge/Danmark gör det klokaste och Sverige blir en smitthärd.

Det bästa i kråksången är att de skyldiga i Sverige är kända för alla. Giljotiner måste byggas på alla våra torg.

Tyvärr kommer ingen av de skyldiga att få stå till svars.
Citera
2020-03-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
jag undrade för att det ser märkligt ut att det varit så få som vårdats på IVA förut om det är 200 om året som dör.
Jag jobbar inte i vården och är inte medicinskt utbildad, så jag kan inte säga något tvärsäkert om det här, men rimligen kan man dö utan att först ligga på IVA.
Citera
2020-03-25, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Fan vad oansvarigt att gå sjuk till jobbet.

Nej, det är inte oansvarigt att gå till jobbet, det är oansvarigt av staten att låta folk gå till jobbet. Dr Tengeles strategi är att delegera polisens uppgifter till folket.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Detta virus har man vetat om i 10-20 år. Varför har man inte gjort vaccin redan? Det fanns vaccin när svininfluensan kom.

Fungerade det vaccinet hade inte det vidriga biverkningar som narkolepsi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Brukar ta mellan 4-8 år att få fram ett vaccin enligt de som verkar ligga längst fram med ett vaccin och som utför tester i USA nu. De sa att om man får fram det under 2021 så är det ett världsrekord med stor marginal

De har väl fortfarande inte fått fram något vaccin mot det närbesläktade SARS som kom för nästan 20 år sedan?

Det blir kanske inget vaccin.
Citera
2020-03-25, 10:52
Medlem
Ännu en hysteri som kommer att självdö, industrierna städar upp samt läkemedelsindustrin får sin beskärda årliga skörd.
Citera
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Smittan har letat sig in i de mörkaste avkrokarna i djupaste Afrika och ni idioter tror att Sverige hade klarat sig om Tegnell satt några sportlovsresenärer i karantän.

Källa på det tack.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Brasiliens president Jair Bolsonaro tycker att rädslan för coronaviruset är överdriven och vill upphäva alla åtgärder för att stoppa spridning.

I ett tal till nationen uppmanar han alla brasilianare att återgå till vardagen, rapporterar DN.

– Vi måste tillbaka till normala rutiner. Eftersom jag varit idrottsman behöver jag inte oroa mig om jag blir smittad, säger den 65-årige Bolsonaro enligt DN.

Vidare säger presidenten att han tror att coronaviruset är en konspirationsteori som media använder för att sprida panik i samhället. I själva verket är covid-19 en vanlig förkylning.

Känns som politiker försöker förminska viruset för att rädda ekonomin. Vidrigt.

Viruset i sig är inte farligt det är om sjukhusens intensivvård kollapsar för då är det verkligen ett farligt virus med 2%+ dödlighet
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Nej, det är inte oansvarigt att gå till jobbet, det är oansvarigt av staten att låta folk gå till jobbet. Dr Tengeles strategi är att delegera polisens uppgifter till folket.

Att gå sjuk till jobbet är det!
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Klockrent om ni vill ha ett skratt i Corona tider! Hitler o Corona

https://www.youtube.com/watch?v=wVvql19j5Cs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3t pTwj39usvDTCxk3T3KyBL5-b3EB4AkITr4UHqyB-XnWRpKpTPbT6jLs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in