Citat:
Ursprungligen postat av
RickRozay
Jag vill understryka för många: om du har corona, vilket är en influensa så är du influensasjuk. Du har inte lite "ont i lungorna" och förkyld som går över efter en vecka. Att vara influesnasjuk innebär stor kroppsvärk, "att vara helt utslagen" att gå upp ur sängen går nästan inte.
För min del vid dag 6 så var det så jobbigt, att ifall jag gick upp och gjorde nåt så kunde jag inte andas och fick betala dyrt för min ansträngning. Dag 7, på kvällen var dom här känningarna "att jag inte får luft" så jobbiga att jag nästan ringde ambulans. Jag var så desperat att jag tog en matksed oregano och tuggade för lungornas skull.
Att ha corona är väldigt smärtsamt, värken i hela kroppen känns, och du är helt tung i sinnet.
Jag har aldrig varit så mycket horisontell under någon sjukdom nånsin. Alltså jag är på dag 9 och jag kan inte sitta vid datorn mer än tio minuter. Du blir extremt tung i kroppen, klarar inte tänka, det sitter liksom i "huvudet" du får svårt att tänka klart. Helt sjukt. Jag hoppades att idag när jag vaknar så kommer jag må bättre, men corona släpper så jävla långsamt, du kanske är bättre, men du känner det inte.
Och på slutet så får du en klump i halsen som bidrar till obehaget att du inte kan andas när du anstränger dig.
En skitjobbig sjukdom, moralen var jävligt låg där vid andnöden och det känns som man aldrig blir bättre.
Imorn lär väl vara bättre än idag, och synnerligen igår. Va uppmärksamma ifall ni har milda "influensa symptom" och hamstra kanske lite menthol, pepparmint lungsnälla grejer så du kankse slipper paniken litegrann, och se till att ha någon och hjälpa dig hämta vatten, laga lite mat och kanske t o m tömma pisshinken för du vill fan inte gå upp.
Klargör att det inte varit såhär hela tiden för mig, utan det är andra veckan, om man räknar inkubationstid som man är utslagen och sängbunden. Första veckan är det milda symptom, eller någorlunda milda. Du blir "fatigued" snabbt, men kan sitta vid datorn utan problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
RickRozay
Ni får tycka som ni vill, men ni ska veta att vara coronasjuk är inte bara att ligga i sängen sju dagar sen är du frisk.
Hela du är inkapaciterad. Du kan inte röra dig och ingenting hjälper, och du blir inte klok.
Jag säger bara min mening, sen får ni vara viktigpettrar allt ni vill, jag önskar inte det här på nån,
det än ingen vanlig sjukdom, ni har inte varit med om det här, och jag hoppas ni står ut.
Puss och kram.
Fast det går lite emot de i media ständigt framförda uppgifterna om att en del som har testat positivt har haft väldigt lindriga eller närmast obefintliga symptom. Att det rapporteras om så olika nivåer i sjukdom hos många smittade är ju anledningen varför det är närmast omöjligt att veta om man själv kan tänkas ha fått det om man inte blir riktigt svårt sjuk. Har du något mer vetenskapligt att referera till som stärker dina påståenden att samtliga fall ger extremt allvarliga symptom? Vad någon av oss, du eller någon av oss andra, "tycker" i frågan är ju rätt irrelevant, det är bevis vi vill ha.
Faktum är att jag även i alla artiklar har läst att Corona
inte är en influensa, stick i stäv med vad du skriver, så även där skulle det inte sitta fel med någon mer vetenskaplig referens. Jag har för mig att influensa orsakas av ortomyxovirus, medan coronavirus orsakar hos människor förkylning med halsont, hosta och ibland lunginflammation.