2020-03-24, 22:45
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Antibiotika hjälper bara de som drabbas av sekundär bakteriell lunginflammation.

Exakt. Och det har knappast de som beskrivs i den där "studien " gjort vad jag kan utläsa.
Citera
2020-03-24, 22:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Ok. Verkar i varje fall som att det precis med influensa dödar redan allvarligt sjuka och gamla. Och antalet döda och svårt sjuka ser inte ut att kunna hamna på de siffror som influensa hamnar.
Men det kanske det gör så småningom.
Influensa dödar många människor varje år och bra mycket mer än vad den här sjukdomen än så länge gör.
Tycker däremot att alla ledare världen över inte beter sig som de brukar göra vid vanliga influensor. Det gör mig mest rädd för covid-19.
Kan ju vara för att det är en ny sjukdom eller något" annat"
Jag tycker mest utav allt att covid- 19 beter sig som ett giftigt ämne gör. Inte som virus brukar göra. Säger inte det för att skrämma någon utan mer att jag ser likheten med kol.
Vanligt virus bryter ju inte ner lungvävnaden vad jag fattar det som.Du får tillbaka lungfunktionen efter lunginfammationen.
Den här sjukdomen verkar ju slå ut all lungfunktion, om man har otur.
Covid-19 ger virus lunginflammation och verkar slå ut fler organ samtidigt.
I vanliga fall brukar i och för sig lunginflammationer vara farligt för äldre och de med redan innan nedsatt immunförsvar.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Karantän behöver inte vara 100% för att få effekt. Vi kommer att se det i italien om en vecka (förhoppningsvis tidigare) då Italiens sjukvård får mindre belastning
Precis!
Det räcker att få det så nära hundra som möjligt hos riskgrupperna. Då det är dessa som belastar sjukvården.
Nu börjar du förstå.
Citera
Medlem
saijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Vi har nu ett mycket lovande protokoll av mediciner för att kunna handskas med covid-19.

200mg 2x daily Hydroxy Chloroquine
500mg 1x daily Azithromycin
220mg 1x daily Zinc sulfate

Hittills framgångsrikt testad på 350 patienter i USA. Andningsbesvär upphör inom 3-4h. Patienten behöver inte ens ligga inne på sjukhus.

Strålande nyheter. Vinden blåser nu åt vårt håll.

bättre källa tack. läser man kommentarerna på twitter verkar inte alla lika övertygade.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sveriges "dödskurva" kommer att bli dramatisk och fruktansvärd....

Det är risk för det. Men dom kämpar på bra och bygger ut intensivvården på bekostnad av annan vård. Det är inte kul att vänta på en operation idag. Har dom tur kan dom få göra den till hösten.

Läkaren från Karolinska som var med Aktuellt 21.00 idag gav mig lite hopp. De har 57 IVA patienter i Stockholm idag varav 27 tror jag det var på Karolinska. Karolinska hade haft 2 dödsfall som jag fattade det på IVA men också 3 utskrivna från IVA. Läkaren sade att de utskrivna hade haft rätt så kort vårdtid.

Får vi bara IVA platserna att räcka till så har vi en chans att undvika värsta katastrofen. Men gamla och multisjuka kommer tyvärr att dö. Vi kommer inte att kunna skydda äldreboendena fullt ut.
Citera
2020-03-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Moder Jord hittar alltid ett sätt att trygga sin egen överlevnad. I dagsläget är det enda riktigt stora hotet mot Jorden den enorma överbefolkning som Afrika och Asien nästintill ensamma är ansvariga för. Smältande isar och annat Greta-relaterat är naturligtvis bara bluff och skuggspel för att bedriva politiska narrativ men överbefolkningsproblematiken är det inte. Det är en enorm hotande fara. Som exempel beräknas Afrika fördubbla sin befolkning till 2050.

Så kanske är detta precis vad jordklotet behöver? Lite culling of the stock så att de som överlever får bättre förutsättningar och så att planeten får en chans att stanna upp och andas en smula.

I bästa fall hade det här grasserat i Afrika och Asien enbart men så kommer naturligtvis inte bli fallet. Globalismen och dess avigsidor som massinvandring och gränslöst okynnesresande kommer naturligtvis att importera pandemin rakt in i sina egna stinkande mångkulturella hubbar, städer som London och New York, där människorna lever som råttor i sockerlådor. Klimatalarmismen kommer att göra sitt till genom att uppmana till kollektivtrafik och tätt packade tunnelbanevagnar.

Men nåja. Det får gå hur det vill. Jorden hade mått bra av att bli av med ett par miljarder individer av sämre värde men det kommer att sluta med att flugor-i-ansiktetnegrer på den afrikanska landsbygden kommer att klara sig samtidigt som produktiva västerlänningar som håller hjulen snurrande kommer att dö i mängder i sina stinkande Metropoliskluster.

Fan att du hade rätt...
Citera
2020-03-24, 22:47
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Influensa dödar många människor varje år och bra mycket mer än vad den här sjukdomen än så länge gör.
Tycker däremot att alla ledare världen över inte beter sig som de brukar göra vid vanliga influensor. Det gör mig mest rädd för covid-19.
Kan ju vara för att det är en ny sjukdom eller något" annat"
Jag tycker mest utav allt att covid- 19 beter sig som ett giftigt ämne gör. Inte som virus brukar göra. Säger inte det för att skrämma någon utan mer att jag ser likheten med kol.
Vanligt virus bryter ju inte ner lungvävnaden vad jag fattar det som.Du får tillbaka lungfunktionen efter lunginfammationen.
Den här sjukdomen verkar ju slå ut all lungfunktion, om man har otur.
Covid-19 ger virus lunginflammation och verkar slå ut fler organ samtidigt.
I vanliga fall brukar i och för sig lunginflammationer vara farligt för äldre och de med redan innan nedsatt immunförsvar.

covid19 utvecklar lung inflammation
influensan brukar göra men inte ofta.

här är en video hur man blir sjuk

https://m.youtube.com/watch?v=iFLSG-7K3Tc
Citera
2020-03-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Trodde heller inte det fanns så många som inte visste att våra kroppar är uppbyggda av mineraler, vitaminer, metaller, salter och spårämnen. När jag läst här ett tag förstod jag de flesta tror att man är uppbyggd av Mc Donalds, Cola och öl. Resten sköter kroppen själv i åttio år.

Får man zinkbrist eller C-vitaminbrist går man till läkaren och får en tramadol så man inte känner att man har någon brist. Åff Kårs.

Du har ju helt rätt i att kroppen behöver mineraler, vitaminer och allt det du nämner. Allt är säkert helt nödvändigt för att bygga ett starkt immunförsvar, ett bra skydd, men det är inget botemedel mot coronaviruset. Ber om ursäkt om du missförstod, men det jag ogillar är personer som påstår att det finns enkla lösningar som hjälper mot corona, för det gör det sannolikt inte. Hoppas såklart att det finns nån mirakelmedicin men jag tror inte på det.
Citera
2020-03-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Är du efterbliven? De säger ju- gör INTE som vi och vänta för länge med att göra åtgärder- titta hur det gick åt helvete här för att vi väntade- vi gjorde fel- gör inte som oss!!!
T.ex. stäng inte skolorna så föräldrarna parkerar barnen hos mor och/eller farföräldrarna istället. Rök inte så förbannat mycket och passa på att få ner luftföroreningarna, tillsammans ett utmärkt sätt att skaffa dåliga lungor vilket inte hjälper just nu. Var inte så jävla sociala och det här med generationsboende, är inte det lite passé?
Citera
2020-03-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har förstått att du gärna vill se regering och Sverige misslyckas så du kan få rätt.

Inte alls, det är tråkigt att se att Sverige gör detta, det är fullständig förlamning.

Nu är det Dr. Fauci på CNN, så lite upptagen, kanske fler svenskar bör se vad andra länder gör?
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Vi har nu ett mycket lovande protokoll av mediciner för att kunna handskas med covid-19.

200mg 2x daily Hydroxy Chloroquine
500mg 1x daily Azithromycin
220mg 1x daily Zinc sulfate

Hittills framgångsrikt testad på 350 patienter i USA. Andningsbesvär upphör inom 3-4h. Patienten behöver inte ens ligga inne på sjukhus.

Strålande nyheter. Vinden blåser nu åt vårt håll.

De borde kötta in detta i Italien och Spanien nu, vad har de att förlora liksom.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kan du dra den slutsatsen redan? Efter kanske en månad här i sverige så vet du att det kommer bli färre än 1000 dödsfall. Jag hoppas du får rätt men jag är något skeptisk
En vanlig influensasäsong kan plocka några tusen i Sverige.

Tröttnar riskgrupperna på isolering och exponerar sig kan vi få mångfaldigt fler fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in