2020-03-24, 22:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vad skulle antibiotika öht kunna göra för nytta...? Sean Hannity och en obskyr doktor som ser ut som Jultomtens missbrukande lillebror... Inte för att vara sådan, men förhåller mig skeptisk tills jag ser fler tester och peer review i iaf någon form. Inte att jag inte hoppas på nån mirakelkur, men låter det för bra för att var sant, ja...

Nästan samtliga som hamnar på IVA pumpas fulla med antibiotika. Lunginflammationen av covid19 utvecklas till även bakteriell lunginflammation, och det är inte fördelaktigt att få båda. Så visst gör det nytta.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu överdriver du väl ändå..?
Inte alls, och detta är bara vad vi vet.
I efterhand kommer säkerligen en mängd förklaringar till förloppet släppas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att skylla på att man inte vidtog åtgärder är en usel bortförklaring. Italien kände till Kina och Wuhan, trots det hade "världens bästa sjukvård" och landet med resurser ingen aning om vad de borde ha gjort, de var inte förberedda.

Goda råd.

Vel, Sverige känner til Kina, Wuhan, Italien, Spanien och 148 andra länder, men vidtog hällre inga åtgarder, vad säger det om svensken ?
Citera
2020-03-24, 22:33
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
En åtgärd kan verka kraftfull eller vara kraftfull.

Ingen åtgärd är mer kraftfull än en till synes kraftfull åtgärd som får omvänd effekt.

Är du igång igen? Karantän får inte någon omvänd effekt. Trodde jag förklarat det utförligt för dig?
Citera
2020-03-24, 22:34
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Fler positiva resultat med hydroxiklorokin+azithromycin+zinc. Verkar som att Trumpens chansning kommer funka.

Italienarna och spanjorena borde ha denna info vid detta laget.
Får vi se om det hjälper de som har allvarlig Covid-19,
Eller om det bara hjälper de milda att komma tillbaka snabbare.

Borde visa sig snabbt i statistiken de följande 4 dagarna om det funkar.
Citera
2020-03-24, 22:34
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Salvini ville stänga gränserna redan i januari.
Jo, men han är drastiskt i allt, även om han har en poäng.
Vet inte vad man hade för laglig rätt att rakt av stänga gränserna.

Vet ej hur processen mot honom fortlöper, men han kan åka dit på att han stängde hamnarna för flyktingbåtarna (tycker i den frågan han i princip har rätt, men han kan inte egenmäktigt begå lagbrott även om han anser det vara ”för landets bästa”).
Citera
2020-03-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Covid-19 är ingen influensa. Det är en sjukdom som brytit sig ur från SARS-CoV-2.
De är tydliga med att säga att det börjar med influensaliknande symtom som sedan riktar in sig mest på andningsorganen. Lungor, luftrör osv. Viral lunginflammation.

Ok. Verkar i varje fall som att det precis med influensa dödar redan allvarligt sjuka och gamla. Och antalet döda och svårt sjuka ser inte ut att kunna hamna på de siffror som influensa hamnar.
Men det kanske det gör så småningom.
Citera
2020-03-24, 22:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
En åtgärd kan verka kraftfull eller vara kraftfull.

Ingen åtgärd är mer kraftfull än en till synes kraftfull åtgärd som får omvänd effekt.
Nu snurrar du väl ändå till det.
Citera
2020-03-24, 22:36
Medlem
DoktorTengeles avatar
Vi har nu ett mycket lovande protokoll av mediciner för att kunna handskas med covid-19.

200mg 2x daily Hydroxy Chloroquine
500mg 1x daily Azithromycin
220mg 1x daily Zinc sulfate

Hittills framgångsrikt testad på 350 patienter i USA. Andningsbesvär upphör inom 3-4h. Patienten behöver inte ens ligga inne på sjukhus.

Strålande nyheter. Vinden blåser nu åt vårt håll.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Dom visste inte vad de hade med att göra. Man misstänker att viruset fanns i Italien lååång tid innan det visade sitt fula tryne.
Men de reagerade tämligen kraftfullt när de visste vad det var frågan om - sen om det var tillräckligt är en annan femma.
Anmärkningsvärt är dock att andra länder, t ex Sverige dröjt fast de såg vad som var på gång därnere. Så de har redan reagerat långsammare än Italien.
Jag har samtidig full förståelse att det inte bara är att stänga ner demokratiska länder i en handviftning.

Vet att oppositionen därnere hackar lite på regeringen, och Salvini passar givetvis på att göra sin stämma hörd.

Mönstret går ju igen överallt. Regeringen tvekar och nedtonar. Oppositionen skriker om att det inte görs tillräckligt.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Presis som i Sverige ... flockimmunitet ... afterski .... allt öppet .... tvätta händerna ......... vi såg det inte komma !
Har förstått att du gärna vill se regering och Sverige misslyckas så du kan få rätt.

Om det är av politiska skäl eller annat vet jag inte, kanske någon form av panik som många länder drabbas av och som leder till att man gör irrationella saker.

Som att folk klampar ihjäl varandra då det börjar brinna fast de egentligen vet att det bästa är att gå i rask takt mot utgången i led.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Min mycket trovärdiga källa säger att viruset muterat flera gånger om, vilket gjort det mycket starkare. I Sverige. Enligt källan kan det resultera i något som procentuellt blir värre än Italien. Lär komma åtgärder närmaste tiden.

Om jag förstod det rätt så Talade forskarna på island om två stammar. En ursprunglig och en ny. De talade också om att någon smittats av båda typerna samt att viruset/virusen( då det fanns 40 mutationer) härstammade från många olika länder? Se om jag hittar det men ligger under flutrackers.com (man kan söka på sidan)
Finns det risk att stammarna förenas? Att man blir sjukare om man smittas med båda? Någon som kan sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in