2020-03-24, 22:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Är du igång igen? Karantän får inte någon omvänd effekt. Trodde jag förklarat det utförligt för dig?
Fast en tänkt karantän är väldigt svår att uppnå i ett västland.
Det kräver mycket bevakning vilket per definition gör att det inte är karantän.

Men teoretiskt är det såklart bra, Kina klarade att hålla en hel stad i karantän i nästan tre månader.
Hur många liv detta tog lär vi aldrig få veta.

Men vi är inte Kina/Nordkorea.
Citera
2020-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Psyket kan vara till stor hjälp så att lura hjärnan att något kan bota funkar, finns studier om det. Så låt folk ha sina ider istället för vara så negativa att inget hjälper ni alla kommer att dö.

Man ska aldrig underskatta placeboeffekten.
Citera
2020-03-24, 22:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I Italien är det inte döda i Covid-19. Det är döda med Covid-19.
Nej. Italien gör ingen skillnad på om någon har dött AV eller MED covid-19.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Vel, Sverige känner til Kina, Wuhan, Italien, Spanien och 148 andra länder, men vidtog hällre inga åtgarder, vad säger det om svensken ?
Vilka åtgärder verkar så himla bra då?

Vad är det Italien, Spanien, Frankrike har lyckats så bra med som Sverige kommer att misslyckas med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
150.000 då? Lotta ut en T-shirt?

Ja varför inte?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu snurrar du väl ändå till det.
Inte alls, detta är allmänt känt i Sverige tror jag.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Men då borde ju de värst drabbade länderna, de mest desperata, skrika ut sanningen som ett sista försök att få folk att isolera sig.

Italien är väl det enda land som hittills varit mest desperat.
Finns det siffror hur många som har dött av annat under tiden som Covid-19 härjat?

Någonstans runt 1600 pers dör i Italien på daglig basis under normala omständigheter. (c:a 10 per 1000 av befolkningen)

Om det varit en större ökning i samband med Covid-19, får man titta närmare på när det här lagt sig.

källa: https://www.macrotrends.net/countries/ITA/italy/death-rate
Citera
2020-03-24, 22:42
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Min mycket trovärdiga källa säger att viruset muterat flera gånger om, vilket gjort det mycket starkare. I Sverige. Enligt källan kan det resultera i något som procentuellt blir värre än Italien. Lär komma åtgärder närmaste tiden.

Visst , viruset kan mutera till något mycket mycket otäckare.Ingen vet var det kan sluta.

Redan idag kom de första åtgärderna om att sitta ner på restaurangen när man äter och på behörigt avstånd från alla andra.
Citera
2020-03-24, 22:42
Medlem
10 000 nya fall i USA det här dygnet över 130 döda det här dygnet. Det verkar explodera där.
Citera
2020-03-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missMilly
Är det så? Jag har inte riktigt blivit klok på vad som gäller med Italiens rapportering. Någon som vet? (gärna länk)
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/have-many-coronavirus-patients-died-italy/

But Prof Ricciardi added that Italy’s death rate may also appear high because of how doctors record fatalities.

“The way in which we code deaths in our country is very generous in the sense that all the people who die in hospitals with the coronavirus are deemed to be dying of the coronavirus.”

“On re-evaluation by the National Institute of Health, only 12 per cent of death certificates have shown a direct causality from coronavirus, while 88 per cent of patients who have died have at least one pre-morbidity - many had two or three,” he says.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka åtgärder verkar så himla bra då?

Vad är det Italien, Spanien, Frankrike har lyckats så bra med som Sverige kommer att misslyckas med?

Det som verkar fungera är att stänga gränser och begränsa folks vardag.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vad skulle antibiotika öht kunna göra för nytta...? Sean Hannity och en obskyr doktor som ser ut som Jultomtens missbrukande lillebror... Inte för att vara sådan, men förhåller mig skeptisk tills jag ser fler tester och peer review i iaf någon form. Inte att jag inte hoppas på nån mirakelkur, men låter det för bra för att var sant, ja...

Antibiotika hjälper bara de som drabbas av sekundär bakteriell lunginflammation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in