2020-03-24, 19:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, registerade dödsfall hoppade upp igen.
Vad beror antalet minskade bekräftade fall i på, tester man i samma omfattning och regioner?
Har regionerna hunnit rapportera?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Feber försämrar kroppens kraft att bekämpa virus och bakterier..Värmen skall du mera se som ett resultat av den kamp som pågår i kroppen. Dock försämrar värmen immunförsvaret och bör hållas nere. Det du citerar är enbart en väldigt populär myt.. att några graders värme skulle hjälpa till att döda visus eller bakterier.. Rent skitsnackdet det är inte så det fungerar--

Det där får du nog visa källa för, aldrig hört något liknande påstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vi som är kallblodiga och har 36.0 på morgonen då. Tror de skulle skratta ner sig om jag ringde och sa att jag har minsann 37.0 graders feber.

Inget emot det du skrev men blev full i fan. Misstänker att det ska till lite mer som andra symptom också kanske om man knapp har feber.

🙂 fast om din normaltemperatur är 37.8 och du ringer när du har 38.2 då är det stor skillnad mellan än som har normaltemperatur på 36

Jag är säker på att man utgår från normaltemperatur och avvikelsen därifrån men håller med om att ditt exempel var lite 😆
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu blir det a la carte på IKEA.

Tvätta Händerna .. så går det bra !

Vi såg det inte komma $$$
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Herregud här var en modig kvinna, som kritiserar Folkhälsomyndigheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/BRXl1w/kd-ledaren-kritiserar-folkhalsomyndigheten

Saken är den att flockimmunitet aldrig är en strategi, det är en ofrånkomlig framtida situation, det enda vi kan påverka är hur snabbt vi uppnår flockimmunitet - just nu vill få sänka tempot eftersom vi har begränsat med vårdplatser. Men oavsett vad hur och när så är den enda verkliga framtiden att vi har uppnåẗ flockimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Kan någon förklara vad "milda symtom" är beträffande Corona? Överallt läser man att en majoritet får just milda symtom, men INGENSTANS förklaras det vad det innebär. Retar mig något fruktansvärt vad dåligt 1177 m fl sidor är skrivna och uppbyggda. Idioter!

Är t ex 40,0 graders feber milda symtom?

Allvarliga fall kräver syrgasbehandling, intubation eller respirator. I de allra svåraste fallen ECMO-behandling (blodet leds ut ur kroppen och syresätts av en maskin). Om du får mycket svårt att andas så ska du genast ringa 112.

Milda fall är alla typer av symtom som kan självläkas i hemmet. Enklare förkylningar, kraftig huvudvärk och feber, torrhosta, diarrér, icke-livshotande lunginflammation etc.

Det finns inget känt läkemedel mot viral lunginflammation à la Covid-19. Det enda sjukvården kan göra är att hjälpa patienten syresätta blodet på olika sätt.
Citera
2020-03-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
9 dödsfall idag. Var väl 12 eller 13 igår?

Nej! Gårdagens fall kom efter kl 14 när dom uppdaterar. De hamnade såklart i dagens liga av fall.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, registerade dödsfall hoppade upp igen.
Vad beror antalet minskade bekräftade fall i på, tester man i samma omfattning och regioner?

Man testar i samma omfattning som jag förstått det ja. Eftersom italienarna själva är försiktigt positiva så får man anta att de har koll på den delen. Men ingen vet ju säkert.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Väldigt många rapporterar ju om mycket hög feber de första 3-5 dagarna, detta är ju milda fall i statistiken.

44,500 confirmed infections with an estimation of disease severity
● Mild (no or mild pneumonia) was reported in 81 percent.

Man räknar t om in mild lunginflammation bland dessa 81% av milda fall.

https://www.uptodate.com/contents/coronavirus-disease-2019-covid-19?source=history_widget

Borde man då gå ut och säga att 80% är milda fall?

Jag har inte hört begreppet »milda fall«.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Någon som såg inslaget från Italien i kvällens Rapport?

Brukar sällan gråta men nu brast det. Vilken jävla katastrof detta är!

Inte riktigt samma dignitet som att vi endast får ha bordservering här i Sverige. Det är en riktig katastrof. Svenska folket kommer att bli traumatiserade i årtionden.
Citera
2020-03-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Någon som såg inslaget från Italien i kvällens Rapport?

Brukar sällan gråta men nu brast det. Vilken jävla katastrof detta är!

Jag såg. Mådde så jävla dåligt och man såg hur tagen reportern var också

Dagstidningen som brukar ha en halv sida med dödsannonser hade nu 13-14 heltäckande sidor
Citera
2020-03-24, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Har regionerna hunnit rapportera?
Stockholm brukar rapportera sent, 20.00 eller ännu senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in