2020-03-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
I Ryssland?

I Sverige.
Citera
Medlem
På rapport just nu...

Till skillnad från vad vissa optimistiska "öppna samhället igen" propagerare predikat om här senaste dagarna, Italien ser inget ljus i tunneln nu, tvärtom så fortsätter det mot avgrunden ser det ut som.
Citera
Medlem
Svenska vikingar är odödliga inga bekräftade dödsfall idag?

För ca 2 veckor sa man "vänta 2 veckor" och vi har över 200 döda idag men nej då säger man istället "vänta om 2 veckor" och efter 2 nya veckor blir det vänta igen.

Alltid nytt statiskt och teorier här inne 😁
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Du var nummer 1 att ta åt sig, grattis

Vad gullig du är. Säger att alla är idioter och när någon svarar så ser du det som en bekräftelse. Hur gammal är du? 22 år som tror att man vet mest eller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Kan någon förklara vad "milda symtom" är beträffande Corona? Överallt läser man att en majoritet får just milda symtom, men INGENSTANS förklaras det vad det innebär. Retar mig något fruktansvärt vad dåligt 1177 m fl sidor är skrivna och uppbyggda. Idioter!

Är t ex 40,0 graders feber milda symtom?
Har du andre symptomer enn feber?
Høy feber tyder vel uansett på infeksjon i kroppen, og jeg ville kontaktet fastlegen. Hvis du i tillegg har kortpusthet og/eller andre symptomer, ville jeg ringt til legevakten og spurt om råd angående undersøkelse av lege og eventuelt testing.

Her er kriteriene for å bli testet for coronavirus i Norge:

Citat:
FHi vil prioritere de som har akutt luftveisinfeksjon med feber, hoste eller kortpustethet og som samtidig:

Har behov for innleggelse.
Er pasient eller bor i en helseinstitusjon.
Er ansatt i helsetjenesten med pasientnært arbeid. (Denne gruppa kan vurderes for testing også ved mildere akutte luftveissymptomer som har vart over 2 døgn).
Er over 65 år og har underliggende, kronisk sykdom (som hjerte-karsykdom, diabetes, kronisk lungesykdom, kreft og høyt blodtrykk).
Har vært i nærkontakt med en person som har bekreftet koronavirussykdom (covid-19). (Denne gruppen kan om nødvendig nedprioriteres ved mangel på kapasitet).
Citera
2020-03-24, 19:43
Medlem
Podd om Tegnells experiment med svenska folket.

https://www.svd.se/corona--ekonomin-och-sjukvarden
Citera
Medlem
Varför meddelar inte inte FKHM hur många procentuellt positiva svar de får av de testade? Jag vet att de endast testar tydligt sjuka människor men det hade varit intressant.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hmm... Nej... ?

Jo, jag har förstått det nu. Det verkade för dumt för att vara sant. Men jag glömde bort att det kom från Tegnell...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej. Det blir inget för min del. Först flyttades ju åldern uppåt. Nu är den så långt i horisonten att det är inte ens lönt att planera för den.

Det har varit mycket prata om att "börja spara i aktier i ung ålder". Det t.o.m. stod i tidningen om en ung aktiesparare som enl artikeln hade "fixat sin pension" typ i 21 års åldern.

Jag skulle vilja läsa uppföljningen av den artikeln..

Ja och den borde de ju flytta ner igen efter detta, för medellivslängden borde statistiskt förändras markant nu.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det stod "bordsservering". Det betyder att servitrisen bär ut maten till bordet. Eller så har Expressen fattat fel. Jag hittar inget på FHM:s sida. Typiskt dom att inte ens kunna informera ordentligt. Nyheter borde ju stå med stora bokstäver på första sidan, så ingen kan missa dem.
Det står:
4 § I syfte att förhindra smittspridning av covid-19 och till skydd
för enskilda ska varje verksamhet enligt 2 § säkerställa att det inte
förekommer trängsel eller långa köer i verksamhetens lokaler eller
i anslutning till dessa lokaler. Besökare ska kunna hålla avstånd
mellan varandra.
Besökaren får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta
med maten för avhämtning.
Stående servering vid barer är inte tillåtet.
Edit: Glömde länken:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/d06a3ffb2cfa4c8d8580e52ec954dfc2/folkhalsomyndighetens-foreskrifter-och-allmanna-rad-om-att-forhindra-smitta-av-covid-19-pa-restauran ger-och-cafeer-mm.pdf
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Svenska vikingar är odödliga inga bekräftade dödsfall idag?

För ca 2 veckor sa man "vänta 2 veckor" och vi ha över 200 döda idag men nej då säger man istället "vänta om 2 veckor" och efter 2 nya veckor blir det vänta igen.

Alltid nytt statiskt och teorier här inne 😁

9 dödsfall idag. Var väl 12 eller 13 igår?
Citera
2020-03-24, 19:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
54% överlever IVA, resterande dör. Det spelar ingen roll om du har världens främsta medicinska utrustning eller 10 läkare vid din sida. ARDS är inte att leka med som du kan få av Covid-19. Får du t ex ARDS, dubbelsidig viral lunginflammation dör du utan respirator.
Såg på bilder från Italien att många utav covid- 19 patienter placerats liggande på magen.
Varför. Underlättar man trycket på lungor eller vad?
Jag tyckte det såg underligt ut när patienterna låg på magen en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in