2020-03-24, 19:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Finland är det sista land du ska kräva saker ifrån, det är åtskilliga tusentals finländare som satt sina liv till för att skydda Sverige.

Det var ett ironiskt skämt.

Ska man vara ärlig så är det åter finnarna som har sisu visar att planering lönar sig.

Mobiliserings förråd är viktigare än genusvetenskap.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Kan någon förklara vad "milda symtom" är beträffande Corona? Överallt läser man att en majoritet får just milda symtom, men INGENSTANS förklaras det vad det innebär. Retar mig något fruktansvärt vad dåligt 1177 m fl sidor är skrivna och uppbyggda. Idioter!

Är t ex 40,0 graders feber milda symtom?

Ja milda symptom är diffust. Om du får 40 graders feber ett par dagar och hostar i 2-3 veckor har du milda symptom, precis som om du får halsont och lite huvudvärk.
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Under WW2 hette det att: Finlands sak är vår.

Nu tycker jag de kan betala tillbaka! Nu är det dags att starta en ny kampanj... Finlans saker är våra.

Nå, så länge ni betalar för er så...

Nu sneglar också svenskarna mot Österbotten
Citera
Medlem
Citat:
Kan någon förklara vad "milda symtom" är beträffande Corona? Överallt läser man att en majoritet får just milda symtom, men INGENSTANS förklaras det vad det innebär. Retar mig något fruktansvärt vad dåligt 1177 m fl sidor är skrivna och uppbyggda. Idioter!

Nej. Jag tror att om det är mer än 1 grad skillnad mellan din normaltemperatur (varierar från person till person) så ring 1177. Men bättre att någon som mer kunnig än mig fyller i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Allt är så mycket bättre i Ryssland 👍😷

Faktiskt. De tvättar engånsskydd i iva vården redan innan corona.

https://www.themoscowtimes.com/2020/03/19/we-dont-have-enough-intensive-care-beds-coronavirus-will-test-russias-creaking-healthcare-system-a69 675
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Immuniserade? Det ordet finns inte.

Borde kanske finnas med tanke på hur praktiskt det vore att kunna uttrycka sig kort och koncist.

Immuniserade.. Istället för vaccinerade och de som har blivit immuna genom tidigare smitta.

Jag röstar för "immuniserade"..
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:

Allt som inte är inlagd på akut vård ses som mild symptom.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Är man så jävla fattig att man inte kan avboka resa så ska man inte åka alls! Jävla ohyra.

Det där var otrevligt sagt. Jag tycker att det är fint, att en ensamstående, lågavlönad mamma avstår från annat (kanske vin, cigg, krogbesök och modeplagg till sig själv, som många ensamma mammor tyvärr lägger de barnrelaterade bidragen på), för att hennes barn EN gång under sin uppväxt ska få uppleva en normal semester - som sina kamrater. Och för EN gångs skull kunna berätta om det i skolan efter lovet. Jag kan faktiskt förstå att hon väljer som hon gör nu, även om det såklart är fel.

Jag upprepar att Staten mycket lätt skulle kunna hjälpa alla som sitter i det här dilemmat nu, och dessutom minska sprittspridningen, genom att helt enkelt förbjuda verksamheten. Vad är det som gör att våra makthavare inte förstår det? De har betalt för att förstå sådant.
Citera
Avslutad
Citat:

40 grader, så skulle jag kontakta sjukvården, mycket för en vuxen. Kontrollera din termometer.

Milda symptom är liksom självförklarande. Hosta, lite feber, ont i halsen, klassiska förkylningssymptom. Är det så svårt?
Citera
2020-03-24, 19:11
Medlem
Citat:

Milda symptom är inte ett eget slag av symptom i sig, utan en mildare variant av de man får.
Man kanske bara får lite ont i halsen, lite feber o s v. Så tolkar jag det som iallafall.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Helt bisarr Rapportsändning i stats-TV:

https://www.svtplay.se/video/25746948/rapport/rapport-24-mars-18-00

Andra länder stänger ned allting och inför utegångsförbud. Sverige inför en regel som säger att man inte får stå upp när man äter på krogen.

Intervju med en krogchef som berättar att de "satt ut skyltar" och att när folk kommer fram till bardisken för att beställa så blir de tillsagda att sätta sig ner. Ja, jävlar, detta kommer ju att sätta stopp på smittspridningen på nolltid. Klart att viruset inte smittar när man sitter ner.

Sedan intervju med chefen på FHM som tror att "åtgärden kommer att vara effektiv".

Regimens nyhetsbulletiner börjar mer och mer likna Monthy Python-sketcher.

Eller hur. Det var en vidrig nyhetsprioritering. Människor ute i världen dör som flugor. Här är toppnyheten att det endast är tillåtet med bordsservering. Vilken nyhet. Oj vad allvarligt. som att det skulle göra någon skillnad. Vilken inskränkning! Fy fan vad äckligt. Måste finnas många som reagerat på det här. Det är ju sinnessjukt nu. Gubbfan från FHM kunde inte ens säga tydligt vilket avstånd som var lämpligt. Vilket skämt. Så otroligt löjligt. Så mesigt med alla dessa meningslösa halvmesyrer. Låt krogarna vara öppna då och skit i att göra någonting överhuvudtaget. Patetiskt.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-03-24 kl. 19:18.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Gör vi? Var då?

I Skåne lyser social distansering med sin frånvaro. Vårsolen har varit framme sedan helgen med vindstilla väder - fullsmockat överallt. Stockholm må vara tomt för alla fake-sjukat sig och dragit till resten av landet. Lysande.

"Vinnare", i antal döda per capita kanske.

Då kanske problemet inte ligger i vad vi i stockholm faktiskt gör utan vad ni i skåne inte gör?

Lyssnar ni i skåne inte till myndigheterna?

Inte många stockholmare som åker till "landet" i skåne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in