2020-03-24, 14:38
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Verkar som guldet vaknat till liv. Vad tror ni? Bull cert x10?

På tok för sen på bollen enligt mig. Och om hela ekonomiska systemet kraschar är det nog inte jättebra att sitta på papper kopplat till guld.
Citera
2020-03-24, 14:45
Medlem
Pengabingens avatar
Nu hoppar jag in på börsen.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-03-24 kl. 14:55.
Citera
2020-03-24, 14:57
Medlem
Tänkte dundra in 50-70 lök fördelat på stora, stabila svenska bolag. Storbankerna, investmentbolagen, industri osv. Sparhorisont minst 5 år.

Ser det som extremt osannolikt att dessa bolag skulle gå i konken. Det kliar i fingrarna nu när många kurser fallit 25-40 %. Kanske väntar till slutet av veckan...

SEB
Swedbank
Handelsbanken
Nordea

Investor
Lundberg
Kinnevik
Industrivärden

AstraZeneca
ABB
ICA gruppen
Ericsson
Boliden
Holmen
SKF
Sandvik
Citera
2020-03-24, 15:03
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Nu hoppar jag in på börsen.

Helt fel läge. Om du envisas med att gå in ”nu” vänta tills nästa dipp. För den kommer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Tänkte dundra in 50-70 lök fördelat på stora, stabila svenska bolag. Storbankerna, investmentbolagen, industri osv. Sparhorisont minst 5 år.

Ser det som extremt osannolikt att dessa bolag skulle gå i konken. Det kliar i fingrarna nu när många kurser fallit 25-40 %. Kanske väntar till slutet av veckan...

SEB
Swedbank
Handelsbanken
Nordea

Investor
Lundberg
Kinnevik
Industrivärden

AstraZeneca
ABB
ICA gruppen
Ericsson
Boliden
Holmen
SKF
Sandvik

man kan gå in och köpa vecka för vecka, således sprida ut risken.
Men det är alldelles för långt kvar.

Inte visste jag att Lundbergs räknades som en av de tyngsta..
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94

SEB
Swedbank
Handelsbanken
Nordea

Investor
Lundberg
Kinnevik
Industrivärden

AstraZeneca
ABB
ICA gruppen
Ericsson
Boliden
Holmen
SKF
Sandvik

Fredag eller idag, spelar nog marginellt roll. Stockholmsbörsen verkar köra lite 5% upp 5% ner de senaste dagarna.
Citera
2020-03-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
man kan gå in och köpa vecka för vecka, således sprida ut risken.
Men det är alldelles för långt kvar.

Inte visste jag att Lundbergs räknades som en av de tyngsta..

Jo bra tips, kan köra fyra stötar under månaden. Nej kanske inte, tänkte nog ta dom tio största svenska investmentbolagen, sprida risken lite.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Fredag eller idag, spelar nog marginellt roll. Stockholmsbörsen verkar köra lite 5% upp 5% ner de senaste dagarna.

Tänkte köra måndag nästa vecka, är alltid dipp i början av veckorna. Samt att då kan man följa coronautveckligen ytterligare.
Citera
2020-03-24, 15:18
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Lockdown kommer inte fungera. Immunitet måste byggas. 60% gäller och såklart minskar problemen ju närmare man kommer 60% med. Om 14 dagar skall ny bedömning göras. När man släpper lockdown tar det fart igen och ingen ny lockdown kommer införas skulle jag tro.
Om inte det finns ett enormt mörkertal av smittade kommer vi om 14 dar att ha på tok för lite immunitet i samhället för att kunna lyfta lockdown (av den anledningen åtminstone).
Citera
2020-03-24, 15:20
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Helt fel läge. Om du envisas med att gå in ”nu” vänta tills nästa dipp. För den kommer

Tänkte mest kortsiktigt kapitalisera på den Amerikanska uppgången.
Citera
2020-03-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine

På måndag! Har alla Iva-platser i Sverige upptagits och Coronan börjar skörda offer.
Citera
2020-03-24, 15:28
Medlem
happilappis avatar
Man kan missa århundradets köpläge om man inte köper just nu. Jag skojar inte ens. Den enda risken som finns just nu är en total ekonomisk kollaps. Och det kan man se indikationer på om det skulle börja tippa över. Coronaproblemet är överstökat redan - börsen blickar framåt.

Finns tilltron till det ekonomiska systemet då kommer vi se en sinnessjuk v-kurva på börsen och allt kommer ske under detta år.

När jag pratar om detta så pratar jag främst om USA börsen. Sverige kommer inte se samma typ av återhämtning med tanke på hur illa styrt landet är.
Citera
2020-03-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Om inte det finns ett enormt mörkertal av smittade kommer vi om 14 dar att ha på tok för lite immunitet i samhället för att kunna lyfta lockdown (av den anledningen åtminstone).
Att det finns ett stort mörkertal är ju ett faktum..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in