Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Förlåt, du gjorde kanske inte den kopplingen. Det är annars det rådande resonemanget här på antifeminismforumet. Att kvinnors välmående sjunkit i takt med "feminismens framfart".
Av ren nyfikenhet, vad tror du kvinnors sjunkande välmående beror på?
Strukturer upp det lite, så vi inte missförstår varandra i onödan.
"Förlåt, du gjorde kanske inte den kopplingen"
Jag kan läsa vad du skriver men inte dina tankar.
"Det är annars det rådande resonemanget här på antifeminismforumet"
Jag är inte intreserad av det rådande resonemanget, jag är fullt kapabel att resonera på egen hand, jag anser att mina argument och eventuella egna teser ska stå på egen merit. Jag välkommar att man utmanar de.
"Att kvinnors välmående sjunkit i takt med "feminismens framfart"
Statistikst så stämmer det, men det betyder inte att där finns en rak korealation eller ens ett orsaksammanband.
Men visst går det att djupdyka i, det har många redan gjort, jag har verkligen inte läst allt.
Men vill man argumentera för att " 2 and 3 wave - Feminism" gör kvinnor lyckligare så har man en ansenlig uppförsbacka att starta i, dvs verkligheten.
"Av ren nyfikenhet, vad tror du kvinnors sjunkande välmående beror på."
Jag lutar åt den enklaste förklaringen, om jag ska hålla mig till två anledningar, blir de två subgrupperna jag nämde och där den största skillnaden statistiskt och gemensamnt över flera väst-länder återfinns.
De två segmenten som jag nämde , (Jag strök under mina två förklaringar)
kvinnor i ålderspannet 30-40 som
inte har barn,
respektive kvinnor 40+ som saknar
barn & stadigvarande partner.
Är synnerligen olyckliga i jämförelse med sina barn och partner "begåvade" systrar.
Och du da, skulle du sluta kalla dig feminst om det visade sig att det driver kvinnokönet till större olycka?
Det är en fråga, de är ju spekulativa i sin natur, hade jag vetat ditt svar hade jag ju skrivit det bara, eller inte brytt mig om att fråga, misstänker att det va anledningen till ditt för mig mycket märkliga svar på föregående citering