2020-03-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Okej, känner att jag vill ventilera lite.

Jag är otroligt kluven till veckans tema. Jag kan absolut förstå grejen med "hälsovecka", att tänka på vad de äter, tränar osv med tanke på hur mycket skit de vräker i sig (konstant) och hur lite de gör av med. Tror alla där inne skulle må bättre av att träna mer osv.

Men samtidigt kan jag tycka det är rätt skevt att de - de flesta normsmala eller i alla fall "normalbyggda" - sitter och pratar om att de inte ska hoppa över måltider osv för att gå ned i vikt. Jag har själv haft mycket problem med kroppshat och ätstörningar i min yngre dagar, och trots att jag är """frisk""" (man blir ju som aldrig frisk men är inte på träna-och-väga-mig-maniskt-och-äta-en-macka-per-dag-nivå i alla fall) nu för tiden så blir jag helt ärligt triggad av deras snack. Jag kan bli triggad av ert snack om att alla där inne är så feta och massa kommentarer om deras kroppar också. Jag vet å andra sidan att dessa problem ligger hos mig och uppenbarligen någonting för mig att jobba på och med och kan inte lasta andra för mina hjärnspöken. Ansvaret ligger ju fortfarande på något sätt hos mig, inte hos produktionen för ett tv-program jag råkar titta på.

Jag är väldigt kluven. Kan till viss del förstår kritiken, men förstår samtidigt att det inte är farligt för folk att hålla igen på kosten i två dagar heller. Hade väl kanske önskat att de hade fokuserat på att prata om träning och att på lång sikt äta bättre, snarare än att hoppa över måltider, inte dricka vatten osv, för att snabbt rasa i vikt.

Det var det jag ville ha sagt. Tack för mig.

Chilla. Vi har ett jävla virus som lamslår världen och här gnäller folk om en sketen tävling i några dagar. Ät lite mindre och spring lite mer. Hur svårt ska det vara? I snitt ska varje deltagare gå ner 1 kg. Det är ingenting. Folk ska ta allt så personligt.
2020-03-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
😂😂😂😂 Vilka jävla idioter det finns! Nästan så att jag önskar att coronan gör slut på mig så jag slipper den mänskliga idiotin.
Ja, fyfan. Ta mig från den här planeten.
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Chilla. Vi har ett jävla virus som lamslår världen och här gnäller folk om en sketen tävling i några dagar. Ät lite mindre och spring lite mer. Hur svårt ska det vara? I snitt ska varje deltagare gå ner 1 kg. Det är ingenting. Folk ska ta allt så personligt.

EXAKT! räcker med att gå och skita.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Du kanske ska läsa inlägget igen, eller jobba lite på läsförståelsen, om det där är kontentan du fick ut av det.
2020-03-24, 13:32
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:

Jag är otroligt kluven till veckans tema. Jag kan absolut förstå grejen med "hälsovecka", att tänka på vad de äter, tränar osv med tanke på hur mycket skit de vräker i sig (konstant) och hur lite de gör av med. Tror alla där inne skulle må bättre av att träna mer osv.

Men samtidigt kan jag tycka det är rätt skevt att de - de flesta normsmala eller i alla fall "normalbyggda" - sitter och pratar om att de inte ska hoppa över måltider osv för att gå ned i vikt. Jag har själv haft mycket problem med kroppshat och ätstörningar i min yngre dagar, och trots att jag är """frisk""" (man blir ju som aldrig frisk men är inte på träna-och-väga-mig-maniskt-och-äta-en-macka-per-dag-nivå i alla fall) nu för tiden så blir jag helt ärligt triggad av deras snack. Jag kan bli triggad av ert snack om att alla där inne är så feta och massa kommentarer om deras kroppar också. Jag vet å andra sidan att dessa problem ligger hos mig och uppenbarligen någonting för mig att jobba på och med och kan inte lasta andra för mina hjärnspöken. Ansvaret ligger ju fortfarande på något sätt hos mig, inte hos produktionen för ett tv-program jag råkar titta på.

Jag är väldigt kluven. Kan till viss del förstår kritiken, men förstår samtidigt att det inte är farligt för folk att hålla igen på kosten i två dagar heller. Hade väl kanske önskat att de hade fokuserat på att prata om träning och att på lång sikt äta bättre, snarare än att hoppa över måltider, inte dricka vatten osv, för att snabbt rasa i vikt.

Tjo!

Tror att temat är en BB-tradition. En i raden av besvärliga tävlingar. Det är garanterat hjärnspökena som kommer, men det är givetvis inte kul för dig, vilket jag begriper. Däremot kan jag inte tycka att det är okej att folk från Facebook ska försöka diktera programmets upplägg på ett sätt där man begränsar produktionen till att, i mitt tycke, för en gångs skull ha något med lite högre underhållningsvärde.
2020-03-24, 13:33
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Vi har ingen pizzeria dock
Har Amilia ätit upp den?

Ont: kom igen Amiliaaaaaaaaaa
2020-03-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Undra vad för ursäkt paddan kör med då?
Dom accepterar att hon inte kan träna så mycket vilket inte behövs heller med det lilla dom ska ner i vikt per person
2020-03-24, 13:35
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:

Du har helt rätt. Man ska INTE hoppa över måltider. Riktigt tråkigt att dom inte vet bättre med Alex i täten.
Ät små portioner. Om man inte har koll kan man mäta protein, fett och kolhydrater med handen och gå morgonpromenad på gården.

Kost och hälsa borde vara ett större ämne i skolan.
2020-03-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ja det gör hon , kolla vid middag frukost lunch tex
Idiot! Hon har aldrig tackat! Nu skriver jag inte mer med dig, du förstår ju ändå inte.
2020-03-24, 13:36
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Vilket skämt du är 😂😂😂😂
Nu börjar du bli mer dum är rolig synd
Nu har vi fattat var skon klämmer. Du är alltså kort och fet.

Amilia är mycket längre än Victoria. Ändå tänker du att Victoria är fetare än Amilia, för att hon, i din värld, väger mer (inte en chans haha).
2020-03-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Tjo!

Tror att temat är en BB-tradition. En i raden av besvärliga tävlingar. Det är garanterat hjärnspökena som kommer, men det är givetvis inte kul för dig, vilket jag begriper. Däremot kan jag inte tycka att det är okej att folk från Facebook ska försöka diktera programmets upplägg på ett sätt där man begränsar produktionen till att, i mitt tycke, för en gångs skull ha något med lite högre underhållningsvärde.
Ja, jag förstår absolut grejen med tävlingen och har förstått att det är något slags återkommande koncept och jag har inte problem med den som sådan - jag vet bara att jag kanske inte kommer kunna kolla lika mycket om de fortsätter prata på det sättet de gjort för att det triggar mig. Men det är ju mitt ansvar och mitt val att göra. Jag blir triggad av att kolla på Biggest Loser också, så det kollar jag inte heller på haha.

Och jag är ju absolut inte med på att göra namninsamlingslistor, skicka mail till produktionen för detta osv. Man kan få kritisera, men har svårt att förstå att folk blir så pass upprörda att de tar sig tiden att fixa namninsamlingar. Är väl det som är nackdelen med corona - folk har för mycket fritid över att gnälla.
2020-03-24, 13:37
Medlem
Samis senaste bikt : jag har fått ny energi, jag kommer kämpa in i det sista, jodå det vände snabbt xDD cash is king

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in