2020-03-24, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Du har helt fel. Alla länder måste uppnå flockimmunitet. Sverige är föregångsland genom att inte låtsas som att 2 veckors karantän gör någon nytta.

Sverige är ett mördarland.
Citera
2020-03-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hittills fungerar det ju mycket bra, så det är klart det inte finns någon anledning att idag göra något större.
Många masochister här som längtar efter efter en fast hand.
Citera
Medlem
Nalle puh som ansvarar för smittskydd i Sverige?
Mer snuttipluttig inställning går inte att frambringa.
Känns tryggt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det här är nog en sista varning till svenskarna. Följ regler och rekommendationer annars går vi ett steg längre.
Jaha?

Och vem skulle upprätthålla "ett steg längre" ? Dialogpolisen?

Man klarar inte ens att upprätthålla rekommendationerna att inte mörda och begå terrordåd i Sverige.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Vi tycker att det är konstigt att folk inte vill lyssna på våra rekommendationer, men vi kan inte utföra några förbud.
Seriöst!?
Är ni helt dumma i huvudet!
Folk kommer aldrig att lyssna på rekommendationer så länge de kränker deras eget ego och intresse.
Utan förbud kommer de aldrig att bli några stora skillnader.
Och de är ju konstigt att alla andra länder inte har några problem att utföra förbud men i Sverige är det helt omöjligt att agera kraftfullt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är sånna som inte hänger med vad som händer som gör att hårdare och hårdare regler måste införas...dom förstår inte själva vad dom ställer till med.

Som Jesus sade på korset: "Fader, snälla förlåt dem, för de vet inte vad de gör!"
Citera
Medlem
Jag ser tyvärr inte det här som någon större åtgärd. Det blir precis samma sak bortsett från att man istället beställer vid bordet än baren, barer kommer inte att stänga igen. Tyvärr finns det väldigt många kryphål när det kommer till detta. Jag gissar på att de flesta barer kommer ta skapligt lätt på detta, kommer säkerligen ske på många håll att man fortfarande kommer kunna beställa vid baren. Vilka ska kontrollera detta?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vad bra! Alltid sagt att teknologin vi har nu kan hjälpa oss i såna här kriser, skönt att man använder detta nu! Förvånar mig dock inte att Sverige knappt tänkt på saken..
Kan vara för de som sitter och bestämmer är gamla som gatan och fortfarande tycker en Nokia 3310 är modern. Sen är vårat samhälle så otroligt oflexibelt. Tar år och dar att komma till skott med något. Om du kommer med en idé så är det första du möts av "- Du tror vi har budget för det?!" eller "- Nej det är inte så det funkar här!".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Sverige är ett mördarland.

På vilket sätt då?

Alla kommer bli sjuka i länder som kör karantän också. Viruset försvinner inte bara för att man låser in invånarna.
Citera
2020-03-24, 13:21
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag undrar om löfven är sjuk. Det där talet till folket kan ju vara en av flera inspelade videos. Har lite svårt att släppa att den är inspelad

Vem vet, de kanske fick göra en del omtagningar för att inte få med hur mycket han hostade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Inga människor som hänger i barer.

Jag tror inte mina öron. Stor smittrisk och som på ett oreglerat sätt håller på och är nära varandra. Vi måste lära svenskarna inte lyder.

En broschyr till, eller några plakat till krogen nu då, från MSB?

Denna tama myndighet skickar helt klart signalen att coronasmittan inte är så farlig. Svårt att tänka att vi finns i samma världsdel som italien mfl.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Herregud, bordsservering ? Vad blir härnäst, bli matad..
Snart ska man väl andas tre gånger mindre, få en personlig handtvättare.
Jag har ett förslag till FHM, anlita Greta Thurnberg som kan se Co2, hon borde kunna se Coronaviruset.

FHM åtgärder är helt meningslösa.
Senast redigerad av shakta 2020-03-24 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in