2020-03-24, 11:49
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej en psykopat vet hur den ska agera socialt.

Nej, inte automatiskt. Psykopater är oftast duktiga manipulatörer, men sällan 100% välfungerande i random social situation. Dom flesta som umgåtts med en psykopat ser sprickor i fasaden, upplever märkligheter och känner obehag.
Du är uppenbarligen helt oinsatt i ämnet, så jag kan rekommendera att du läser på lite. Eller se några dokumentärer om du tycker att det är jobbigt att plöja tyngre text än Wikipedia.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Han kollar väl på saldot för firman och mår jättefint, det här målet är ju rena guldgruvan för honom, hur många timmar som helst för två advokater, kan ju inte bli bättre.

Det är ju hans jobb för tusan, han har säkert försvarat värre grisar än MGM.

Är det SD själv som får stå för advokatkostnaderna ?
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Verkligen, fan vad jag hatar dessa ideologiska rättegångar, sluta skämta med oss, ta hela skiten bakom lyckta dörrar det är ju så genushäxorna vill ha det, ingen insyn bara totalt hemlighetsmakeri.

Undrar om genustrollet från Göteborg också ska avge sitt "expert" vittnesmål bakom lyckta dörrar, det är nog det säkraste, skydda allmänheten från de värsta stollerierna.

Så sant det du skriver, minimera insynen för allmänheten då blir vi hjärntvättade.
Citera
2020-03-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att håna och att förminska människor som ifrågasätter han är han mkt uppmärksammad på, de blir blockade,uteslutna från hans listor och burkletarkonton.

Ja tveklöst SD och många gånger mobbarens strategi för att framstå som stark och få svagare med sig.
Citera
2020-03-24, 11:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så du tror att ingen övertygande bevisning finns..Tycker nog att det börjar dyka upp en del nu, te.x hans alibi är ju spräckt iom detta vittnesmål som presenterades alldeles nyss:
NA-
”Christoffer Olsson ställer en fråga om de aktiviteter som ska ha registrerats på 45-åringens dator på mordnatten och får svar att de inte gjorts manuellt utan automatiskt.”
Ja, du ser ju själv. Det finns inga enskilda omständigheter som i sig är särskilt besvärande för SD, men om du har följt fallet i media de här två åren och tagit del av åklagarens spännande berättelse så får du en helhetsbild som kan vara oerhört övertygande. Särskilt som vi nu genom det här hemlighetsmakeriet inte får möjlighet att höra SD:s egen redogörelse inför rätten.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-24 kl. 11:54.
Citera
2020-03-24, 11:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar hur Ingvar mår innerst inne ?

Han bryr sig säkert inte, så länge hans konto fylls på med skattepengarna.som vi alla får betala för.
Citera
2020-03-24, 11:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nej, inte automatiskt. Psykopater är oftast duktiga manipulatörer, men sällan 100% välfungerande i random social situation. Dom flesta som umgåtts med en psykopat ser sprickor i fasaden, upplever märkligheter och känner obehag.
Du är uppenbarligen helt oinsatt i ämnet, så jag kan rekommendera att du läser på lite. Eller se några dokumentärer om du tycker att det är jobbigt att plöja tyngre text än Wikipedia.

Man upptäcker inte sprickor i deras fasad förrän man börjar umgås mer nära och regelbundet.
Men rent socialt i allmänna sammanhang fungerar de ypperligt. Som du märker var SD Mr.Nice, just för att han fungerade socialt.

Lena såg igenom fasaden först när hon kom honom nära. Det är nog du som ska läsa på, inte jag.
Citera
2020-03-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det kan kanske vara så att ComHem har något avtal med en/ev flera BRF i området och inte kan se mer än att det kan kopplas till denna/dessa.
Jag har för mig att både SD/LW var anslutna på ett eller annat sätt till ComHem bredband/TV/telefoni (kan ha fel).

Ps Det var på morgonen den 15/5 inte 15/3 som någon loggat in på LW:s mejl. Ds

Tack för rättningen! 15/5 givetvis.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Kvinna sansa dig typ? Intressant synsätt. Så som jag ser det dock är de 2 som felat här. Egentligen mer SD eftersom han faktiskt var gift. Och blev påkommen. Och ändå fortsatte. Men jag lägger ner denna konversationen nu för du och jag kommer aldrig att se det likadant. Det är skillnad på att belysa saker i FUP och att svartmåla.

Nedan kan du se varför han fortsatte.
LW hotade honom.
Jag tror att hon drev honom till vansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 164, s 1109-1114.

Mail mellan LW och SD.

Datum: 2017-05-26 09:32
Till: "Davidsson, Stefan

...Planera när vi kan ses nästa gång. Rena och nyrakade.
...Att du går finns inte.
Det gör ingen som inte kastat, som inte utnyttjat. Vi är nära. Vi vill. Jäd. Forever

Datum: 2017-06-12 21 :39

Jag vill du inte ska kasta bort oss. Det gör du. Varit hoppfullare några
dagar nu. Fattar inte vad du håller på med nu. Du vet hon kommer säga till dig om jag skriver.
Du skulle LÄTT kunna säga till henne att det är orimligt att utestänga mig på det sättet från
arbetsgrupperna. Men är barnsligt envis att minsann inte ge mig minsta nanometer gentemot
henne. Det ÄR att offentligt pissa på mig. Och jag accepterar det inte.
Då berättar jag att ni
utestängt mig. Tg berättar hur hon vill för de hon vill. Har inte sagt till mig. Rimligt att jag
berättar om jag blir behandlad så. Du kan hjälpa till att påverka att jag inte BLIR behandlad
så. Men icke. Istället sätter du igång igen med fula, låga anklagelser. Som får allt det goda jag
känt från dig på sistone att kännas på låtsas. Det är DU som nu upprepade gånger sagt du ska
avsluta allt. Det är DU som har möjlighet att ändra dig. Tror du kommer göra det. Du har gjmt
det hittills. Hotar och viftar och bråkar. Backar mer och mer. Men har ändå kommit tillbaka.
Fortsatt lite. Tror du gör det för du vill. Hoppas du gör det fortfarande för du vill.
Kanske inte först. Först kanske av rädsla och taktik. Ett smart drag för att försöka undvika det
du är räddast för av allt.
Och sedan blir det bättre. Var inte en korkskalle nu. Vi hörs senare. I
god ton. Du väljer

Datum: 2017-06-13 00:03

Om du skiter i mig borde du åtminstone tänka på ditt eget bästa. Du kan
knappast tro det är till din fördel att krossa mig
, det var såklart din skräck och reptilhjärna
som talade. Du har så mycket att förlora. Inte för hon skulle gå (jo, jag fottsätter säga det
eftersom du inte medger det själv), men det är klart det skulle bli olustigt med nya tårar, nya
besvikelser, ny vrede från den omgivning hon väljer att berätta för.

I morgon öppnar du en kanal som vi hörs i. Vi har att prata om. Verkligen. Öppnar du inte så
öppnar jag. Antar dn föredrar att välja kanal och ton.

Jag kommer att svara henne. Inte mitt fel om hon är för korkad för att hantera det med någon
värdighet. Du kan gärna försöka stötta henne i att vara smart.
Det är ju din specialitet att
coacha, hon uppskattar det säkert.
Du har nu taggat ned. Återstår att visa om du fulknullade idag eller faktiskt sträckte ut en
hand. Att fortsätta som du gjorde i kväll är inget annat än bevis på allt det som gör att inget
mer finns kvar mellan oss att värna om, då har du dödat det sista. Var inte så korkad. Det
vinner ingen på.

Sov gott. Vi hörs i morgon. I god ton. Vet att du kan. Vet att du vill ha fred. Gör inte ofred då.
Nattis

Datum: 2017-06-17 21 :37

Ser fram emot att du öppnar och är trevlig. Du kan och du vill. Hon behöver inte läsa dina
jobbmejl. Hon behöver inte vara med när du skiter. Vi kan dividera när du är hemma igen. Nu
tar vi bara trevlighet och värme.
Ett sånt plötsligt bredside-rt från kl fem till nån gång nästa dag är precis ett sådant ful-rt som
gör att det pyser ut här istället. Sköt det här trevligt nu. Jag vet a□ du vill. Gör det.
Börjat med svar till henne. Resultatet påverkas av dig. Hörs senare, när du öppnar. Om du inte
öppnat före midnatt öppnar jag själv då. Börjar här, med överenskommen form. Blir det inget
svar då tror jag du blockat och fortsätter I så fall med annan kanal. Behöver inte vara långt.
Men trevligt. Otrevlighetskontot har du övertrasserat för länge sen.
Ni har det såklaii fantastiskt. Sabba inte kvällen med bråk här. Vi vill båda fred. Då gör vi det.
Hörs sen

Den 21 juni 2017 23:56
Till: "Davidsson, Stefan"

Se till att det inte blir så då. Öppna på fejan. Jag kommer inte hålla igen för att skydda varken
dig eller er om ni varvar upp. Att framhärda med den detaijen, som det låter som ni tänker
göra, ÄR att varva upp. Ska du hålla fast vid den får du verkligen lov att göra annat för att
kompensera. Ni får skämmas mera än jag. Sköt det här bra nu.

Datum: 2017-06-22
Till: "Davidsson, Stefan"

Att berätta för barnen framstår inte som den största katastrofen för mig. Inget jag vill. Men jag
skäms inte. Det är inte jag som svikit. Och inte jag som använt våld för att tysta det fula jag
gjort. Och frainför allt vill jag inte vara ovän med dig.
Du vet såklart lika väl som jag att hon inte skulle gå även om hon fick veta att du fortsatt. Då
skulle du såklaii vara betydligt mera mån om att inget skulle komma frain. Du räknar kallt
med att be om ursäkt, erkänna lagom stor skuld, sky Ila på mig till resten och avge nya löften
och sedan är allt som vanligt igen. Men jag skulle föredra att vi hittade en fungerande
relation. Det har varit på riktigt för mig. Jag kastar det inte. Gör inte det du heller.

Från: "Davidsson, Stefan"
Datum: 2017-06-27

Jag har för vana att tala om var i
kvällsprocessen jag ligger, och jag måste få lägga mig när jag vill. Om du har funderingar och
önskningar för det så kan du fråga "Är det ok om vi pratar färdigt om .. ". Men ditt sätt att
kräva och omedelbart ta till det svåraste hotet är kontraproduktivt. "Vi ska fortsätta för jag är
inte klar och jag kommer att fortsätta i andra kanaler"
betyder att jag kommer att få förlita mig
på tur att inte kontakten avslöjas.

Minsta lilla brott mot RT kan få den omedelbara följden att ALLT
är slut. Förutom den rättsprocess du lär driva mot mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
45-åringen sitter återigen och skrattar för sig själv. Han håller handen för munnen och försöker dölja leendet. Sedan vänder han sig mot sin advokat Ingvar Backman och viskar något. Advokaten fortsätter titta ner i sina papper och nickar bara stillsamt till svar.

Inget pokerfejs direkt.

Läser man mellan raderna bekräftar han hennes utsaga genom skratta.

”Kompisen” Advokat är inte så road att ingå i hans fan club.
Citera
2020-03-24, 11:56
Medlem
Smhfs avatar
Från NA: Vi kommer därmed att avsluta rapporteringen för idag. Vi är tillbaks imorgon igen då fem nya vittnen ska höras. Tack för visat intresse!
Citera
2020-03-24, 11:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Är det SD själv som får stå för advokatkostnaderna ?

Nej, kostnaden står du och jag för tillsammans med resten av alla skattebetalare, vi står för hela kalaset även till dessa satans målsägarbiträden, brott är en mycket lukrativ bransch om du är i rätt ända av brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in