2020-03-24, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kan slå hårdare, han överlevde iallafall...
Igår dog en 13årig flicka i corona viruset..

För några dagar sen en frisk polis i spanien..

En GUARDIA Civil officer har dödats av COVID-19 i Spanien.

37-åringen är den första av landets säkerhetsstyrkor som dör av pandemin och lämnar en femårig dotter.

Pedro Alameda arbetade för styrkan i administrationen i Madrid och var också en välkänd medlem av United Association of the Guardia Civil i regionen.

Enligt Diario Sur hade inte Alameda etidigare sjukdomsprovblem innan han fick coronaviruset.

Så en fullt frisk 37årig militärpolis dog alltså i spanien... Tror starkt på att viruset muterat..

Det har viruset säkerligen gjort. Som jag fattat det muterar det ständigt, men är i grunden dåligt, skört, primitivt. Det behöver värdar för att förbättras, som andra virus.

Pga de ständiga mutationerna är det ju väldigt bra om smittspridningen stoppas och inte bara för den egna individens skull.

Det vore bra om våra pensionärer fattade det.

86-åriga Sören Larsson som inte ser och hör längre kanske inte bryr sig, men för oss andra vore det bra om viruset inte övade på honom.

Ungefär så har jag fatta det, med mina begränsade kunskaper.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej svensk media vill inte skrämma upp medborgare. De skrev att han skulle bli pappa och inget mer.

Självgodheten lyser om varje svensk murvel nu när det kan ljuga friskt och göra det i ett gott syfte, dämpa panik.
Panik som egentligen inte alls finns de flesta är bara lite försiktigare och mycket klokare än vad dessa besserwissrar tror.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Ja, det verkar så

Corona var här redan förra året.....
Men lägg av nu. Det kommer ifrån propaganda tvn china news. Man vet tom vem som är patient zero. En av säljarna på marknaden i Wuhan. kan man inte värdera information skall man inte ta del av den utan fråga någon som kan.
Citera
2020-03-24, 11:08
Medlem
Jag undrar fortfarande vad Stockholms kommun tänker göra åt Somalierna i Järva?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Medicin förkortar behanlingtiden.

Japanese flu drug ‘clearly effective’ in treating coronavirus.

https://www.theguardian.com/world/20...rus-says-china
Länken fungerar inte.
Citera
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sverige har ju gjort väldigt lite. Men om det är så att spridningen går långsamt här så kan det troligen bero på genetiska orsaker eller kulturella skillnader. Det kan också vara en annan mutation av viruset.

Långammare spridning i Sverige jmf Italien pga:

Vi håller inte på med kindpussar och annat bögeri, vi håller helt naturligt lite avstånd.
I Italien är det jättevanligt att 3 generationer bor ihop, i Sverige bor mormor/morfar i egen lya.
Citera
2020-03-24, 11:09
Medlem
Japaner flu drug could be effective in coronavirus treatment.

https://www.cnbc.com/2020/03/18/coronavirus-japanese-flu-drug-could-be-effective-in-treating-pandemic.html
Citera
2020-03-24, 11:09
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trams skulle jag inte vilja säga. Några svenska landskaps befolkningstäthet invåndare/kvadratkilometer:
Södermanland 157,4
Uppland 126,4
Skåne 119,9
Västergötland 79,6
Halland 68,3

Några länder i Europa:
Frankrike 104
Spanien 92,4
Italien 201
Polen 129

Du använder statistik som en korkad apa. Och förmodligen vet du det själv också, eller så är du en korkad apa...
Du kan väl inte jämföra ett helt land med utvalda regioner.

Befolkningstätheten i ex. Lombardiet är över 400 per km2
Citera
2020-03-24, 11:10
Medlem
Tycker själv jag stött på personer med långvarig/svår torr hosta sen sista dagarna i december, så javisst kan ju funnits längre tid här också för det verkar ju kunna vara väldigt lång inkubationstid.Vore intressant veta om dödskurvan gått upp sen dec 2019 fram till det första kända fallet här en månad senare.
Citera
2020-03-24, 11:11
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Men lägg av nu. Det kommer ifrån propaganda tvn china news. Man vet tom vem som är patient zero. En av säljarna på marknaden i Wuhan. kan man inte värdera information skall man inte ta del av den utan fråga någon som kan.

Informationen kommer från italienska läkare. Uppenbarligen ska läkare där stött på patienter med lunginflammation orsakad av covid-19 redan förraåret. Källa Vg.no
Citera
2020-03-24, 11:11
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Varför går börsen upp i dag (än så länge)? Kan förstå att den går upp i Tyskland med tanke på det nya krispaketet, men Sverige?? Igår var det dessutom tal om massvarsel, positivt på kort sikt men förödande på lång sikt?

Trenderna på börsena är nästan desamma speciellt i Europa.
USA har nästan största påverkan just nu +5% nu sedan igår. (futures max 5% per dag tillåtet)

Varför? ETF. Indexhandel drar med övriga. Vissa aktier är svagare medan andra starkare.
Citera
2020-03-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, exakt. 58 år är ju inte 70+. Ändå dog hon.

Jag vet inte hur det är på vårdcentraler över hela landet, men jag vet åtminstone en dit man inte får komma längre. Man ska istället prata med en läkare i telefon som under samtalet ska avgöra (höra) om man är tillräckligt sjuk för att få vård.
Hur är en 58-åring med KOL och en tidigare hjärtinfarkt inte en riskpatient? Sluta sprid desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in