2020-03-23, 22:16
  #421
Medlem
Är ni nöjda nu, ni som ylat i över tio år om att krashen kommer när som helst och då får alla "bolånetorskar" det de förtjänar?
Citera
2020-03-23, 22:30
  #422
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är ni nöjda nu, ni som ylat i över tio år om att krashen kommer när som helst och då får alla "bolånetorskar" det de förtjänar?
Är nöjd när priserna halverats och storbanker tvångsförsäljer fastigheter.

Skämt åsido, skrev en utförligare analys av läget tidigare i tråden. Blir ingen dödskrasch på bomarknaden den här gången heller.
Citera
2020-03-23, 22:52
  #423
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Blir ingen dödskrasch på bomarknaden den här gången heller.

När en ny miljon hamnar i arbetslöshet och resten av folket håller i sina sparpengar?
Kom igen med det påståendet i juni är du snäll
Citera
2020-03-23, 22:58
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är ni nöjda nu, ni som ylat i över tio år om att krashen kommer när som helst och då får alla "bolånetorskar" det de förtjänar?


Ja jag måste säga att jag kommer vara rätt nöjd.Ska bli roligt och tala om för grannen som visade upp sin nya sommarstuga och nya bmw där jag försökte förklara att .Dom är inte dina,dom är bankens men han blev förbannad och sa att jag inte fattade något...

Så ja det kommer kännas bra.Ska bli roligt och se detta ofantliga korthus braka samman och faktiskt gå segrande ur det.
Citera
2020-03-23, 22:58
  #425
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
När en ny miljon hamnar i arbetslöshet och resten av folket håller i sina sparpengar?
Kom igen med det påståendet i juni är du snäll
A-kassan räcker till Juni.
Citera
2020-03-23, 23:28
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
När en ny miljon hamnar i arbetslöshet och resten av folket håller i sina sparpengar?
Kom igen med det påståendet i juni är du snäll
Löjligt nog så är det inte tillräckligt för att spräcka bubblan. Bostadskrisen kommer inte komma förens vi iaf har en lägre bostadsbrist. (iaf i sthlm, lokala bubblor finns i "spekulations områden"). Ingen tvekan om att corona påverkar bostadspriserna, men det spräcker inte bubblan. Allt fall som är mindre än 20% 2020 får anses vara luftning av bostadsbubblan, inte spräckning.
Citera
2020-03-23, 23:43
  #427
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är ni nöjda nu, ni som ylat i över tio år om att krashen kommer när som helst och då får alla "bolånetorskar" det de förtjänar?

Ja, det känns bra.
Citera
2020-03-23, 23:47
  #428
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Löjligt nog så är det inte tillräckligt för att spräcka bubblan. Bostadskrisen kommer inte komma förens vi iaf har en lägre bostadsbrist. (iaf i sthlm, lokala bubblor finns i "spekulations områden"). Ingen tvekan om att corona påverkar bostadspriserna, men det spräcker inte bubblan. Allt fall som är mindre än 20% 2020 får anses vara luftning av bostadsbubblan, inte spräckning.

Nej, vi behöver komma ner 50-60% för att ha en sund prisnivå.

Det faktum att "vi har bostadsbrist" har ingen betydelse när folk inte längre klarar av sina amorteringar och räntor. Det utlöser en negativ spiral var detaljer jag inte orkar dra för sjuttielfte gången, men som har förklarats hundratals gånger under de sista åren.
Citera
2020-03-24, 07:15
  #429
Medlem
Nu öppnar wuhan och Trump meddelar att USA öppnar inom veckor.

Man är tvungna att lösa det ekonomiska, Kina börjar öppna efter 3 månader, USA snabbare och med Tegnell så kommer vi öppna fortare än USA.

Pensionärer måste nog fortsätta i karantän tillsvidare.

När man kan testa folk och isolera endast smittade så rullar det på. De som är immuna får driva samhället.
__________________
Senast redigerad av rogrum 2020-03-24 kl. 07:17.
Citera
2020-03-24, 08:42
  #430
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är ni nöjda nu, ni som ylat i över tio år om att krashen kommer när som helst och då får alla "bolånetorskar" det de förtjänar?

Bolånetorskar är inget jag tänker på men skulle gärna ”fynda” en lgh om priserna går ned rejält. Så ja, rätt nöjd.
Citera
2020-03-24, 09:30
  #431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Löjligt nog så är det inte tillräckligt för att spräcka bubblan. Bostadskrisen kommer inte komma förens vi iaf har en lägre bostadsbrist. (iaf i sthlm, lokala bubblor finns i "spekulations områden"). Ingen tvekan om att corona påverkar bostadspriserna, men det spräcker inte bubblan. Allt fall som är mindre än 20% 2020 får anses vara luftning av bostadsbubblan, inte spräckning.

Kan du förklara varför det är en bubbla?
Citera
2020-03-24, 09:32
  #432
Medlem
Önska olycka på folk känns inte bra men jag skulle önska att dessa naiva människor som tror att bostäder bara kan öka i värde får sig en tankeställare.

Särskilt dessa som bakar in nya bilar och resor i huslånet och tror att de är smarta som gör det ”det är ju så billig ränta”.

Sitter själv 50% belånad ungefär så det behöver inte rasa mer än så

Jag har på fullt allvar fått frågan, ”varför hur du inte ut ditt hus och lånar till ett till?”

Sådana människor behöver vakna och få respekt för banklån och pengar.
__________________
Senast redigerad av Dung.Beetle.Knight 2020-03-24 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in