Jag hade rekommenderat ett stick var fjärde eller femte dag för att ha så stabila värden som möjligt. Stabila värden = mindre biverkningar
Dosen är perfekt för din första kur, less is more.
Gyno är väldigt individuellt, jag har aldrig haft känningar även fast jag kört rätt så höga doser och blandat flera preparat samtidigt.
Jag skulle rekommendera att ha nolvadex hemma till PCTn. Letrozole bör du ha hemma med ifall du nu skulle få gyno-känningar.
Better safe than sorry.
Sen bör du även förlänga kuren till åtminstone 12v. Enanthate är en långsam ester som tar tid innan man kommer upp i ett steady state.
Vill du inte köra en såpass lång kur rekommenderar jag att köra propionate och sticka dig varannan dag.
Har du ont om pengar så kan du köpa nolvan lite senare i kuren och lägga pengarna på lite letro för den vill man inte vara utan ifall de skulle krisa.
Har du nåt mer du undrar över så är det bara att skicka ett PM om du vill. Annars så önskar jag dig lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av
flowerpower900
Ber om ursäkt om jag läst på för dåligt eller är helt enkelt blind, men hittar inte svaren på min fråga. Ska ta första sticket snart av Testo E 150mg, ska köra ett stick 1 gång/vecka i 4-6v som prov, mest för min mentala hälsa då jag har naturligt lågt testosteron, men i viss mån för muskelbygge också.
Nu till min fråga:
Behöver man oroa sig för biverkningar som gyno eller annat under en såpass kort period och en såpass "låg" dos? Behöver man börja direkt med t.ex. nolva eller något annat preparat i förebyggande syfte för eventuella bieffekter eller är man relativt safe?