Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Han försöker beskriva hur Billy sköt över/bakom ryggen. Ungefär som James Bond menar HOL. Tycker det var en bra liknelse för att förhörsledarna skulle förstå hur han menar. Du kan bättre än att mena att det var HOLs hela uppfattning om tumultet i trapphuset.
Vad är det mer du tycker att han överdriver i förhören? I de här förhören är han enligt min mening reserverad och hans yrkesbakgrund gör att han vet att han inte kan brodera ut och överdriva. Så den saken överdriver du nu här istället. Vi som kan läsa innantill är av en annan uppfattning än du är.
Vad gäller KLs våldskapital så får vi inte glömma att hon spöat en snut. Det är det inte många gangsterdrottningar där ute som kan skryta med.
Sen finns det väl förhör med HOL specifikt gällande konflikten med KL. De "tillhör" nu utredningen för anstiftan kan man förmoda.
Det stinker inte damparfym nä, det stinker bakfylla.
Har du mer koll på jugge-resan och främst knivskärningen som du (och HOL) varit inne på? Vem var resesällskapet?
På tal om överdrifter, är det ju inte riktigt som så att hon har "spöat en snut".
Hon har viftat vilt/explosivt och lyckats få till ett par träffar som man knappast kan tolka vara med vare sig mening eller skicklighet.
Jag har full förståelse att man gärna vill ringa in någon, och att man iom det tar fram kryddburken när det gäller att belägga vad man far efter.
Men i det märks att personkännedom saknas ganska rakt igenom - Också det har jag förståelse för.
Gällande resa till Balkan och att det skall ha varit där som Karin blivit angripen, så är det en ren konstruktion som
inte stämmer.
Karin har aldrig rest till Balkan annat än på kanske någon gemensam nöjesresa med familj.
Balkan-grejen är uppenbart utnyttjad, då det lite grann genom både denna tråd och i polisutredningen framkommit att Karin haft samröre med Balkan-typer.
Faktum är att det var jag som lyfte fram det här i tråden, om du måhända minns?
Jag kan ju säga såhär; Hade grovabrott-roteln inte varit så djävla instängda, så hade man kanske kunnat ta in info från fotfolket ang vilken typ av personer Karin setts med i Sthlm, och vad syftet för samröret varit.
Istället tar man målsägandes ord för sanning rakt igenom, utan någon som helst bakgrundskoll.
I en sådan här utredning, där man faktiskt inte med någon visshet kan säga åt vilken riktning motivet rör sig, så kan man inte heller skita i att utreda målsäganden.
Det är också varför detta blir ett misslyckat åtal, där endast den korta men allvarliga sekvensen i Henrik´s trapp kommer att rättsligt avgöras.
Man har på grovabrott och genom åklagarens förutfattande arbetssätt ingen som helst koll på detta ärende, vilket tydligt märks.