2020-03-24, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inbillar du dig att ordsallad ska försköna dina felaktiga påståenden?
Eller citera KL? 🤣

ÅK har vind i seglen gällande aktuellt åtal.
Sitt still i båten för övrigt, utredning angående fortsatt misstänkta KL fortgår.
Trots ditt erbarmeliga svammel.

Vilken utredning då? Har du möjligen ett diarienummer eller målnummer för det kan ju knappast vara detta målnumret som drar igång förhandlingarna inom kort och blir pinsamt för åklagare med svans då han blir tvingad att lägga ner. Sen får vi se hur det blir med dina påstående om Billys förklaringsbörda, och skjutavståndet. HOL räknar pengar under tiden och ser vad TV och klockan kostar och hur mycket han lyckats lura av Karin. Säg till när åtalet kommer.

Åklagaren kommer få ett domslut mot B ,men för vad återstå att se så den där varianten går inte hem här utan du skall presentera ett åtal mot K då först har du kommit någon vart.
Det heter erbarmliga annars om du tänkte försöka dig på lite avancerade ord.
Senast redigerad av Browser 2020-03-24 kl. 03:43.
Citera
2020-03-24, 03:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vilken utredning då? Har du möjligen ett diarienummer eller målnummer för det kan ju knappast vara detta målnumret som drar igång förhandlingarna inom kort och blir pinsamt för åklagare med svans då han blir tvingad att lägga ner. Sen får vi se hur det blir med dina påstående om Billys förklaringsbörda, och skjutavståndet. HOL räknar pengar under tiden och ser vad TV och klockan kostar och hur mycket han lyckats lura av Karin. Säg till när åtalet kommer.

Åklagaren kommer få ett domslut men för vad återstå att se så den där varianten går inte hem här utan du skall presentera ett åtal mot K då först har du kommit någon vart.
Det heter erbarmliga annars om du tänkte försöka dig på lite avancerade ord.
Karin är fortsatt misstänkt.
Karin utreds fortfarande.
Karins åtalstid via beslag är till 17 april.
Det är BR som aktuellt åtal gäller.
... och om hon åtalas återstår att se.

Oavsett att hon kört en köttyxa i en plasma tv på fyllan och du framstår som en stor erbarmelig fjant.
Citera
2020-03-24, 08:47
Medlem
Q*varnström som finns listad bland vittnen i FUP är det Q*varnis?
PF och FS har streetracing-bakgrund och nu eventuellt ett sånt namn till här?

Q då koppling till MR och rån i Småland? Misstänkt kört flyktbil.

Q kontor/trimverkstad vid Fridhemsplan (St Eriksg. 5) på Kungsholmen. Eller närmare bestämt 450 meter (i flyktbilens riktning Rålis?) från brottsplatsen.

Ännu en femtioplussare...

Det verkar som den forna glansen har ersatts av snabba cash, flashande på stan, balla teknikprylar, bad-boy image, tribaltatueringar, ekobrott, "Thailand", gym och steroider, Telegram-appar, muckarpartyn, juggemaffia, guldkedjor, nolltaxerare osv osv i all oändlighet för denna KL.
Senast redigerad av Avel 2020-03-24 kl. 09:43.
Citera
2020-03-24, 09:57
Medlem
Alexfoleys avatar
[quote=Avel|70865628]Q*varnström som finns listad bland vittnen i FUP är det Q*varnis?

Q kontor/trimverkstad vid Fridhemsplan på Kungsholmen. Eller närmare bestämt 450 meter (i flyktbilens riktning Rålis?) från brottsplatsen.

Ja det stämmer bra det och du har så rätt då det är Qvarnis som figurerar i fupen!
Dömd med den misstänkte MR och Nisse Pistol för många år sedan i Småland!
Ett sammanträffande som säkert granskas noga skulle jag tro!
Tror polisen utesluter helt att KL har träffat Billy överhuvudtaget och letar vidare efter mellanhanden som verkar ha skött kontakterna med dem utan att göra misstag!
Citera
2020-03-24, 10:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Spännande med alla muntliga vittnen. Fredrik, Patrik, Olsson Lilja osv.

Vem säger det? Polisen tekniska undersökning eller NFC? Dom sträcker sig till kort avstånd men inte mer än så eftersom ingen referens är gjord. Så vem som är mest trovärdig i domstol är alltid sakkunnig. Det handlar om att bedöma om det fanns uppsåt till mordförsök och då kommer också detaljerna vara viktiga även om du nu tycks tro att åklagare kör raka spåret utan försvaret. Kanske dags att du tar reda på mer innan du liksom skriver en massa om skjutavstånd utan att skriva om NFC utlåtande. Är det inte förklaringsbörda så är det skottavstånd.

Billy har ju sjungit ut ordentligt om själva förloppet, och dom flesta verkar känna att det är rimligt att han inte berättar om Karin i allt detta också, så hon fortsatt kan hållas som hetast spår för anstiftan
Karin måste ju vara en person med enormt våldskapital, säkert någon form av gangsterdrottning.
Jag kan för allt i världen inte begripa hur man tänker...

Samtidigt upplever Henrik att det är som en James Bond-film osv.
Jag upplever honom blandat saklig ömsom överdriven i sina förhör om händelse & bakgrund.
Det här ärendet fortsätter bara att stinka, och det stinker inte damparfym direkt.
Citera
2020-03-24, 10:27
Medlem
[quote=Alexfoley|70866383]
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Q*varnström som finns listad bland vittnen i FUP är det Q*varnis?

Q kontor/trimverkstad vid Fridhemsplan på Kungsholmen. Eller närmare bestämt 450 meter (i flyktbilens riktning Rålis?) från brottsplatsen.

Ja det stämmer bra det och du har så rätt då det är Qvarnis som figurerar i fupen!
Dömd med den misstänkte MR och Nisse Pistol för många år sedan i Småland!
Ett sammanträffande som säkert granskas noga skulle jag tro!
Tror polisen utesluter helt att KL har träffat Billy överhuvudtaget och letar vidare efter mellanhanden som verkar ha skött kontakterna med dem utan att göra misstag!

En hel del fuffens, åldern, Kungsholmen, koppling till bilar (FS & PF) osv. Jorå det här har de kikat närmare på.

Mest (kvarters)grannar och andra brottsplatsvittnen i FUPEN men någon hittar kanske något annat intressant namn i listan.
Citera
2020-03-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Billy har ju sjungit ut ordentligt om själva förloppet, och dom flesta verkar känna att det är rimligt att han inte berättar om Karin i allt detta också, så hon fortsatt kan hållas som hetast spår för anstiftan
Karin måste ju vara en person med enormt våldskapital, säkert någon form av gangsterdrottning.

Jag upplever honom blandat saklig ömsom överdriven i sina förhör om händelse & bakgrund.
Det här ärendet fortsätter bara att stinka, och det stinker inte damparfym direkt.

Han försöker beskriva hur Billy sköt över/bakom ryggen. Ungefär som James Bond menar HOL. Tycker det var en bra liknelse för att förhörsledarna skulle förstå hur han menar. Du kan bättre än att mena att det var HOLs hela uppfattning om tumultet i trapphuset.

Vad är det mer du tycker att han överdriver i förhören? I de här förhören är han enligt min mening reserverad och hans yrkesbakgrund gör att han vet att han inte kan brodera ut och överdriva. Så den saken överdriver du nu här istället. Vi som kan läsa innantill är av en annan uppfattning än du är.

Vad gäller KLs våldskapital så får vi inte glömma att hon spöat en snut. Det är det inte många gangsterdrottningar där ute som kan skryta med.

Sen finns det väl förhör med HOL specifikt gällande konflikten med KL. De "tillhör" nu utredningen för anstiftan kan man förmoda.
Det stinker inte damparfym nä, det stinker bakfylla.

Har du mer koll på jugge-resan och främst knivskärningen som du (och HOL) varit inne på? Vem var resesällskapet? Har man shoppat Zavast i det sammanhanget?
Senast redigerad av Avel 2020-03-24 kl. 10:42.
Citera
2020-03-24, 10:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Han försöker beskriva hur Billy sköt över/bakom ryggen. Ungefär som James Bond menar HOL. Tycker det var en bra liknelse för att förhörsledarna skulle förstå hur han menar. Du kan bättre än att mena att det var HOLs hela uppfattning om tumultet i trapphuset.

Vad är det mer du tycker att han överdriver i förhören? I de här förhören är han enligt min mening reserverad och hans yrkesbakgrund gör att han vet att han inte kan brodera ut och överdriva. Så den saken överdriver du nu här istället. Vi som kan läsa innantill är av en annan uppfattning än du är.

Vad gäller KLs våldskapital så får vi inte glömma att hon spöat en snut. Det är det inte många gangsterdrottningar där ute som kan skryta med.

Sen finns det väl förhör med HOL specifikt gällande konflikten med KL. De "tillhör" nu utredningen för anstiftan kan man förmoda.
Det stinker inte damparfym nä, det stinker bakfylla.

Har du mer koll på jugge-resan och främst knivskärningen som du (och HOL) varit inne på? Vem var resesällskapet?

På tal om överdrifter, är det ju inte riktigt som så att hon har "spöat en snut".
Hon har viftat vilt/explosivt och lyckats få till ett par träffar som man knappast kan tolka vara med vare sig mening eller skicklighet.

Jag har full förståelse att man gärna vill ringa in någon, och att man iom det tar fram kryddburken när det gäller att belägga vad man far efter.
Men i det märks att personkännedom saknas ganska rakt igenom - Också det har jag förståelse för.

Gällande resa till Balkan och att det skall ha varit där som Karin blivit angripen, så är det en ren konstruktion som inte stämmer.
Karin har aldrig rest till Balkan annat än på kanske någon gemensam nöjesresa med familj.
Balkan-grejen är uppenbart utnyttjad, då det lite grann genom både denna tråd och i polisutredningen framkommit att Karin haft samröre med Balkan-typer.
Faktum är att det var jag som lyfte fram det här i tråden, om du måhända minns?

Jag kan ju säga såhär; Hade grovabrott-roteln inte varit så djävla instängda, så hade man kanske kunnat ta in info från fotfolket ang vilken typ av personer Karin setts med i Sthlm, och vad syftet för samröret varit.
Istället tar man målsägandes ord för sanning rakt igenom, utan någon som helst bakgrundskoll.
I en sådan här utredning, där man faktiskt inte med någon visshet kan säga åt vilken riktning motivet rör sig, så kan man inte heller skita i att utreda målsäganden.
Det är också varför detta blir ett misslyckat åtal, där endast den korta men allvarliga sekvensen i Henrik´s trapp kommer att rättsligt avgöras.
Man har på grovabrott och genom åklagarens förutfattande arbetssätt ingen som helst koll på detta ärende, vilket tydligt märks.
Citera
2020-03-24, 11:10
Medlem
Citat:
På tal om överdrifter, är det ju inte riktigt som så att hon har "spöat en snut".
Hon har viftat vilt/explosivt och lyckats få till ett par träffar som man knappast kan tolka vara med vare sig mening eller skicklighet.

Jag har full förståelse att man gärna vill ringa in någon, och att man iom det tar fram kryddburken när det gäller att belägga vad man far efter.
Men i det märks att personkännedom saknas ganska rakt igenom - Också det har jag förståelse för.

Gällande resa till Balkan och att det skall ha varit där som Karin blivit angripen, så är det en ren konstruktion som inte stämmer.
Karin har aldrig rest till Balkan annat än på kanske någon gemensam nöjesresa med familj.
Balkan-grejen är uppenbart utnyttjad, då det lite grann genom både denna tråd och i polisutredningen framkommit att Karin haft samröre med Balkan-typer.

Jag kan ju säga såhär; Hade grovabrott-roteln inte varit så djävla instängda, så hade man kanske kunnat ta in info från fotfolket ang vilken typ av personer Karin setts med i Sthlm, och vad syftet för samröret varit.
Istället tar man målsägandes ord för sanning rakt igenom, utan någon som helst bakgrundskoll.
I en sådan här utredning, där man faktiskt inte med någon visshet kan säga åt vilken riktning motivet rör sig, så kan man inte heller skita i att utreda målsäganden.
Det är också varför detta blir ett misslyckat åtal, där endast den korta men allvarliga sekvensen i Henrik´s trapp kommer att rättsligt avgöras.
Man har på grovabrott och genom åklagarens förutfattande arbetssätt ingen som helst koll på detta ärende, vilket tydligt märks.

Nu var detta med spöa en snut lite elakt av mig för jag ville se om du gick i fällan. Och det gjorde du.
Nåväl, Så Nina H var inte "snut" som KL "spöade"? Ska jag plocka fram dina gamla inlägg gällande den barrikaden och misshandeln?
Sen kan vi lägga till spott, spark,motstånd och slag vid omhändertagande av polis vid annat tillfälle.

Ja du har lyft fram mörka mustiga typer och Vildsvinet. Men inte mer. HOL menar att KL skulle ha blivit knivhuggen i samband med resa till "forna Jugoslavien".
Kopplat till det har du beskrivit i närmare detalj här i tråden hur hennes ärr ser ut. Ärr som HOL menar deras barn ska ha sett. Mot bakgrund av det så frågar jag dig om du har mer info om detta jugge-äventyr eller hur kan du vara så säker på att hon inte åkt dit någon gång med en vän?

Och så sällar du dig till sällskapet återigen som misstänker HOL. Nu kritiserar du t o m polisen för att man inte UTREDER målsäganden själv? Har du helt tappat det?
HOL har fortkörningsböter sedan tidigare och har slagit Billy på käften efter att ha blivit skjuten. Hur länge till ska KL-kramarna smutskasta och misstänkliggöra brottsoffret utan minsta belägg undrar jag?
Senast redigerad av Avel 2020-03-24 kl. 11:12.
Citera
2020-03-24, 11:33
Medlem
Citat:

Hahaha vad finns det för belägg för att den alkisen skulle ha något våldskapital alls? Allt behöver inte vara bombastiskt och överdrivet
Citera
2020-03-24, 11:55
Medlem
develis avatar
Citat:

Välkommen tillbaka
Du kommer trivas med Browser, ni tycks komplettera varandra som två tummar i samma röv åsiktmässigt.
Du har ju också haft fel om de flesta på dagboksbladet och påstod att KL inte är misstänkt.

Nu undrar jag bara om knivärrade K och hennes manliga partner på Balkan runt 2016/17 kanske.

Dessa kan ju mycket väl ha fixat en pistol som K levererat till skytten ihop med en slant.
Knivhuggs hon på semestern verka det ju ånyo vara patrask hon umgås med.

Är det nån pojkvän du känner till?
Du har ju stalkat henne och såg juggeliknande män.
Citat:

Påstår du att barnen ljuger?
Eller påstår du att HOL ljuger på deras bekostnad i polisförhör?
Senast redigerad av develi 2020-03-24 kl. 12:30.
Citera
2020-03-24, 12:12
Medlem
[quote=Alexfoley|70866383]
Citat:
Men det kommer inte hålla det krävs mer bevisning för att åtala KL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in