2020-03-24, 02:04
Medlem
Japanese flu drug ‘clearly effective’ in treating coronavirus.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/18/japanese-flu-drug-clearly-effective-in-treating-coronavirus-says-china
Citera
2020-03-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
NOK har rasat 25% mot dollarn p.g.a. Rysslands och Saudis oljepriskrig. Hur kunde ni inte vara förberedda på ett sånt scenario? Och vilket slags verneutstyr skulle kunna hjälpa mot det??
Gode spørsmål! Jeg har ikke greie på økonomi og oljepriser etc, så det spørsmålet kanskje noen andre har lyst til å svare på.
Citera
2020-03-24, 02:06
Medlem
Omtankes avatar
Har varit borta från tråden ett par dagar, ser ju jäkligt illa ut det här nu.
Men positivt i Tyskland om man ser på antalet sjuka vs antal döda eller i allvarligt/kritiskt tillstånd. Hur är det möjligt att de kan uppvisa sådana siffror, är det bara ungdomar där som är sjuka eller vad?
Citera
2020-03-24, 02:06
Medlem
Citat:
Och i Italien har dödsfallen peakat nu, på hälften av den dagliga dödsfallstakten alla dagar hela året.

Nej, det har inte peakat, trenden går rakt uppåt !

Det behövs mer än en dag med nedgång för att veta att det har vänt nu.
Döda i Italien :

22. mars : 651
21. mars : 793
20. mars : 627
19. mars : 427
18. mars : 475
17. mars : 345
16. mars : 349
15. mars : 368

det var lite lägre igår, med "bara" 651 döda, dagen innan var det 793, men det betyder inte att det har peakat.
Citera
2020-03-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Og hva jeg tenker om dette som Erna Solberg sa, er at nei jeg tror ikke at det er sant det hun sier. Jeg tror at ingen politiker er så uopplyst som hun gir inntrykk av, når hun sa det hun sa i sitatet under.

Erna Solberg kan trolig ingen verdens ting om virus, smitte eller noe som er i nærheten av dette.
Når vi så de første tilfellene i Norge, uttalte det norske Folkehelseinstituttet at man regnet med 100 smittede ved påske, så jo, jeg tror politikerne regnet med det skulle gå mye langsommere, ettersom det var det de ble fortalt av ekspertisen.
Citera
2020-03-24, 02:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nej. Det kommer att lägga sig en del efter det att första vågen i smittan lagt sig. Lite som med svininfluensan.

Det här är ingenting likt svininfluensan. Världen stannade inte då. Men Anders Tegnell tvingade på oss vaccinet den gången! Vilket gav 500 tonåringar sömnsjuka och dödade bland andra min mormor! Slår vad om att det slog slint i skallen på mitt ex i samma veva. Men skit samma. Låt dem inte styra och leka med oss. De tror de bestämmer nu, låt oss gå samman och göra slut på det här vanstyret! Kasta skiten på sophögen!
Citera
2020-03-24, 02:11
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om han hade 30 års erfarenhet så hade han aldrig gjort som han nu har gjort. Jag vet inget men tror faktiskt att jag hade gjort ett bättre jobb än Corona-Bob Tegnell,

Det tror jag oxå. Det hade nog 90% i den här tråden oxå gjort dessutom. Det är ju bara att titta på andra länder om man är osäker. Tvärtemot vad Tegnell gör alltså.
Citera
Medlem
Citat:
NOK har rasat 25% mot dollarn p.g.a. Rysslands och Saudis oljepriskrig. Hur kunde ni inte vara förberedda på ett sånt scenario? Och vilket slags verneutstyr skulle kunna hjälpa mot det??

Den som klarer å spå et valutafall på 25%, blir svært rik.
Alt tydet på at Saudi-Arabia og Russland skulle bli enige, før de plutselig ikke ble det, så kom denne virus-krisen samtidig hvor forbruket av olje sank dramatisk, vi såg det inte komma .... tvätta händerna !

I Norge har vi sydvesten, den kunne nok hjulpet mot dette ?
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Jag är fullt frisk har ingen bakomliggande sjukdom men håller mig ändå hemma jobbar hemifrån går bara ut om jag måste till affären.. tröttsamt i Tyskland får man böta om man bryter mot lockdown i vårt land händer inget..

Det händer ingenting för att vi har inget att sätta in och även om att det kan komma att ske att Polis kallas till plats så kommer dom bara att stå där.

Många undrar varför skidorter med afterski och uteställen/nattklubbar tillåts att hålla igång?
Vem ska hindra? Fulla och höga vänsterliberaler dom skulle löp amok -djävla nassesvin!
Det är övermakt som gäller och stora bussar att bunta ihop idioterna i, så får inte vår polis arbeta men att utrikes så får polis agera så som situationen kräver. och att folk vet och att majoriteten är med på det.

En lockdown här i Sverige, det är en omöjlighet.
Citera
2020-03-24, 02:15
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Har varit borta från tråden ett par dagar, ser ju jäkligt illa ut det här nu.
Men positivt i Tyskland om man ser på antalet sjuka vs antal döda eller i allvarligt/kritiskt tillstånd. Hur är det möjligt att de kan uppvisa sådana siffror, är det bara ungdomar där som är sjuka eller vad?

Nej de testar mycket mer, därför har de höga siffror av smittade. Dessa isoleras så de inte går omkring och får i sig mer virus ute i samhället, och klarar sig därför bättre. Dödligheten blir lägre om du får i dig mindre virus så dit immunförsvar hinner arbeta. De gör som WHO rekommenderar alltså.

Här i Sverige gör vi tvärtom, vi testar bara när någon har ena foten i graven ungefär. Låter vårdpersonalen jobba sjuka och testar inte ens dessa.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Citat:
So far in New York, no one in the under-44 category has died after contracting the virus, but a report issued last week by the Centers for Disease Control and Prevention showed that across the United States, 38 percent of those hospitalized were between the ages of 20 and 54.

https://www.nytimes.com/2020/03/23/nyregion/nyc-coronavirus-young.html
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Undra om någon kommer vilja "handla" med Sverige framöver. Omtalande om oss i världspressen när vi inte följer riktlinjer när det gäller åtgärder och rutiner kring krisarbete, kommer ju skada oss i världshandeln.
När våran decentraliserade politik är helt handlingsförlamad.

Nästa år kommer de tänka.
Nä vi tar och handlar med Sydkorea istället, de kunde iallafall se till att ha lager av tester i kris. Svenskarna verkar ju inte ha någon säkerhet kring sina egna medborgare, hur ska de ha det över våra om vi blir kompanjoner.

De kommer att peka på oss och säga: -"Där är de pestsmittade svenskarna, akta er!" Feministisk politik kommer att skada oss mer än vi tror. Fittmössor på LO (en i princip manlig organisation)!

https://toklandet.wordpress.com/2017/03/08/battre-byggnader-med-fittmossor-pa-huvudet/fittmossor-pa-byggnads/

Alltså jag älskar kvinnor, men WTF liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in