Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Flockimmunitet är vägen fram. Att alla stänger in sig löser inte ett skit, eller tycker ni att alla ska stanna hemma i 1-2 år tills ett läkemedelsbolag har gjort ett vaccin? Snälla...
Ett virus stänger ner hela världen 2020. Herregud vad löjligt.
Varför inte ta itu med grundproblemet i stället som är folkhälsan? Dricka läsk och äta Big Mack och dricka mjölk varje dag gör folk svaga och mottagliga för infektioner. Det är problemet, inte viruset.
Iofs sant att vi är vad vi äter.
En flockimmunitet kräver en bredd, att det sköljer som en våg över hela Sverige, ett snabbt förlopp vilket ger en enorm pik av sjuka.
Man kallt räkna med att även sjukvårdpersonal däckar, det finns sjuka överallt, exponeringen den blir enorm.
Jag vill gärna också tro på sund mat o dryck, gamla knep som vitlök och en del andra kryddor inklusive starkvaror vilket har hjälp mig många gånger förr att jag kom på benen på nolltid men att jag begriper också att det finns en gräns för vad kroppen klarar att stå emot, att låta sig bli marinerad med denna skiten till smitta det är som att be om att de ska gå illa för en och så ska man ju även tänka på andras hälsa.