2020-03-23, 23:46
Medlem
Kan det vara riskfullt att tvätta sina kläder i tvättstugan nu?
Om den som tvättade före mig är smittad kanske virus finns kvar i luften menar jag.
Fasen, jag skulle köpt en tvättmaskin...
Citera
2020-03-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump säger att USA snart är öppet igen för att han och övriga kapitalister ska hinna säljs av sitt innehav helt före allt slår i botten.

En sann kapitalist köper nu. Att sälja är idiotiskt.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Hemvärnet? Så nu schasar de ut en massa 70+ gubbar med hagelbrakare för att vakta somalie no go zonerna! Detta slutar i katastrof!

Jag är övertygad om att hemvärnet kommer att fullfölja sin arbetsuppgift framgångsrikt i Stockholm.
Citera
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo, jag har också tänkt på det där.
Undrar vad den egentliga anledningen är att de inte vill stänga ned som alla andra.
Tror att de inte vill stänga ner därför att de vet att de inte kan genomföra det. Inte utan att implementera mycket hårda metoder.
Nu när vi vet att Stockholms största smitt centrum är Södra Järva till Jakobsberg är mycket förklarat.

Det är enkelt att spärra av Rinkeby, Tensta och Hjulsta rent militärt och geografiskt. Men det skulle bli mycket svårt ur humanitär synpunkt. Blod skulle flyta och folk skulle dö i massor av viruset. Ett helvete.

Människorna är mycket trångbodda och vägrar dessutom att ta till sig information av svenska samhället. Tror inte någon kan få ordning på eländet.
Men tyvärr måste politikerna. Somalierna kommer annars att sprida sjukdomen i hela landet. De har släktingar överallt och de älskar att åka till olika moskeeŕ och lyssna på predikningar.

Somalier är envisare än alla andra folkslag, de är de envisaste, som mulor. Vill inte veta och kan allt.
Att viruset spridit sig i somali områden är riktigt illa.
Citera
Medlem
6 av 15 döda svensksomalier. Så skriver kvällspressen, helt plötsligt är det alltså viktigt att berätta vilka människor som dör. När dessa svensksomalier utför våldtäkter, ungdomsrån och misshandlar mm ja då är det inte lika viktigt att berätta om etnicitet. Nu i coronatider är det väldigt viktigt tydligen och hur kommer det sig, hur har det blivit så här? Någon som har ett bra svar?
Citera
2020-03-23, 23:48
Medlem
Citat:
Amerikanska kvinnan på presskonferensen var bra och tydlig.

28% av alla prover man tar i New York's tunnelbana är positiva för coronavirus.

Jämför med 8 procent på övriga platser.

New York's tunnelbana är alltså en mardröm där viruset troligen spridits under flera veckor säger hon.

Amerika kommer släppa ut ett självtest denna vecka där man kan testa sig själv och skicka in för analys. Wow!!

Va? 28% positiva i tunnelbanan och 8% övriga. Det börjar likna en del gamla katastroffilmer. Hur många kan det vara i hela NY som är smittade. Nu måste det handla om miljoner.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En sann kapitalist köper nu. Att sälja är idiotiskt.

Ja, jag kanske skulle ha sagt "omfördela" sitt innehav då.
Citera
Medlem
Citat:
Extremt BS då en bekant har just årets influensa och blev testat. Kom tillbaka positivt på influensa B och negativt på Corona.

Tack.
Känslan var extremt så.
Men om någon hade något att läsa så hade det varit roliga minuter.

Har själv haft året influensa men tror väldigt mycket inte att det hjälper mot Corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Nu säger jag inte att Tegnell gjorde rätt. Men, och det är ett stort men, tänk om Sveriges strategi visar sig vara den rätta.

Hela världen gör tvärtom. Sverige går sin egen väg. Hur coolt är inte det?

Sannolikheten för detta är cirka 1 till 147, om man tittar på antalet länder som inte gör som Sverige.

Om du använder huvudet, är sannolikheten att Sverige har rätt strategi, presis noll ...0 <- noll !!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
21
33
50
75
111 - Steffe inför utegpångsförbud
167
250 - Tengil får sparken.

Ser ut som att du och jag har en snarlik skala. Jag har sagt att i slutet av denna vecka kommer det vara mellan 250-300 döda..

Vi ligger ca 3 veckor efter Italien vad gäller dödsfall, men med tanke på hur uruselt det här har skötts och det lilla faktum att svenska vården går på knäna redan nu så är det inte omöjligt att vi börjar komma ikapp dem redan om två veckor...

Nu verkar det ju som att Italiens lockdown börjar ge en del effekt, men det är för tidigt att säga det än, finns dock hopp där.

Sverige däremot... snacka om att sätta upp sig själv för jordens största käftsmäll...

Personligen tror jag inte att Sverige kommer införa utegångsförbud innan 1000 döda. Lockdown tror jag sker vid 3-5000 döda... sen är det ju då bara två veckor med exponentiella dödstal innan den lockdownen BÖRJAR ge effekt...
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt platz Sverige corona är 124 nya testade smittade. Vi har 33 dödsfall och vi har 110 intensivvårdsbehandlade.

Men worldometer corona kör med 112 nya smittade, 25 dödsfall och 104 som intensivvårdsbehandlas.

Det verkar som om nyhetsorganen STRUNTAR i siffrorna för att stödja tillplattningen. Men man informerade i alla fall om 6 döda somalier. Jag blir inte klok på detta.

Räkna med sekretess på alla siffror innan fredag.
Citera
2020-03-23, 23:49
Medlem
Citat:
Trump säger att USA snart är öppet igen för att han och övriga kapitalister ska hinna säljs av sitt innehav helt före allt slår i botten.
Är intressant det där då dollarn nu är stark emedans alla ekonomer or metal traders pratar om hur FED printar som en dåre, d.vs sänker dollarn TILL DEN FIAT DEN VERKLIGEN ÄR! Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in