2020-03-23, 22:16
Avslutad
Så länge dödstalen går upp i ett land bör börsen gå ner där?

I nästa skede, när kvartalsrapporterna ska ut, kommer nästa nedgång?
Citera
2020-03-23, 22:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
De där siffrorna stämmer inte alls. Det är just sådan där desinformation och skrämselpropaganda som gör att folk får panik och börsen rasar.

Jaså? Mellan 1 och 4 % ligger det på.
Citera
2020-03-23, 22:25
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Så länge dödstalen går upp i ett land bör börsen gå ner där?

I nästa skede, när kvartalsrapporterna ska ut, kommer nästa nedgång?

Men dåliga kvartalsrapporter borde redan vara inprisat då i många aktier.
Citera
2020-03-23, 22:29
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det kan vara mycket hjärnspöken, men inget hjärnspöke gällande att vi missuppfattat risken angående coronavirus och att det egentligen skulle vara i paritet med en lite jobbigare influensa. Italiens sjukvårdssystem kollapsar inte och Kina bygger inte nya sjukhus pga en influensa.

Bara för att vara tydlig på den punkten.
Kan väl visst vara så att det kollapsar och kineserna är ju kända för sin inpiskade nit.
Citera
2020-03-23, 22:36
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Kan väl visst vara så att det kollapsar och kineserna är ju kända för sin inpiskade nit.

Då måste du förklara varför Italiens sjukvårdssystem kollapsar av denna virussjukdom och inte av de vanliga influensorna för att det ska ha någon bäring.

I vilket fall som helst tror jag inte att man ska basera sina framtida investeringsbeslut gällande huruvida allt kaos i världen beror på ett upplevt hjärnspöke, angående att det bara är en vanlig influesna.

När dammet lagt sig lär vi få svart på vitt och visst kan man göra mer eller mindre kvalificerade gissningar nu vart det barkar åt.

"Men det är ju bara en influensa..." Nej det är det inte.
Citera
2020-03-23, 22:45
Medlem
Det är för tidigt att börja gå in nu. Jag kommer att avvakta en månad till..men visst kliar det i fingrarna.
Citera
2020-03-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Min teori är fortsatt att OMX ska ner till 1200 i ett första skede. Där är det lönt att börja skala in sig.

Att gå kort nu / ta björnpositioner är lite som att spela datorspel med fusk-koder. Det blir inte så mycket enklare än såhär

Allt fler länder tappar kontrollen över Corona. Paniken sprider sig. Stimulanser ger ingen åtgärd på börsen. RIP börsen.

Så är det. Depån börjar knaka i fogarna nu när korta papper spottar ur sig pengar som en bankomat.

Siktar på att OMX testar 900 i sinom tid.
Citera
2020-03-23, 23:04
Medlem
jag gick in med 6000 på:
AMD $39(en jag tror starkt på)
UBER $14.5
ACB $0.7 (gamble)
UA $9.27
IBM $101
DAL $19 (köpte endast en som gamble)

ska gå in med 5000 vid löning på AMD, SNAP och AAPL.

väntar på Tesla att går ner till 200

EDIT: JAG ÄR SUPERNOOB och detta är mina första köp.
Citera
2020-03-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Corona är 30 gånger dödligare än de influnsas du pratar om..så det är bara att ta fram miniräknaren och börja räkna.

Att kunna räkna i procent är ju en fördel om man är på börsen men det verkar svårt för vissa....
Citera
2020-03-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Då måste du förklara varför Italiens sjukvårdssystem kollapsar av denna virussjukdom och inte av de vanliga influensorna för att det ska ha någon bäring.

I vilket fall som helst tror jag inte att man ska basera sina framtida investeringsbeslut gällande huruvida allt kaos i världen beror på ett upplevt hjärnspöke, angående att det bara är en vanlig influesna.

När dammet lagt sig lär vi få svart på vitt och visst kan man göra mer eller mindre kvalificerade gissningar nu vart det barkar åt.

"Men det är ju bara en influensa..." Nej det är det inte.
Du är helt ute och snurrar. Följ Wegerup på twitter så får du riktiga siffror.
Citera
2020-03-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
De där siffrorna stämmer inte alls. Det är just sådan där desinformation och skrämselpropaganda som gör att folk får panik och börsen rasar.

Enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ är det 6077 dödsfall på totalt 63,927 smittade. Hur förstår du inte det här?
Citera
2020-03-23, 23:23
Medlem
Redan nu.

Punkt på biomed företag samt fortsatt på företag som sysslat med odlat kött, de aktierna har fortsatt inte sjunkit under rel.

Kommer sticka av bara fan när Corona lägger sig, folk kommer att tänka om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in