2020-03-23, 21:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/23/swedish-pm-warned-russian-roulette-covid-19-strategy-herd-immunity

Äntligen en utländsk artikel om hur udda Sverige är i ett europeiskt perspektiv! Kanske kan det sätta press på makthavaren Dr Tengele.
Ja, det var ju ord och inga visor. "Man spelar roulette med 10 miljoner invånare". Känns ju kul. Men det är det nya Sverige. Oss svenkar har det spelats roulette med i ett par decennier nu...
Citera
2020-03-23, 21:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NateGrey
Boris (UK) förväntas presentera ännu hårdare restriktioner om 3 minuter.

https://youtu.be/vxRBaX8f9oA
Varför gjorde inte steffe exakt detta igår?
Citera
2020-03-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Hur ser du på det här med att negrer är totalt hjärndöda och behöver information. Idiot. Tänk lite själv.

Jag umgås inte med sådana så jag antar du talar från egen erfarenhet. Faktum kvarstår dock var ligger det egna ansvaret?
Citera
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
De gör allt för att lugna oss

-Det är bara gamla som dör
-Det är bara sjuka som dör

Och nu;
-Nästan bara somalier som dör.

Alltid annars är det viktigt att betona invandrare som svenskar, vid brott, sport, ja allt.

Men nu när de dör vill man distansera sig. Det är inte svenskar som dör. Bara svartingar och åldringar. Ni kan tryggt jobba på och åka skidor.

Somalierna som dog var åldringar, de yngsta var 60 år gammal. Är man ung och frisk behöver man nog inte oroa sig.
Citera
Medlem
saijas avatar
https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=6019

Somalier har en del tuberkulos, det måste spela in.
Citera
2020-03-23, 21:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Sydkorea har bara skurit av kurvan, knappt det kan kallas tillplattning. Kina. Italien verkar börja få bukt på det och gjorde precis vad vi gör nu: ingenting. Du väljer att tro på några få gentemot en massa. Jag tror jag vet ungefär hur insatt i vetenskap du är.
Du skriver att Italien verkar börja få bukt med ( inte på ) det. Italien fortsatte naturligtvis inte med att göra som vi gör nu, det bör ju även du vara på det klara med eller?

Genom att läsa hur du skriver och jämföra med hur jag uttrycker mig torde det ju knappast kunna undgå någon att se vem av oss som är vad.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Uk kör ju en månad med stängda pubar och så - riktigt djup katastrof där då det är deras vardagsrum

Pubar? Man stänger allt förutom mataffärer och apotek. Och man får inte röra sig utomhus mer än en promenad per dag, ensam. Och man får inte umgås med kompisar. Eller släktingar som ej bor i samma hushåll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Boris (UK) förväntas presentera ännu hårdare restriktioner om 3 minuter.

https://youtu.be/vxRBaX8f9oA

Ojoj... Boris goes Hammartime. Britterna är i total karantän. Enligt herr Jonsson får dom med nöd och näppe gå å pissa utanför huset.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-23 kl. 21:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Sex av 15 var svenska somalier. Blir riktigt förbannad över att ingenting gjorts för att informera den här gruppen. Betyder deras liv ingenting bara för att dom är bidragssnyltande svartingar???

Om dom är svenskar borde dom kunna läsa eller lyssna på nyheterna. Hur fan kan man ha undgått coronahysterin senaste månaderna?
Citera
Medlem
Skulle vara intressant hur det var med ursprung bland de döda i resten av Sverige?
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
England i total karantän. Herrejävlar.
Bra detta för svensk ekonomi.vi kommer dominera totalt när detta är över.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Det kan vara så enkelt som att de inte förstått vad som pågår. Mycket få är intresserade av att lära sig svenska och utbildningsnivån ligger på analfabetnivå. Det är ett svårt töcken att tränga igenom.
Virus diskriminerar inte men genetiska faktorer påverkar givetvis. Ett virus skiter fullständigt i om du kan läsa och skriva. Vi pratar om dödlighet, inte antalet smittade. Jag sitter själv förkyld och kan knappt avgöra om jag är sjuk eller egentligen frisk eftersom det är så diffust. Så är mitt immunförsvar. Betyder inte att det då inte kan slås ut totalt av något som andra bär utan symptom. Det gäller oss alla. Vi kan alla drabbas av sjukdomar, däremot även drabbas olika. 120 000 kineser smittade med så låga dödsantal, säger något viktigt. Vi kan drabbas olika och är bara i inledningen och bör vara öppna för många infallsvinklar och teorier.

Lustigt att jag varit den enda som gissat den här utvecklingen.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Varför klarar Finland sig bättre än övriga norden? (Coronaviruset)
(FB) (Corona) 28 gånger färre dödsfall i Tyskland än i Italien, orsak?
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-23 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in