2020-03-23, 21:32
Medlem
NateGreys avatar
England i total karantän. Herrejävlar.
Citera
2020-03-23, 21:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Är dom svenska medborgare så är dom svenskar. Så enkelt är det.

Nejdå. Lika lite som jag skulle bli kines bara för att jag fick ett kinesiskt medborgarskap.

Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Provinsen Quebec i Canada gick från 219=>628 bekräftade fall idag. Det är nog bland den högsta procentuella ökningen jag sett i ett distrikt (alltså om vi ser bort från att ett distrikt går från 0=>2 eller 2=>9 och sådana små tal).

En ökad testning kanske?
Citera
2020-03-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
På vilket sätt kommer nu Svenska staten att skydda alla somalier och andra nyanlända? Jag tror det kommer förslag om detta redan i morgon. Kanske skall de inkvarteras på hotell tills att smittan är över.

Kravallpolis utanför sjukhusen lär det snarare bli. De kanske ska satsa på att sända statsministerns tal dubbat till arabiska på al-jazeera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Undra om det är bra för sammanhållningen i landet att svensk medelklass tagit med sitt en sjukdom som dödar somalier i förorten.
Kan ha kommit från Iran.
Citera
Medlem
Detta vet såklart Löfven om och därför kom hans tal om att VI ska gemensamt göra ditten och datten. Efter detta avslöjande så kommer Somalier bli utstötta och det är väl det han var rädd för.
Citera
Bannlyst
Lockdown i uk nu av boris
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som är inlagda på IVA eller hemma och har torrhosta och feber?

Både och.
Citera
2020-03-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är en skrämmande utveckling, och bara inom några dagar kan intensivvårdsplatserna i Stoclholm vara slut. Det exploderar på rätt fort nu.

Jag förstår inte hur Anders Tenell räknade ut att det skulle vara som mest 250 personer på intensivvård, och 800 totalt, i Stockholm om ca 1.5 månad. Det var grafen som han visade upp på pressträffen idag. Det måste ju vara en EXTREM underskattning.

Det är väl helt enkelt så att folk har efterfrågat Folkhälsomyndighetens uppskattning av antalet intensivvårdsplatser som kan komma att behövas som mest, och det går ju liksom då inte att svara: 5000 platser i Stockholm. Det vore ju att mer eller mindre säga att vi har kollapsat.

Giesecke sa det ju rent ut: detta handlar om tro. Tegnell tror si- Giesecke tror så. I mångt och mycket tror de två experterna rätt så likt, men just antalet smittade är dessa herrar inte överens om.

No big deal säger Giesecke, eftersom man i efterhand får veta vem av dem hade rätt - eller mer rätt i alla fall. Ingen i dagsläget kan dock påstå sig veta.. Man bara gissar, eftersom det inte görs tester.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Är det inte lite logiskt att somalier är mer drabbade? Dels har vi det här att dom är påbylsade och inte får D-vitamin genom solen. Sedan så kanske all kusininavel gör dom mer utsatta. Som lök på laxen så röker dom väl, tuggar kath, och har allmänt dålig fysik.

Samma resonemang för hazarer. Små tunna veklingar, och många har dessutom knarkproblem.

Baksidan av det hela är att det är investeringar i våra framtida pensioner som går till spillo när liemannen går genom gettokvarteren.

Jag ser det på ett annat sätt.
Citera
Medlem
Fan ni missar att de har dött 15 personer idag.
Citera
2020-03-23, 21:35
Medlem
Jag tycker att om man inte sitter på lite baskunskap om virus och immunförsvar osv så ska man inte hålla på att floskla upp sig och komma med vilda påståenden. "Med corona hjälper inte immunförsvar" osv....herregud är folk så jävla insnöade i detta land att man inte ens vet hur immunförsvaret fungerar?

Immunförsvaret utvecklar resistens mot virus EFTER att man har blivit av med viruset. Det vill säga du blir sjuk av ett virus, kroppen utvecklar feber för att göra det svårare för viruset att spridas i kroppen och sedan drar immunförsvaret ut i krig mot viruset och infekterade celler. Sedan när allt är klart så vilar man, och nu så känner kroppen igen viruset nästa gång och har ett blueprint på hur man ska ta hand om just det viruset nästa gång, och man är nu immun. Det som gör just corona så besvärligt är att det sprider sig ganska fort i kroppen enligt vad jag har läst, så kroppen kan få kämpa med att bli av med det. I värsta fall så spårar det ut totalt och man får en cytokine storm, då kan det gå illa och jag gissar på att det är därför vissa fått skador på sina lungor osv. Men sannolikheten att det händer är liten, tror jag.
Citera
2020-03-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Inga somalier har dött. Finns inga källor på det. Rent påhitt.

Saxar från SVT.

Minst sex av de 15 som dött av coronaviruset i Stockholmsområdet är svensksomalier. Det konstaterar svensksomaliska läkarföreningen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in